Φόρμα αναζήτησης

Ο άγιος Πορφύριος και οι νόμοι της Κύπρου

Δεν διέπραξε κανένα ποινικό αδίκημα ο Μόρφου Νεόφυτος, σύμφωνα με δημοσίευμα του «Φ» που επικαλείται πηγές στη Νομική Υπηρεσία. Ο μητροπολίτης είπε αυτά που πίστευε για τους ομοφυλόφιλους τα οποία τεκμηριώνονται μέσα από τα κείμενα των Πατέρων της Εκκλησίας και δη του αγίου Πορφυρίου. Οπότε διώκοντας τον μητροπολίτη Μόρφου είναι ως να διώκεις έναν άγιο της Εκκλησίας μας.

Ποιος όμως είναι τέλος πάντων αυτός ο όσιος Πορφύριος που επικαλείται συνεχώς ο μητροπολίτης Μόρφου, δίκην επικλήσεως στην αυθεντία, για να τεκμηριώσει όσα λέει περί ομοφυλοφιλίας; Διαβάζουμε από το επίσημο βιογραφικό του: «Γεννήθηκε στις 7 Φεβρουαρίου 1906 στο χωριό Άγιος Ιωάννης του Δήμου Ταμιναίων της Εύβοιας. Το κοσμικό όνομά του ήταν Ευάγγελος Μπαϊρακτάρης και από πολύ νωρίς έδειξε έφεση προς τον μοναχισμό. Έτσι, σε ηλικία 13 χρόνων και έχοντας τελειώσει μόνο τη Β’ Δημοτικού, μετέβη στη σκήτη της Αγίας Τριάδος, τα γνωστά ‘Καυσοκαλύβια’ του Αγίου Όρους, όπου έζησε τα επόμενα 6 περίπου χρόνια, ως υποτακτικός σε δύο γέροντες μοναχούς, λαμβάνοντας το όνομα Νικήτας».

Στη συνέχεια, με βάση πάντα τον βίο και την πολιτεία του, λόγω ασθενείας, μετέβη στην Αθήνα όπου αποθεραπεύτηκε. Ακολούθως υπηρέτησε σε διάφορες ενορίες αφού χειροτονήθηκε πρεσβύτερος και μόνασε σε διάφορα μοναστήρια στην Αττική. Το 1991 επέστρεψε στο Άγιο Όρος όπου πέθανε. Με λίγα λόγια ο Πορφύριος υπήρξε ένας άνθρωπος ο οποίος είναι απόφοιτος Δευτέρας Δημοτικού, χωρίς να παραγνωρίζει βέβαια κανείς το γηράσκω αεί διδασκόμενος, αλλά εμφανίζεται ως αυθεντία σε θέματα ομοφυλοφιλίας. Διδάσκοντας ότι η ομοφυλοφιλία είναι ένα πρόβλημα που αφορά κυρίως τις μητέρες και έχει σχέση με τη σεξουαλική τους συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Πρόκειται για νεοφανή εξήγηση. Στην αρχαιότητα τους ομοφυλόφιλους κάποιοι τους θεωρούσαν έκφυλους, οι Εβραίοι τους θανάτωναν ως σοδομίτες και αυτή η τακτική ακολουθήθηκε τον Μεσαίωνα, συντηρώντας την προκατάληψη εναντίον τους μέχρι και τον 20ό αιώνα. Η λογική πίσω από τις διώξεις ήταν ότι κάνουν κάτι παρά φύση. Λειτουργούν ενάντια στη φύση που καθόρισε ο Θεός.

Περίεργο

Αυτό που είναι περίεργο και ξενίζει περισσότερο βέβαια είναι η φερόμενη αθώωση του μητροπολίτη Μόρφου από τον γενικό εισαγγελέα. Παραγνωρίζοντας ότι δεν διαφώνησε με την ομοφυλοφιλία που είναι δικαίωμά του, αλλά κατά παράβαση του κείμενου νόμου παρέδωσε στη χλεύη μια μεγάλη ομάδα συμπολιτών μας. Και όχι μόνον. Παρέδωσε στις τύψεις και μια μεγάλη μερίδα χαμηλής μόρφωσης ευκολόπιστων ανδρών και γυναικών στους οποίους –αναλόγως των σεξουαλικών τους προτιμήσεων– φόρτωσε την ευθύνη του ομοφυλόφιλου προσανατολισμού των παιδιών τους.

