Φόρμα αναζήτησης

Οι πρεζέμποροι στα μαύρα

Πέρασαν κάτι βδομάδες μέχρι να έρθει η στροφή τους. Και ακόμα και τώρα, κανείς δεν ξέρει εάν η ανεύθυνη στάση των παπάδων ευθύνεται ήδη για κρούσματα. Διαγεγνωσμένα ή από όσα θα βρούμε τώρα.

Και γέλασα πολύ με την ανακοίνωση της στροφής του Αρχιεπισκόπου, την Κυριακή. Εξυμνούσε τη στάση των Κινέζων έναντι του κορωνοϊού (!) και επέκρινε εκείνη των Ευρωπαίων που καθυστέρησαν, λέει, να λάβουν μέτρα. Δεν ξέρω εάν τα έχει χάσει εντελώς ο τύπος αλλά, εξ όσων γνωρίζω, κάτι ψήγματα λογικής διαθέτει ακόμη.

Συνεπώς δεν μπορεί να μην θυμάται ότι η Εκκλησία του, όχι μόνο άργησε αλλά και υπερασπίστηκε με σθένος τον εκκλησιασμό, την προσκύνηση των εικόνων και, το χειρότερο, τη Μετάληψη. Παρά τις εκκλήσεις των επιστημόνων και παρά τα -γελοία αλλά έστω- μισόλογα της κυβέρνησης η οποία φοβήθηκε τους μουλάδες. Παρότι διακυβεύονταν ζωές.

Δεν μπορεί να του είχε διαφύγει ότι ώρες πριν καθώς τα κρούσματα πολλαπλασιάζονταν και η χώρα είχε τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, οι Συνοδικοί κοινωνούσαν ανεύθυνα τον κόσμο. Και μάλιστα, το γεγονός μεταδιδόταν από τηλεοράσεως, κάνοντας πολλαπλή ζημιά στις προσπάθειες της Πολιτείας να επιβάλει το μίνιμουμ της σύνεσης, διαστρωματικά, στον λαό.

Το παρασκήνιο ήταν πως ασκήθηκαν έντονες πιέσεις προς τον Αθυρόστομο Β’ για να συνετιστεί ακολουθώντας τη γραμμή κι άλλων ορθόδοξων ιεραρχών, πιο νούσιμων. Κλασικά βέβαια, αντί να το κάνει απλά, έφτασε στο άλλο άκρο, εξυμνώντας τη γραμμή της Κίνας. Το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, είχε επίσης καθυστερήσει και είχε δώσει ψεύτικα στοιχεία. Όπως και να έχει ο Βήτα τους εκθείασε, λησμονώντας και πως εάν τα είχε κάνει αυτά στην Κίνα, θα ήταν ήδη στη φυλακή.

Και δεν θα έβγαινε ποτέ.

Κάλλιο αργά, η Εκκλησία της Κύπρου -η οποία μέχρι να υποχρεωθεί στη στροφή απέδειξε πόσο κοινωνικά επιζήμια είναι η δογματική προσκόλληση, ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα των μουλάδων όλων των θρησκειών- αυτή λοιπόν η Εκκλησία αποφάσισε να σοβαρευτεί.

Νομίζετε! Εδώ μπαίνει ο Μόρφου. Ο ειδικός επί «προφητειών». Ο λάτρης των πιο ακραίων των ψεκασμένων οι οποίοι ζούσαν, λέει, σε σπηλιές και έτρωγαν ακρίδες και καρπούς που δεν τρώγονται. Και νόμιζαν ότι τους μιλούσε ο Θεός. Εδώ μια ψιλή κάνεις και νομίζεις ότι ακούς τον Θεό.

Έτσι οι ντιπ για ντιπ, προέβλεψαν το τέλος της Τουρκίας και την ανάγκη πολέμου, ανακάλυψαν ότι οι γκέι προκύπτουν από το σεξ στη διάρκεια της εγκυμοσύνης αλλά και… μυρίζονταν τους γκέι, στον δρόμο. Πώς κάνει κανείς δίαιτα και ψήνει ο φούρνος παρακάτω; Έτσι και η εμμονή με το ομοφυλοφιλικό σεξ στον κλήρο.

