Φόρμα αναζήτησης

Ο ανασχηματισμός της πλάκας, η διαφθορά και η διαπλοκή

Θεωρεί αυτός ο Πρόεδρος, ο οποίος διάγει ήδη σχεδόν είκοσι μήνες από τη δεύτερη θητεία του και ο οποίος ηγείται της χειρότερης διακυβέρνησης που μπορούσε να φανταστεί κανείς, ότι με τον ανασχηματισμό της περασμένης βδομάδας έδωσε στην κοινωνία έστω και στίγμα ελπίδας για βελτίωση του κλίματος; Στο κυβερνητικό στρατόπεδο στερούνται σαφώς επιχειρημάτων που να απαντούν στη γενική θεώρηση ότι ο πολύ περιορισμένος ανασχηματισμός της κυβέρνησης δεν είχε να κάνει με την ποιοτική ή τουλάχιστον εύρυθμη λειτουργία του σώματος. Ούτε είναι σε θέση τα κυβερνητικά και κομματικά στελέχη να εξηγήσουν πειστικά την ανθρωπογεωγραφία αυτών των ανεπαίσθητων αλλαγών στο Υπουργικό και να απαντήσουν για το πώς αυτές οι εσωτερικές διαφοροποιήσεις θα συμβάλουν στη βελτίωση της λειτουργικότητας του κυβερνητικού σχήματος. Δεν έχουν απαντήσεις πάνω σε αυτά τα καίρια ερωτήματα. Το προφανές ωστόσο, από τη μετακίνηση δύο υπουργών και την αλλαγή άλλων δύο, είναι ότι δεν έχει να κάνει με τον στόχο της βελτίωσης της λειτουργίας του σώματος. Ο ανασχηματισμός της κυβέρνησης, το εύρος του και ο προσανατολισμός του έχει να κάνει κυρίως με την ατζέντα που θέτει ο Δημοκρατικός Συναγερμός ενάμιση χρόνο πριν από τις βουλευτικές εκλογές του 2021. Οι αλλαγές στη διακυβέρνηση έχουν να κάνουν με την πλήρη καθυπόταξη των κυβερνητικών αξιωματούχων στις ανάγκες ενός προβληματικού σήμερα Δημοκρατικού Συναγερμού. Στη βάση αυτής της λογικής ο ανασχηματισμός της κυβέρνησης δεν είναι σύνθετος, δεν ξεκαθαρίζει ο οποιοσδήποτε προβληματισμός για στόχευση αλλαγής της κυβερνητικής πολιτικής. Οι αλλαγές που επήλθαν στο κυβερνητικό σχήμα δεν αναδεικνύουν οιαδήποτε ανησυχία από την ουσία του έργου που επιτελείται. Κι αυτό γιατί για μία ακόμη φορά η μεγάλη έγνοια της παρούσας κυβέρνησης είναι η επικοινωνιακή της εικόνα.

Η ανάγκη…

Στην πρώτη πενταετία η πολιτική της διακυβέρνησης εξελίχθηκε στη λογική των μνημονίων που επέβαλε η τρόικα. Στην πραγματικότητα η κυβερνητική πολιτική κινείτο στο πλαίσιο μιας αναγκαιότητας διεκπεραίωσης των ντιρεκτίβων των δανειστών μας. Η πολιτική Αναστασιάδη ήταν αμιγώς πολιτική των μνημονίων την οποία ανέλαβε να εκτελέσει ως ένας καλός διεκπεραιωτής ο Χάρης Γεωργιάδης. Η πλήρης εφαρμογή των προνοιών του μνημονίου δεν ήταν απότοκο μιας συντεταγμένης πολιτικής, δεν ήταν απότοκο των θετικών αντιδράσεων των δομών του κράτους ή μιας δομημένης πολιτικής του Προέδρου Αναστασιάδη. Οι αναχρονιστικές και τελματώδεις δομές του κράτους δεν έπαψαν να κυριαρχούν σε όλους τους θεσμούς που έχουν τη δυνατότητα να ασκούν εξουσία. Αυτό που λειτούργησε την πρώτη πενταετία Αναστασιάδη ήταν οι εξωτερικές επιβολές οι οποίες ήταν ισχυρότερες από τις κραταιές δομές ενός πεπαλαιωμένου τρόπου άσκησης της πολιτικής, χωρίς σχεδιασμό, όραμα και προοπτική.

