Φόρμα αναζήτησης

Οι μαθητές σαύρες

Η ζέστη σε σκληραγωγεί. Μεγάλο λάθος να μπουν κλιματιστικά στα σχολεία. Μεγάλο λάθος όλη η κουβέντα που γίνεται. Δεν θα έχει κανένα απολύτως όφελος ο τόπος αν τα παιδιά ιδρώνουν λιγότερο. Ο λαός μας φημίζεται για την αντοχή του στη ζέστη. Σιγά, λίγος ιδρώτας παραπάνω δεν πειράζει. Πολλά γραπτά τελικών εξετάσεων έχουν πάνω ξεθωριασμένο μελάνι από τον ιδρώτα των μαθητών που στάζει απ’ τη μύτη. Αυτά τα γραπτά διαφέρουν από εκείνα του χειμώνα. Είναι ένας άλλος πίνακας της παιδείας μας. Μιας παιδείας καταϊδρωμένης. Οι τάξεις μυρίζουν ιδρωτίλα. Η ανάλυση της ποίησης έτσι βγαίνει πιο αβίαστα αφού και οι ποιητές ίδρωναν. Το ίδιο και οι αθλητές για να αποδώσουν θέλουν ζέσταμα. Και οι μουσικοί. Και το τρακτέρ. Και οι λάμπες φθορίου. Οι μαθητές και οι καθηγητές μοιάζουν με ερπετά.

Αντί λοιπόν να δώσει το κράτος λεφτά για τα κλιματιστικά καλύτερα στείλε το παιδί σου στο ιδιωτικό σχολείο που έτσι κι αλλιώς επιχορηγείται οικονομικά από σένα. Μα πάλι θα κάνει μπάνιο κάθε μέρα και θα αλλάζει φανελίτσα. Δεν γλυτώνεις και τίποτα. Άσε που θα συνηθίσει και θα σου ζητά να ανάβεις συνέχεια το κλιματιστικό και στο σπίτι. Το ρεύμα δεν το σκέφτεσαι; Μπορεί να βάλεις ηλιακούς συσσωρευτές. Σε μια βδομάδα θα τους σπάσουν με τις πέτρες εξωσχολικοί. Και ποιος θα συντηρεί τα χιλιάδες κλιματιστικά; Μήπως ο φρουρός της εισόδου; Ή ο καθηγητής της Τεχνολογίας; Ή ο γυμναστής που θα κουβαλά τη σκάλα; Μήπως ο μουσικός; Θα πατάει πάνω στο πιάνο για να καθαρίσει τα φίλτρα.

Το κράτος έχει άλλα προβλήματα. Παραλίες που πρέπει να ισιώσει με τους εκσκαφείς, άσφαλτο βραστή που πρέπει να ρίξει παντού, μαρίνες, λιμουζίνες και πολλές πολλές αναπτύξεις στις παλιοπαραλίες με τους ρότσους. Πρέπει να τις κάνει γοητευτικές να ταιριάζουν με τα γραμμωμένα σώματα του σύγχρονου κόσμου. Τα σχολεία μας μάραναν. Το κράτος μπορεί να συζητά μια βδομάδα για μια ερώτηση στην Ιστορία που δίνει δύο πόντους και ένα τρίτο ή δύο και δύο τρίτα και να τσακώνονται μεταξύ τους σύμβουλοι, επιθεωρητές, βοηθοί και απλοί σατανάδες φιλόλογοι. Το κράτος ασχολείται με μεγάλα πράματα, που όπως σε τέτοια κρύβονται στη λεπτομέρεια. Το αίτημα για κλιματιστικά στα σχολεία είναι μια επιπολαιότητα. Μετά θα ζητήσεις και πιο πράσινα σχολεία και καρέκλες με τραπεζάκια για να κάθονται οι μαθητές στο καφενεδάκι του διαλείμματος. Ύστερα μπορεί να ζητήσεις και λίγο πιο μεγάλα διαλείμματα για τα παιδάκια του δημοτικού που δεν προλαβαίνουν να φάνε και να πάνε τουαλέτα κυριολεκτικά. Να τρέξουν; Να παίξουν; Σε βλέπω να ζητάς και αυτό. Γι’ αυτό κάλμαρε, χαλάρωσε, ο ανεμιστήρας μια χαρά κάνει τη δουλειά του, άσχετο αν από το βουητό του αναγκάζεσαι να φωνάζεις στην τάξη για να σε ακούσουν και στα τελευταία θρανία. Οι φωνές κάνουν καλό, σε φοβούνται οι μαθητές και διαβάζουν πιο πολύ. Εσύ θέλεις να κάνεις το σχολείο πανεπιστήμιο, μα ζεις αλλού. Και η σκόνη καλή είναι, γεμίζεις αντισώματα και οι επόμενες γενιές θα έχουν πιο δυνατό οργανισμό σαν αυτό των βεδουίνων ή της σαύρας της ερήμου. Το κράτος μάς διαπαιδαγωγεί μια χαρά. Απλά εσύ δεν καταλαβαίνεις την ουσία ή το κράτος αδυνατεί να σ’ την εξηγήσει.