Φόρμα αναζήτησης

Ο δρόμος της υπερβολής οδηγεί στο παλάτι της σοφίας *



Το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου την κουβέντα του ποιητή τη γνωρίζει και την εφαρμόζει. Το Υπουργείο Παιδείας είναι πολλά μπροστά από σένα, από μένα από τον καθένα. Απλώς δεν θα το καταλάβεις εύκολα αν δεν το μελετήσεις. Όπως η κουβέντα που έλεγε ο σπουδαίος Αξελός για τον Ηράκλειτο που οι ιστορικοί της φιλοσοφίας τον θέλουν «σκοτεινό» και ο Αξελός έλεγε πως απλά δεν τον κατάλαβαν.

Είναι καταπληκτικό και απερίγραπτο πόσο δυσνόητες ήταν οι διάφορες εγκύκλιοι του υπουργείου προς τους εκπαιδευτικούς αυτές τις μέρες. Τουλάχιστον αυτό πιστεύουν οι ίδιοι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές. Ακόμα μια φορά το υπουργείο τους πιάνει στα πράσα να μην μπορούν να καταλάβουν το ποίημα. Και καλά κάνει το υπουργείο να μιλά έτσι σιβυλλικά.

Το ίδιο υποδύεται τον ρόλο του παντοκράτορα της παιδείας και δικαιολογεί έτσι την ύπαρξή του.

Οι επιθεωρητές -βασιλείς- όταν έκαναν σεμινάρια στους φιλόλογους ας πούμε με θέμα πως να διαβάζεις ένα κειμενάκι στα παιδάκια και τι να τους ρωτάς μετά, όταν αποκοίμιζαν 200 άτομα που κάνουν τη δουλειά πολλά καλύτερα που τους ίδιους, κανένας από τους 200 αυτούς είλωτες δεν σηκώθηκε και να τους πει να τους φωνάξει έλεος. Απλώς έσκυβαν το κεφάλι και κάποιοι μάλιστα κρατούσαν και σημειώσεις. Αυτοί κάθονται πάντα στην πρώτη σειρά για να τους βλέπει ο μάστρος.

Και ενώ περνούν τόσο βαρετά οι εκπαιδευτικές χρονιές χωρίς κανένα απολύτως βήμα προόδου, με σεμινάρια κατάβαρα και γελοία από συμβουλάκους και συμβουλάτορες, σήμερα εν μέσω του ιού όλοι τρέχουν να προλάβουν την «εκπαίδευση από απόσταση», δηλαδή με τη χρήση διαδικτύου τσαι φακκά ο ένας πας τον άλλο επειδή απλώς κανένας δεν έχει ιδέα πώς να το κάμει.

Και βρισκόμαστε στο σημείο οι δάσκαλοι να δουλεύκουν πολλά παραπάνω που το σπίτι τους, ώς τη νύχτα αργά προκειμένου να στήσουν που το μηδέν ένα σύστημα που απλώς δεν υπάρχει ή αν υπήρχε, ποτέ δεν λειτούργησε.

Στο θέατρο του παραλόγου φταίνε όλοι. Και ο πρωταγωνιστής υπουργείο και οι εκπαιδευτικοί με την αιώνια υποταγή τους στο αιώνιο παράλογο της κυπριακής παιδείας.

Το πρώτο έμαθε να στέλνει «εγκυκλίους» άπειρες και άσχετες και δυσνόητες. Μια ζωή αυτό κάνει και μια ζωή κρατά τον δάσκαλο-είλωτα που κάτω που το μαστίγιο, διαμορφώνοντας έναν εκπαιδευτικό άβουλο και κατατρεγμένο. Οι δε δούλοι παραμένουν δούλοι «της άποψης του άλλου», χωρίς καμιά δυνατότητα πρωτοβουλίας (δεν καταλάβαμε την εγκύκλιο, στείλε μας μια άλλη καλύτερη).

Στον λαβύρινθο αυτό χαμένος είναι ο ίδιος ο πολιτισμός μας. Αυτός που ισιώνει τις παραλίες τσιαι κάμνει πύργους για τους λλίους. Όλα δυστυχώς συνδέονται. Μέσα σε ένα τόσο μικροσκοπικό πραγματάκι. Τον ιό μας.

 

* Ουίλιαμ Μπλέικ

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.