Αλλαγή «παιγνιδιού»

Η δεύτερη πενταετία Αναστασιάδη επισφραγίζει την άποψη ότι οι παθογένειες των προηγούμενων κυβερνήσεων, δηλαδή όλων των εκπροσώπων του πολιτικού γίγνεσθαι, δεν εξέλιπαν. Αυτό φαίνεται στους πρώτους σχεδόν είκοσι μήνες της δεύτερης πενταετίας Αναστασιάδη. Ένας Πρόεδρος και ένα Υπουργικό Συμβούλιο των οποίων οι εγγενείς αδυναμίες, οι εξαρτήσεις τους, η διαπλοκή στη δράση τους και κυρίως η διαφθορά που συνοδεύει αυτή τη δράση, βγήκαν στην επιφάνεια. Το πολιτικό αλαλούμ με όλες τις εκφάνσεις του έχει καθυποτάξει τόσο τον σημερινό Πρόεδρο όσο και το αδύνατο, σε επικίνδυνο βαθμό, υπουργικό στελεχιακό του δυναμικό. Χαρακτηριστικά στοιχεία μιας αδιέξοδης παραδοσιακής πολιτικής η οποία αργά ή γρήγορα θα συγκρουστεί με την ίδια την κοινωνία αν όχι στους δρόμους, σπάνιο φαινόμενο για τα μέσα κυπριακά χαρακτηριστικά, τουλάχιστον θα καταγραφεί τη στιγμή της κάλπης. Είτε με ψήφο αρνητική είτε με τη μεγιστοποίηση της απάθειας του εκλογικού σώματος. Μια σύγκρουση η οποία φαντάζει αναπόφευκτη παρά τους επικοινωνιακούς ακροβατισμούς οι οποίοι βυθίζουν ακόμη πιο βαθιά στην ανυποληψία τη διακυβέρνηση Αναστασιάδη και βεβαίως τον ίδιο τον Δημοκρατικό Συναγερμό. Τα στελέχη του οποίου έχουν αντιληφθεί ότι η πρακτική της παρούσας διακυβέρνησης συνοδεύεται από μια συνεχή απαξίωση μεγάλης μερίδας της κοινωνίας.

Φθίνουσα πορεία

Η σημερινή ενάσκηση της εξουσίας από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τους συνεργάτες του είναι φθίνουσα. Καμία σκοπιμότητα στη διαμόρφωση του πολιτικού πλαισίου εντός του οποίου υπάρχει φιλοδοξία να κινηθεί το κυβερνών κόμμα δεν μπορεί να αναιρέσει την αντιφατική πρακτική μιας ήδη απαξιωμένης διακυβέρνησης με τα σκάνδαλα και τη διαφθορά να πνίγουν τα προεδρικά δώματα και το ίδιο το κόμμα. Αυτές οι σκοπιμότητες, τις οποίες στον ΔΗΣΥ βαπτίζουν «διαμόρφωση πολιτικής», είναι αντιφατικές. Πραγματοποιήθηκε ένας ανασχηματισμός ο οποίος στην πραγμάτωσή του υποτίθεται θα λειτουργούσε ως ανατροφοδότης της παραπαίουσας κομματικής πολιτικής. Στην ουσία ωστόσο η κυρίαρχη σημερινή κατάσταση στην ίδια την κυβέρνηση λειτουργεί ως τροχοπέδη στους στόχους του ΔΗΣΥ και στη νέα πολιτική πρόταση που φιλοδοξεί να δώσει το κόμμα. Τόσο εντός της κυβέρνησης όσο και με τα νέα πρόσωπα στη Βουλή με τα οποία η κοινοβουλευτική ομάδα αποκτά πιο συνθετική δράση εξαιτίας των θέσεων και της πολιτικής τους πρακτικής. Η αδύνατη επομένως κυβερνητική ομάδα αλλά κυρίως ο προσανατολισμός της άσκησης των καθηκόντων του Νίκου Αναστασιάδη δεν διαμορφώνει θετικές παραμέτρους για το ίδιο το κόμμα του Αβέρωφ Νεοφύτου. Έστω και αν ο πρόεδρος του κόμματος επιχείρησε να ομογενοποιήσει με κομματική συνταγή τη σύνθεση του Υπουργικού Συμβουλίου.

 

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.