POWERED BY

Φόρμα αναζήτησης

Ξανάρχισαν οι τρελλίτσες



Ηλίθιος τίτλος εννοείται. Όπως αυτά που ακούμε και διαβάζουμε. «Δεν θα γίνει η Τσικνοπέμπτη στα σχολεία». Φοβερή είδηση ειδικά για αυτόν τον καιρό… Και το συζητάνε όλοι, και δώσ’ του απόψεις και σχόλια και έγνοιες. Τα νεύρα του κόσμου έγιναν βίδες αλλά εμείς τον χαβά μας. Σαν να μην υπάρχει τίποτε άλλο. Ούτε νεκροί στα νοσοκομεία, ούτε κατάθλιψη ‘που τον εγκλεισμό, ούτε κανένας άλλος τύπος οργής, ούτε ότι ο κόσμος έν’ έτοιμος να κρεπάρει, ούτε ότι σύντομα θα παραδώσουμε τη μισή Κύπρο στην τύχη των άγνωστων θεών. «Δεν θα γίνει Τσικνοπέμπτη».

Οι μαθητές, τα σχολεία, οι τοίχοι θα μείνουν ακάπνιστα. Το τεράστιο πολιτισμικό κενό που θα αφήσει αυτή η απαγόρευση πραγματικά είναι πολλά δύσκολο να τύχει περισσότερης επεξεργασίας από τον εγκέφαλο του 21ου αιώνα. Όπως πολλά δύσκολο είναι να επεξεργαστείς το ότι πάρα πολλοί/πολλές καθηγητές/καθηγήτριες δηλώνουν διαγωνίσματα ‘που το σπίτι και τα ανακοινώνουν στους θλιμμένους μαθητές τους που ένα μικρόφωνο. Αντί να φκει το υπουργείο να πει, «Κοπέλια κάμετε ό,τι μπορείτε για να ενταχθούν φυσιολογικά οι μαθητές, ακόμα και να μην κάνετε διαγώνισμα είναι οκ ‘που μας, μεν ανησυχείτε, σημαντικό είναι να φέρουν τα μίλια τους οι μαθητές». Τόσο απλό, μα τόσο πολύπλοκο.

Και οι επιθεωρητές αγχώνονται και ρωτούν και θέλουν να μάθουν τη σελίδα που είσαι στην ύλη και αν κάλυψες τους δείκτες.

Φοβερό. Δεν υπάρχει κατάλληλη λέξη για να περιγράψει κανείς τον παραλογισμό που μας δέρνει. Και όσα πάθουμε χαλάλιν μας. Στα διαδικτυακά μαθήματα οι καθηγητές κάνουν σοβαρό μάθημα μόνο με πέντε μαθητές στην καλύτερη. Οι υπόλοιποι είναι shut down χωρίς πιθανότητα refresh ή restart. Είμαστε εντελώς εκτός ορίων μα και πάλι με έναν μαγικό τρόπο θα καταφέρουμε να λειτουργήσουμε. Χωρίς να υπάρχει πρόβλημα, χωρίς να υπάρχει φταίχτης, χωρίς ίχνος ανάλυσης και αυτοκριτικής θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε με τον τόσο μαγικό αυτό τρόπο που όλα τα χωρεί. Αυτόν της τρέλας που είναι ένα αχαρτογράφητο τοπίο λογικής, που έλεγε και ο Μάτεσις.

Γι’ αυτό είναι αδύνατον να αγαπήσουν οι μαθητές το κυπριακό σχολείο. Διότι χάσαμε το νόημα, χάσαμε δηλαδή τα απλά. Και πήξαμε στις προαγωγές και στο συνταξιοδοτικό και στην ύλη και στην ύλη. «Αν βγήκε». Όπως βγάζεις ένα αγκάθι απ’ το δάχτυλο. Όπως θα τελειώσει και το νέο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών χωρίς να ξέρει κανένας τίποτε. Και χωρίς να θέλει να μάθει. Όπως θα τελειώσει και ο «νέος τρόπος εισδοχής στα πανεπιστήμια» μα κανένας δεν θα ξέρει τον τρόπο. Και τα παραφροντιστήρια θα συνεχίσουν να τρώνε ‘που την μπαγιάτικη πίττα της παιδείας όπως οι ύαινες τρώνε το ψοφίμι. Και κανένας δεν θα βρεθεί να πει στους μαθητές ποτέ ένα συγγνώμη όπως δεν σου είπαν ούτε εσένα.

Η εβδομάδα κλείνει με τη σκηνή που ο παπάς του Μιχάλη ‘που τον Κόρνο κλαίει τις νύχτες μόνος του επειδή εκατάλαβε πως εν μπορεί οικονομικά να σπουδάσει τον γιον του. Ένας παρέας του είπεν του πως ο Μιχάλης θα τα καταφέρει τζαι χωρίς τα λεφτά του.

Η δεύτερη εικόνα είναι αυτή του Γρηγόρη Γιάγκου ή Γληορή από την Αγία Βαρβάρα Λευκωσίας που επέθανε τη Δευτέρα το μεσημέρι. ‘Που τους λλίους πραγματικά καλούς και απλούς αθρώπους του τόπου. Εν είπεν ποτέ για κανένα μισήν κουβέντα. Ομονοιάτης, αγάπαν το ουίσκι τζαι το χαλλούμιν. Εκάθετουν στο τοιχούιν έξω ‘που το σπίτι του κάθε απόγευμα, άκουεν τα πουλιά τζαι έπινε τον καφέ του χαμογελαστός. Ένας τόσο ασήμαντος άθρωπος, μα ταυτόχρονα τεράστιος. ‘Που τούτους που λείφκουν.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.