Φόρμα αναζήτησης

Τεχνολογία, μάθημα και σχιζοφρένεια



Ένα από τα πιο hot θέματα που παρακολουθούν οι Κύπριοι εκπαιδευτικοί στα σεμινάρια που τους γίνονται είναι και κάτι που ονομάζεται… «τεχνολογία στην εκπαίδευση». Τα σεμινάρια αυτά συνήθως τα παρουσιάζουν ιδιωτικές εταιρείες λογισμικών προγραμμάτων, για να κάνει και καλά ο καθηγητής πιο εύκολα το μάθημά του χρησιμοποιώντας τα προγράμματά τους. Όλα αυτά τα λογισμικά απαιτούν τη χρήση διαδικτύου. Τα κυπριακά σχολεία το 2019 δεν παρέχουν το διαδίκτυο στους μαθητές τους. Οι μαθητές δεν δικαιούνται να μπουν στο ίντερνετ κατ’ ουδένα λόγο, μάλλον επειδή το Google είναι έμπνευση του σατανά, δεν εξηγείται αλλιώς.

‘Που την άλλη τα προγράμματα αυτά πρέπει να τα αγοράσει ή ο ίδιος ο δάσκαλος ή το ίδιο το σχολείο με το ανάλογο μηνιαίο αντίτιμο.

Εδώ μπαίνει το ερώτημα αν το δημόσιο σχολείο είναι αληθινά δημόσιο. Ή μήπως πλασάρεται τα τελευταία χρόνια διά της πλαγίας οδού μια διαστρεβλωμένη δημοσιοϊδιωτικοποίηση; Και αν η λέξη από μόνη της είναι δύσκολη να την πεις, φαντάσου να πρέπει να την εφαρμόσεις κιόλας. Έχει πολλή πλάκα. Σου παρουσιάζουν ας πούμε ‘που κάποιο κολέγιο μια εφαρμογή που δίνει τη δυνατότητα στην κυρία Σούλλα να κάμει το διαγώνισμα ‘που το κινητό της, με το να στέλνει τις ερωτήσεις στα κινητά των μαθητών μέσα στην τάξη και οι απαντήσεις τους να πηγαίνουν στο κινητό της κυρίας Σούλλας την ίδια ώρα.

Τέλειο, λένε όλοι οι δάσκαλοι που ανακαλύπτουν την τασιηνόπιττα, μα την ίδια ώρα το κινητό στα σχολεία απαγορεύεται διά ροπάλου. Το υπουργείο τώρα με τη σειρά του έδωσε άδεια στο κολέγιο να παρουσιάσει την εφαρμογή του.

Με αυτήν τη σχιζοφρενική τακτική το υπουργείο θεωρεί μάλλον πως πλασάρεται ως προοδευτικό και υπερσύγχρονο. Επίσης, κάπου μέσα-μέσα στην παρουσίαση, σου πετάνε και ένα…«Το τάδε ιδιωτικό σχολείο το εφάρμοσε στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας και οι μαθητές ενθουσιάστηκαν». Για να κάνει το κέικ ακόμα πιο πλαδαρό ώσπου να ξεχειλίσει. Το κέικ είναι το μυαλό όσων ακούν αυτές τις αηδίες. Η αποχαυνωμένη σιωπή του πλήθους είναι ένδειξη βαθιάς και απεγνωσμένης σοφίας. Ή μήπως όχι; Ή μήπως εδώ είναι το λάθος; Γιατί κανένας δεν αντιδρά, να δει και να πει και να ορίσει πως το πρόβλημα διαχείρισης της τάξης μέσα από νέες τεχνολογίες είναι βαθιά πολιτικό. Και η προβληματική του έγκειται στο ότι η ιδέα που έχουν για τον μαθητή, την τάξη, το σχολείο, είναι η ιδέα του εργοστασιάρχη. Πώς να αυξηθεί η παραγωγή μιας καλοκουρδισμένης σειράς γραναζιών. Γιατί εδώ οδηγεί η λέξη «διαχείριση», σε κάτι χειριστικό, που χειρίζεσαι, έναν μοχλό ας πούμε.

Αλλά αν το εργοστάσιο που κάμνει πογιάες κάθε μέρα εξελίσσεται και βγάζει νέα χρώματα, το δημόσιο κυπριακό σχολείο το μόνο που κάνει είναι να αυτομουντζουρώνεται. Διότι ο Ιησούς Χριστός που θωρεί πάνω ‘που την έδρα μισά το πληκτρολόγιο, μάλλον επειδή ο ίδιος δεν έγραψε τζ’αι τίποτε στη μικρή ζωή του.

Και όσο η πολιτεία θέλει το εκπαιδευτικό μας σύστημα για τους δικούς της λόγους μαννό, αλλότοσον θα χορεύουμε τον χορό της μαννοσύνης. Έλεος δηλαδή. Και ναι, κανένας δεν αντιδρά. Καμία καθηγήτρια δεν μιλά. Αλλά δεν πειράζει, ήταν στον αγώνα του περασμένου καλοκαιριού και μάλλον η υπερηφάνεια δεν της πέρασε ακόμα, είπαμε δεν εξηγείται αλλιώς.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.