Φόρμα αναζήτησης

Ο «καβγάς», ο ρατσισμός και όσοι τον ξεπλένουν

«Ένας καβγάς σαν τους χιλιάδες καβγάδες μεταξύ γυναικών μετέτρεψε τη χώρα σε απέραντη αυλή ΚΑΤΙΝΩΝ και ξεκατινιάσματος!».

Η ατάκα, ανήκει σε πρώην πολιτικό ο οποίος -μεταξύ άλλων έχασε αγωγή στο δικαστήριο με την οποία ζητούσε αποζημιώσεις επειδή χαρακτηρίστηκε ρατσιστής, του στερήθηκε σε προχωρημένη ηλικία το δίπλωμα οδήγησης γιατί οδηγούσε κατ’ επανάληψη και αμετανoήτως επικίνδυνα και επίσης, ζήτησε δημοσίως από συνάδελφό του, γυναίκα πολιτικό, να του μετρήσει το πουλί του.

Δεν ξέρω γιατί δεν μπορούσε μόνος του αλλά πάντως, ο βίος και η πολιτεία του στα πολιτικά πράγματα σίγουρα δεν είναι η κατάλληλη για να ψελλίζει έστω λέξεις, όπως «ξεκατίνιασμα».

Δεν θεωρώ την συγκεκριμένη περίπτωση άξια λόγου. Και για να καταδείξω πόσο ανάξια λόγου τη θεωρώ με τα όσα έχει πει και κάνει δεν θα αναφέρω καν το όνομά του. Ο λόγος της αναφοράς σήμερα στην ατάκα του, είναι ένας και είναι απλός. Ο συγκεκριμένος, διακριθείς στον ρατσισμό πρώην πολιτικός, κατάφερε με την ατάκα του να δείξει ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα αυτής της κοινωνίας, πέρα από τα άλλα.

Και το πρόβλημά μας, είναι η υποκρισία.

Εννοείται ότι θα προσπεράσουμε μαζί ως ανάξιο της όποιας ενασχόλησης το τραγικό «ένας καβγάς σαν τους χιλιάδες καβγάδες μεταξύ γυναικών μετέτρεψε τη χώρα σε απέραντη αυλή ΚΑΤΙΝΩΝ […]» και τον μισογυνισμό που βρομοκοπά η διατύπωση, πέρα από τη συγκλονιστική βλακεία της. Ας μείνουμε στην ουσία.

Τι είναι αυτό που διακρίνει αυτήν την υπόθεση από όλες τις άλλες του είδους, των ρατσιστικών επιθέσεων δηλαδή που προηγήθηκαν; Είναι πως για πρώτη φορά, τα πράγματα ήταν -παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των δραστών- τόσο ξεκάθαρα που δεν επιδέχονταν αμφισβήτησης.Και πολύ άγρια.

Αυτό ήταν που προκάλεσε και την οργή της κοινωνίας και μαζί την απουσία ή αν θέλετε την ελάχιστη εμφάνιση -για πρώτη φορά- σχολίων υπεράσπισης της όποιας ρατσιστικής συμπεριφοράς. Οι ρατσιστές οι οποίοι μετά χαράς «πουτ… » θα ανέβαζαν και «πουτ…» θα κατέβαζαν «τη Ρωσίδα», κατάλαβαν ότι θα τους ήταν δύσκολο να το κάνουν.

Έτσι φτάσαμε στο «ναι μεν αλλά» και τις εξισώσεις, την «καλύτερη» από τις οποίες πέτυχε ο… διαπρέψας στη ρατσιστική ρητορική -του κατωτάτου επιπέδου- πρώην πολιτικός που λέγαμε. Στη λογική του «καβγά».

Εγώ όμως όπως και οι πλείστοι/ες από εσάς είμαι βέβαιος, δεν είδα κανέναν… καβγά. Είδα μια γυναίκα να δέχεται επίθεση από δύο αχαρακτήριστες, να καθυβρίζεται χυδαία, να φτύνεται και με βάση την καταγγελία της, να δέχεται και σωματική βία από τις συγκεκριμένες την ώρα που μάλιστα την έλουζαν με όσα ακούσατε όλοι και όλες σας και δεν θέλω να τα επαναλάβω, επιτρέψτε μου.

Για την ηθική της και ένα σωρό άλλα… χωρίς καν να την ξέρουν. Με βάση εικασίες για την καταγωγή της την οποία δεν πέτυχαν καν.

Αγαπημένο επιχείρημα (και) όλων αυτών, επίσης, ήταν πως το θύμα κακώς δημοσιοποίησε το βίντεο λόγω της αποκάλυψης των στοιχείων των παιδιών της δράστριας ένα εκ των οποίων, ενθαρρυμένο από τη συμπεριφορά της μάνας τους τη μιμήθηκε και έφτυσε το θύμα.

