Φόρμα αναζήτησης

Ο εκπαιδευτικός είναι εκπαιδευτικός, πάντα

Τα σχολεία ανοίγουν. Τέρμα τα ψέματα. Πίσω στη δουλειά. Δάσκαλοι και μαθητές μπαίνουν στον μεγάλο δρόμο της «δεύτερης φάσης». Με νέα διαγωνίσματα, νέες φωνές, αποβολές και μεγάλες επιτυχίες.

Πώς πέρασαν άραγε οι καθηγητές τις διακοπές τους; Μετά από σχετική δειγματοληψία της στήλης (τηλεφωνική έρευνα σε 50 εκπαιδευτικούς, 25 γυναίκες, 25 άντρες) φάνηκαν τα εξής αποτελέσματα. Οι σαράντα δεν έκαναν απολύτως τίποτα, φιλοξένησαν μία φορά για ένα μεγάλο τραπέζι μέλη της οικογένειάς τους. Οκτώ από τους υπόλοιπους επέστρεψαν στα σπίτια τους στην Ελλάδα φορτωμένοι δώρα για τους συγγενείς. Οι τελευταίοι δύο είναι χωρισμένοι και προτίμησαν τη μοναξιά του σπιτιού τους. Εδώ σπάζει ένας μεγάλος μύθος που θέλει τους εκπαιδευτικούς της Κύπρου να πηγαίνουν διακοπές στην Αθήνα για ψώνια. Αν αυτό γινόταν κάποτε η στήλη δεν μπορεί να το γνωρίζει, πάντως σήμερα καθόλου δεν συμβαίνει. Συνολικά οι 50 ξόδεψαν περίπου 35.000 ευρώ σε αγορές, δώρα, φιλοδωρήματα κ.λπ. Στην ερώτηση «τι δώρα προτιμάτε να κάνετε στα παιδιά και στους φίλους σας» είχαμε το συγκλονιστικό αποτέλεσμα 31 από αυτούς να προτιμούν επιτραπέζια, παζλ και βιβλία. Οι υπόλοιποι 9 έδωσαν διαφορετικές απαντήσεις και μόνο ένας είπε «λεφτά». Εδώ φαίνεται ακόμα μια φορά καθαρά το γεγονός πως ο Κύπριος εκπαιδευτικός είναι εκπαιδευτικός πάντα. Δεν ξεχωρίζει στο μυαλό του τις διακοπές από τη μάθηση και σίγουρα τη μάθηση δεν τη συνδυάζει με το χρήμα αυτό καθεαυτό. Έτσι μάλλον εξηγείται και το σύνθημα εκείνης της πορείας του καλοκαιριού πως «τον αγώνα δεν τον κάνουμε για το χρήμα». Ταυτόχρονα βέβαια μπορεί κανείς να εξαγάγει το συμπέρασμα πως γενικά ο εκπαιδευτικός κόσμος της Κύπρου χαρακτηρίζεται από σπατάλη, έλλειψη οικονομικής αντίληψης κ.λπ. Έτσι μάλλον εξηγούνται και οι απίστευτα πολλές φωτοτυπίες, μαρκαδόροι, σπόγγοι κ.λπ. στα σχολεία. Το Υπουργείο Παιδείας πιο μπροστά από την εποχή του ετοιμάζει ειδικά σεμινάρια στους καθηγητές με θέμα «ορθή οικονομική διαχείριση της σχολικής μονάδας». Τα σεμινάρια αυτά θα είναι υποχρεωτικά για όλο το προσωπικό ενός σχολείου ακόμα και για τις καθαρίστριες, οι οποίες με τη σειρά τους κάνουν αλόγιστη σπατάλη καθαριστικών, πετσετών, ρολών κ.λπ.

Οι 42 από τους 50 πήγαν κατά μέσο όρο από 4 εκδρομές. Προτίμησαν ορεινές ταβέρνες. Παράγγειλαν μεζέδες. Οι περισσότεροι ήπιαν κρασί κόκκινο. Κατά την περιγραφή στη σχετική έρευνα του μενού που κατανάλωσαν φάνηκε μια ιδιαίτερη προτίμηση στο τζατζίκι. Οι 38 από τους 50 παράγγειλαν δεύτερο πιατάκι. Ίσως αυτό έχει να κάνει με τη στέρηση του σκόρδου που βιώνει ο κυπριακός εκπαιδευτικός κόσμος σε αντίθεση, ας πούμε, με τους Γερμανούς συναδέλφους. Η στέρηση αυτή με τη σειρά της δημιουργεί διάφορα προβλήματα έλλειψης πολύτιμων για τον οργανισμό στοιχείων όπως το σελήνιο, το ασβέστιο, το ιώδιο κ.λπ. με τα γνωστά αρνητικά για την υγεία αποτελέσματα που οι εκπαιδευτικοί προτιμούν να λύσουν με την κατανάλωση φαρμακευτικών πολυβιταμινών. Το περισσότερο τζατζίκι το κατανάλωσαν οι άντρες εκπαιδευτικοί αλλά και οι άντρες-σύζυγοι δασκάλων. Και όμως. Στην ερώτηση πόσες φορές συνευρέθηκαν ερωτικά με τους συντρόφους τους κατά τη διάρκεια των διακοπών, οι απαντήσεις που λάβαμε μας εξέπληξαν. Ο μέσος όρος… αυτού… ήταν 3 με 4 φορές τη βδομάδα. Υψηλός αν λάβουμε το ηλικιακό εύρος του δείγματος (μεταξύ 35-60) αλλά και τη φήμη που θέλει τους φιλολόγους να μην… εκτός και αν η ερωτική εξομολόγηση συνοδεύεται από το Άσμα Ασμάτων ή από το τραγούδι «χρυσοπράσινο φύλλο». Είπαμε, ο εκπαιδευτικός είναι εκπαιδευτικός πάντα. Τα υπόλοιπα συμπεράσματα της έρευνας την άλλη Κυριακή. Ήδη είμαστε στις 547 λέξεις και θα μας μηδενίσει ο εξεταστής κύριος Πιπίνος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