Φόρμα αναζήτησης

Εκπαιδευτικές οργανώσεις εναντίον Πανεπιστημίου. Μια ατέλειωτη μάχη;

Μια ενδιαφέρουσα σύγκρουση επαναλαμβάνεται και φέτος στο εκπαιδευτικό μας σίριαλ. Οι διδασκαλικές οργανώσεις του τόπου τα ξαναβάζουν με την απόφαση του Πανεπιστημίου Κύπρου να διαθέσει (αδιάθετες!) θέσεις σε μαθητές που κατέχουν προσόντα «εξωτερικού» όπως GCE, Βaccalaureate ή άλλες. Το θεωρούν με λίγα λόγια «άδικο» για τα υπόλοιπα Κυπριόπουλα που με μέγα μόχθο παρακάθισαν στις γενικές εξετάσεις. Συνεχίζοντας το τραβάνε λέγοντας πως έτσι τορπιλίζεται ακόμα μια φορά το δημόσιο σχολείο.

Από πού να το πιάσεις; Είμαστε ίσως το μοναδικό κράτος στον πλανήτη Γη όπου οι εκπαιδευτικές οργανώσεις θέλουν να υποδεικνύουν στο Πανεπιστήμιο τη δουλειά του. Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι εξωτερικό για κάποιους; Και αν η νομοθεσία όπως λένε καθορίζει το «πλαίσιο πρόσβασης» αυτή δεν πρέπει να αλλάξει; Θέλουν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις η νομοθεσία να αλλάξει, να προσαρμοστεί με το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, να τροποποιηθεί; Και αν δεν θέλουν, γιατί δεν θέλουν; Πότε οι εκπαιδευτικές οργανώσεις απασχολήθηκαν σοβαρά με τα θλιβερά αποτελέσματα των εξετάσεων; Και πότε πραγματικά οι εκπαιδευτικές οργανώσεις αναρωτήθηκαν για τη μορφή και την ουσία των εξετάσεων των μαθητών; Πότε παραδέχτηκαν πως μόνο οι εκπαιδευμένοι παπαγάλοι μαθητές πετυχαίνουν και μετά δεν θυμούνται τίποτε; Από το πιο απλό διαγώνισμα τάξης κιόλας.

Γιατί δεν τα βάζουν με αυτά και αυτούς που πρέπει αλλά μόνο μια φορά τον χρόνο θυμούνται να τα βάλουν με το Πανεπιστήμιο; Πότε μίλησαν για την ασχήμια του κυπριακού σχολείου; Τους τύπους και τις καθημερινές βλακείες, και όλα τα ανούσια που κάνουν τους μαθητές να κοιμούνται; Είναι άπειρα τα παραδείγματα. Και ο χρόνος για να αλλάξει το κυπριακό σχολείο επίσης άπειρος, μην βιάζεσαι. Γι’ αυτό τα τελευταία 50 χρόνια κάναμε ως κράτος ένα μόνο βήμα μπροστά. Ένα. Και αν μιλήσεις με τους ανθρώπους των εκπαιδευτικών οργανώσεων, όποιο χρώμα πολιτικό και να έχουν αυτοί (άλλη μεγάλη ιστορία για το πολιτικό τους χρώμα ενώ θα έπρεπε να ήταν παντελώς μακριά από πολιτικούς δάκτυλους), θα σου πουν πως είσαι παλαβός, πως δεν καταλάβεις, πως χρειάζεται χρόνος, συνομιλίες επί συνομιλιών, χρειάζεται να κρατάς τους τύπους με τον υπουργό, τον επιθεωρητή, τον Βελζεβούλ και τον Νοστράδαμο.

Είναι αδύνατο να βγάλεις άκρη. Στο τέλος καταλήγουμε πάντα με το γνωστό… έτσι έν’ ο τόπος μας κρύψε να περάσουμε.

‘Που την άλλη το Πανεπιστήμιο και αυτό φέρει πολλά σοβαρές ευθύνες γιατί ποτέ δεν μπήκε σοβαρά στην εκπαιδευτική κουβέντα. Έρευνες επί ερευνών πληρωμένες και χωμένες στα σκοτεινά συρτάρια κάποιων καθηγητών της Παιδαγωγικής και όχι μόνο, μένουν για πάντα ανούσιες αραχνιασμένες και νεκρές. Καμιά σοβαρή κουβέντα, καμιά παρέμβαση από κανέναν ακαδημαϊκό εκεί ψηλά για το κυπριακό σχολείο. Και πάντα ανοιχτό το Πανεπιστήμιο να πουλήσει, ναι να πουλήσει, στους δασκάλους μεταπτυχιακά για την εκπαιδευτική διοίκηση, σοβαρά τώρα αυτή μας μάρανε. Να τα πάρουν όλοι, να περάσει ο ένας τον άλλο για μια προαγωγή των 100 ευρώ αύξηση.

Πότε το Πανεπιστήμιο ενοχλήθηκε σοβαρά για τα αποτελέσματα των εξετάσεων; Και από πότε ως τόπος δεχόμαστε οι φιλόλογοι να μπαίνουν με ένα 10, ας πούμε, στα Ελληνικά; Οι βιολόγοι με 8; Για τους υπόλοιπους ξέρετε δεν αποτελούν εξαίρεση. Και να μένουν και αδιάθετες θέσεις, έλεος δηλαδή.

Και η ιστορία κρατά και κρατά χρόνια και η κουβέντα δεν έχει τελειωμό και του χρόνου πάλι τα ίδια θα λέμε, είπαμε μας αρέσει η σταθερότητα.

 

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.