Φόρμα αναζήτησης

Πού να πω το παράπονό μου, κύριε;

Ένα από τα άπειρα ερωτήματα των μαθητών του κυπριακού σχολείου (παρόλο που πολλοί τους κατηγορούν ότι δεν ρωτούν, ή το αγνοούν ότι ρωτούν πράμα που είναι το ίδιο), είναι το «Κύριε, Κυρία, πού να πούμε το παράπονό μας;».

Κανένας, μα κανένας δεν μπορεί να δώσει μια σοβαρή, σωστή και πειστική απάντηση στην πιο πάνω ερώτηση. Πολλοί το προσπάθησαν μα κανένας δεν το πέτυχε. Καθηγητές, καντινιέρηδες, διευθύντρια, τζαι καθαρίστριες, όλοι αυτοί ρωτήθηκαν χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Μετά ρώτησαν τον Αρχιεπίσκοπο και την Ιερά Μονή Κύκκου. Ρώτησαν τον ποιητή, τον επιθεωρητή που το παίζει ποιητής, τον ποιητή που το παίζει επιθεωρητής. Και τον κύριο Πανίκκο τον κρεοπώλη. Σιωπή…

Πάμε στα παραδείγματα. Σε ρωτά ο μαθητής σου «κύριε γιατί κάμνουμε τέσσερις ώρες Αρχαία και μόνο δύο Ιστορία που θα τη δώσουμε και εξετάσεις;». Τότε ο καθηγητής προτιμά να τον είχε ρωτήσει για την Ηθική του Σπινόζα παρά τούτο, (οκ, όχι ο κάθε καθηγητής για τον Σπινόζα, μην το παραξηλώσουμε κιόλας).

Πάντως η καθολική αμφιβολία φάνηκε στο πρόσωπό του. «Σωστά ναι, πού να πείτε το παράπονό σας;» (το λέει με μια έκπληκτη και λίγο χαζή –βασικά πολύ– φάτσα). Και τότε…

– Να το πείτε στην υπεύθυνη καθηγήτριά σας.

– Ναι κύριε αλλά η κυρία Νικολέτα που κάμνει Οικιακή Οικονομία τι μπορεί να κάμει;

Τότε ο κύριος τα ξαναχάνει και συνεχίζει να τα κάνει πιο χάλια με την κουβέντα…

– Η υπεύθυνή σας θα το μεταφέρει στη διευθύντρια.

Οι μαθητές όμως δεν μασάνε και καταλαβαίνουν την άπειρη αμηχανία στις απαντήσεις του κυρίου Κώστα.

– Ναι αλλά η διευθύντρια μπορεί να κάμει κάτι;

Η απάντησή τους τώρα αρχίζει να μπάζει μια αχτιδούλα αισιοδοξίας. Μα ο κύριος Κώστας το εξευτελίζει εντελώς λέγοντάς τους πια την ΑΛΗΘΕΙΑ.

– Βασικά παιδιά μου… όχι η διευθύντρια δεν μπορεί να κάμει τίποτε.

– Ε τότε ποιος μπορεί να κάμει κάτι για τα Αρχαία, κύριε;

Ο τρόμος απλώνεται στα μάτια του κυρίου Κώστα. Τον κατάλαβαν. Κατάλαβαν πως δεν υπάρχει μήτε θεός μήτε διάκος, μήτε σατανάς και μάμμα που πεθανίσκει άμα σούζεις τα πόθκια σου κάτω ‘που το τραπέζι. Και τότε ξεκινά η μεγάλη απογοήτευση που στο τέλος θα γίνει σιωπή και πάμε πίσω στο μάθημα και η ιστορία τελειώνει απότομα όπως άρχισε.

Και ναι. Ποτέ κανένας μαθητής στο κυπριακό σχολείο δεν ρωτήθηκε για τίποτα που τον αφορά. Μόνο κάτι ψευτοέρευνες από κανέναν κλάδο πανεπιστημίου που βολεύεται για παραγωγή μεταπτυχιακών και ντοκτορά.

Όπως ακριβώς αν ρωτήσεις έναν οποιοδήποτε μαθητή κυπριακού σχολείου να σου πει δύο δικαιώματα που έχει… ως μαθητής δεν θα ξέρει να σου πει ούτε ένα. Αλλά ξέρουν 100 υποχρεώσεις τους.

Κανένα σχολείο δεν ασχολήθηκε με τα δικαιώματα των μαθητών του και κανένα υπουργείο δεν ενδιαφέρθηκε για τα ερωτήματα των πελατών του ή μάλλον, σόρι, των τοστιέρων του. Ποια σοβαρή εταιρεία δουλεύει έτσι; Και πώς καταφέρνει το σύστημα να στέκει κάπως…

Ή μήπως τελικά μας βολεύει το «κάπως»;

Ρωτήστε να σας πει ένας Γερμανός μαθητής δωδεκάχρονος πόσα αποφασίζει ο ίδιος για τον εαυτό του μια μέρα στο σχολείο του. Και για το χρώμα της ταμπέλας στη γειτονιά του. Και για τους φίλους του και για το φαΐ του και για όλα. Αυτενεργεί κανονικά. Τους δικούς μας μαθητές τους ονομάσαμε ανάπηρους, αδιάφορους και αμόρφωτους επειδή δεν ξέρουν στα 14 τους τον Κάλβο. Τους αποβάλλουμε κάθε φορά που κάνουν μια διαμαρτυρία. Τους βάζουμε απουσία όταν βαριούνται να μπουν στο μάθημα των Αρχαίων και προτιμούν να μιλούν με τους φίλους τους στην αυλή για το ραπ. Μα ποτέ δεν τους ρωτήσαμε το βασικό. Γιατί δεν σας αρέσουν τα Αρχαία; Και αν τους ρωτήσαμε δεν ακούσαμε την απάντησή τους.

 

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.