Ο Μόρφου λοιπόν, στον οποίο ανήκει και η ατάκα «δεν επιτρέπεται η Κύπρος να έχει τόσο υψηλό ποσοστό εκτρώσεων και να μαραζώνουμε για τα δύο παιδάκια που εσκότωσε ο δολοφόνος» (για τον Νίκο Μεταξά), εξεμάνη με την απόφαση του Αρχιεπισκόπου. Και είπε πως δεν γίνεται να «ενοχοποιήσουμε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού ως πηγή θανάτου». Για να συμπληρώσει με το «άπαγε της βλασφημίας!», μακριά δηλαδή από τη βλασφημία.

Όχι. Δεν είμαι εξ εκείνων που λένε ότι θέλει ψυχίατρο.

Για δύο λόγους, πρακτικούς: πρώτον, διότι πιστεύω ότι η περίπτωση Νεόφυτου δεν εμπίπτει σ’ αυτές που μπορεί να βοηθήσει (πια) η ψυχιατρική επιστήμη και δεύτερον διότι, εδώ, ο ψυχίατρος είναι που χρειάζεται ψυχίατρο. Τώρα που δεν τον εξέτασε, όχι, σύμφωνοι. Μετά όμως που θα τον δει; Δεν τη γλυτώνει!

Το πρόβλημα είναι το κοινωνικό βραχυκύκλωμα που προκαλεί από τη μία ο πολλαπλασιασμός των μουρλών και μη ταλιμπάν ο οποίος έχει πάρει πολύ πίσω την κοινωνία μας (πέραν από τον Μόρφου είναι και οι σοβαροφανείς του είδους βλέπετε, όπως ο Λεμεσού) και από την άλλη η δύναμη των φραγκοφονιάδων τύπου Χρυσόστομος Β’, με τη χυδαιότητα και τη θρασύτητά τους.

Και μάλιστα εν τη απουσία ανάμεσα στα δύο, φωνών λογικότερων. Οι οποίες υποδεικνύουν -αλλού- ότι ο Χριστός (με βάση τι πιστεύουν οι χριστιανοί) έθεσε την αγάπη για τον πλησίον πάνω από όλα. Και έτσι πως κανένας χριστιανός δεν μπορεί να θέτει τον εαυτό του πάνω από αυτό, ιεραρχώντας ως σημαντικότερη τη μετάληψη στην πράξη ή τη φυσική του παρουσία στην εκκλησία, μην μπορώντας να βιώσει αυτό που λέει η θρησκεία, χωρίς δεκανίκια. Λένε, δε, πως μεγαλύτερη βλασφημία από αυτό δεν υπάρχει.

Από εκεί και πέρα, αυτό που βιώνουμε είναι η τραγικότητα μιας κοινωνίας η οποία παραμένει έρμαιο στα χέρια όλων αυτών των ανισόρροπων και των κομπογιαννιτών οι οποίοι πλουτίζουν κρατώντας τη στο σκοτάδι και πουλώντας της πρέζα επικαλυμμένη με «πνευματικότητα». «Γιατρικά» για φόβους που εκείνοι της δημιουργούν.

Μια κοινωνία ανίκανη να συμβαδίσει με την εποχή της και να αντιληφθεί την επείγουσα ανάγκη απεξάρτησής της. Το ποιος ντίλερ της δίνει την πρέζα και το πόσο νοθευμένη μπορεί να είναι επιπρόσθετα, δεν αλλάζει κάτι. Είναι πρεζάκι στα χέρια τους. Και όσο παραμένει, ελπίδα καμία.

Υστερόγραφο: Ο Νεόφυτος κάλεσε τους πιστούς σε ανυπακοή στο διάταγμα του κράτους. Ο Αθανάσιος επίσης αλλά κλασικά το έκανε πιο έμμεσα, κλασική σιγανοπαπαδιά. Ποινικό αδίκημα όμως. Έτσι ή αλλιώς. Άλλοι θα είχαν ήδη συλληφθεί, πάραυτα. Και αυτοί θα έπρεπε. Είδατε να κάνει κανείς κάτι; Αυτή ακριβώς είναι η αναπηρία, κράτους και κοινωνίας.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.