Σωστό μεν, αλλά υπό τις περιστάσεις μια απλή λεπτομέρεια. Διότι παιδιά που μεγαλώνουν με αυτά τα πρότυπα απειλούνται από πολύ πιο άμεσα από τη δημοσιοποίηση πράγματα. Πράγματα τα οποία θα τους μείνουν όταν θα μεγαλώσουν και δεν θα μοιάζουν όπως στο βίντεο.

Όλοι αυτοί, λοιπόν, οι οποίοι ανήμποροι να εκφράσουν τον ρατσισμό τους όπως θα γούσταραν και όπως συνήθως κάνουν, κατέφυγαν σε αυτές τις γελοιότητες, περί «καβγά» και οτιδήποτε άλλου θα μπορούσε να αποσπάσει την προσοχή από την ουσία, ναι, είναι οι μεγάλοι ηττημένοι αυτής της υπόθεσης. Και εδώ νομίζω έγκειται και η σημασία της. Δεν πρέπει να το αφήσουμε να διαφύγει της προσοχής μας.

Από την άλλη, είναι όμως και το πιο προβληματικό, θλιβερά υποκριτικό κομμάτι μας το οποίο, όσο κι αν σ’ αυτή την υπόθεση περιορίστηκε αναγκαστικά στον πιο σκληρό του πυρήνα, είναι μια παθογένεια που υπάρχει στην κοινωνία και δυστυχώς αριθμητικά δεν είναι τόσο αμελητέα. Κάθε άλλο. Μακάρι να ήταν.

Και εάν το βίντεο δεν υπήρχε ή δεν ήταν τόσο ξεκάθαρο, να είστε σίγουροι ότι πολλοί από αυτούς που τώρα επέκριναν το συμβάν λόγω της αγριότητας του πράγματος αλλιώς θα είχαν εκφραστεί. Και αλλιώς εκφράζονται. Άστε που πολλοί απλώς σιώπησαν εδώ.

Είναι σίγουρα ένα πρώτο βήμα, ναι. Και όποιος αυθεντικά πιστεύει ότι ο ρατσισμός σε όλες του τις μορφές δεν έχει θέση στη χώρα μας -είτε μιλάμε για την εθνική καταγωγή, είτε για το φύλο, τη σεξουαλικότητα ή κάποια άλλη- ακριβώς για αυτό είναι που δεν πρέπει να αφήσουν τους σπόρους αυτής της ρητορικής, μασκαρεμένους μέσα από τα «ναι μεν αλλά» ή τις όποιες παραπλανητικές αναφορές σε καβγά και δεν ξέρω τι άλλο, να περάσουν αθόρυβα στον δημόσιο διάλογο.

Δεν ήταν καβγάς, δεν υπάρχει κάποιο μυστήριο, δεν μπορεί να υπήρξε σενάριο… εκβιασμού το οποίο να ξέχασε η δράστρια και να το θυμήθηκε εκ των υστέρων (!) όταν μάλιστα το θύμα της λέει, χωρίς εκείνη να το διαψεύδει απλώς να λέει ότι δεν θα έφευγε, ότι της φώναζε να σταματήσει. Δεν υπάρχει άγνωστο εδώ.

Υπάρχει όμως ένα ερώτημα για αυτούς που είδαν «καβγά» κ.λπ. και ο ρατσισμός του λόγου τους θέλει να κρυφτεί, υπό την κοινωνική πίεση, αλλά η χαρά δεν τον αφήνει: εάν δύο ή τρεις Ρωσίδες είχαν επιτεθεί με αυτόν τον τρόπο και με αυτά τα επίθετα σε μια Κύπρια η οποία ήταν στη θέση της Ρωσίδας-θύματος (κάντε το λίγο εικόνα) θα έλεγαν άραγε τα ίδια;

Εάν ήταν δύο γυναίκες αραβικής καταγωγής ή αφρικανικής, αιτήτριες ασύλου, δυο Τουρκοκύπριες, θα τους φαινόταν «καβγάς» αυτό που είδαν; Θα έβρισκαν ελαφρυντικά;

Τα λέω όλα αυτά, ξέρετε γιατί; Διότι στο άρμα του λόγου τους, είτε στα social media είτε του δημόσιου είναι που ανεβαίνει και θεριεύει ο ρατσισμός της μάζας ο οποίος ξεφεύγει στην Κύπρο πια. Απότοκο αυτού είναι αυτά τα άλλοτε απίστευτα για μας περιστατικά..

Και αυτόν τον λόγο, μασκαρεμένο καλή ώρα ή ξεδιάντροπο όπως πάντα, είναι που πρέπει να προσέχουμε. Εκεί είναι η ουσία.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.