Αντιλαμβανόμαστε ότι στην περίπτωση του Μόρφου Νεόφυτου μέτρησε το δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου. Δεν συνυπολογίστηκε ωστόσο ότι η ελευθερία του φτάνει εκεί που ξεκινά η ελευθερία και η υπόληψη των υπολοίπων. Των οποίων βεβαίως κάποιες αντιδράσεις –κι αυτό πρέπει να λεχθεί– υπερέβησαν επίσης τα εσκαμμένα.

Η υπόθεση πιστεύουμε πρέπει να κριθεί με βάση τους υφιστάμενους νόμους. Οι νόμοι και το Σύνταγμα κάθε χώρας είναι και πρέπει να οδηγούν στην υπέρτατη κρίση όλων. Με λίγα λόγια ο κάθε πολίτης δεν μπορεί να βρίζει εν ονόματι των πιστεύω ή της θρησκείας του. Το ζητούμενο λοιπόν σήμερα σε μια ευνομούμενη χώρα όπως η Κύπρος –και αυτό πρέπει να κριθεί– είναι κατά πόσον οι διδασκαλίες της θρησκείας του καθενός μας είναι υπεράνω των νόμων και του Συντάγματος της Πολιτείας, του οποίου θεματοφύλακας είναι ο γενικός εισαγγελέας. Μπορούμε να κάνουμε νηφάλια αυτή τη συζήτηση; Στην εποχή του Χριστού –ο οποίος ουδέποτε διαχώρισε τους ανθρώπους σε ομοφυλόφιλους και ετεροφυλόφιλους– λιθοβολούσαν τις πόρνες. Αυτός τις περιμάζεψε δίπλα του, μιλώντας μόνο για αγάπη. Οι μητροπολίτες μπορεί να μην θεωρούν ότι το Σύνταγμα είναι υπεράνω της θρησκείας. Ας σεβαστούν ωστόσο αυτά που λέει η θρησκεία τους.

Πυλώνας σκληρής ορθοδοξίας

Η Ιερά Μητρόπολη Μόρφου αναδεικνύεται –αν κρίνουμε από διάφορα ποστ στην ιστοσελίδα της– σε σκληρό κέντρο ορθοδοξίας ακόμα και σε αντιπαράθεση με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Δίνουμε δύο παραδείγματα: Το πρώτο παράδειγμα, διαβάζουμε, έρχεται από τον δεύτερο γάμο των εν χηρεία κληρικών, τον οποίο τελικά ενέκρινε η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως το περασμένο έτος, όχι μόνο για τους εν χηρεία κληρικούς αλλά και για όσους τους εγκαταλείπουν οι πρεσβυτέρες τους. Σχολιάζει η Μητρόπολη Μόρφου: «Η Αποστολική και Πατερική διδασκαλία και οι αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων ρίχθηκαν στον κάδο των αχρήστων για να δείξει η Εκκλησία, άκουσον άκουσον, ‘συμπόνια’ και ‘φιλανθρωπία’. Μόνο τα άρθρα του αρχιμανδρίτου Σαράντου Σαράντου αρκεί να διαβάσει κανείς για να καταλάβει το σοβαρό πλήγμα που εισήγαγε αυτή η διαβολικής έμπνευσης καινοτομία στην ζωή της Εκκλησίας». Με λίγα λόγια «διαβολικός» ο Οικουμενικός Πατριάρχης! Το δεύτερο παράδειγμα έρχεται από ένα πρόσφατο δημοσίευμα σε εκκλησιαστικό περιοδικό, τη Ρομφαία με τίτλο «Περί κουμπάρων και νονών, που έχουν κάνει πολιτικό γάμο». Σε αυτό το άρθρο του π. Ηλία Μάκου ζητείται η Εκκλησία να δέχεται κουμπάρους και νονούς που έχουν κάνει πολιτικό γάμο για να μην φαίνεται ότι «λειτουργεί με αποκλεισμούς και τιμωρητικά» αλλά με αγάπη! Θεωρεί μάλιστα ο ιερεύς αυτός ότι «όσοι έχουν τελέσει πολιτικό γάμο και επιθυμούν να είναι παράνυμφοι ή ανάδοχοι» δείχνουν στην πράξη ότι έχουν μετανοήσει. Όλα αυτά κατά τη Μητρόπολη Μόρφου είναι μασκαραλίκια τα οποία μολύνουν τη λειτουργία της Εκκλησίας. Κατ’ επέκταση μάλλον πρέπει να αντιληφθούμε ότι στην Κύπρο για να μπει κάποιος κουμπάρος σε εκκλησιαστικό γάμο πρέπει να προσκομίσει πιστοποιητικό ότι δεν έκανε ή δεν θα κάνει γάμο πολιτικό. Αντιλαμβάνεστε βέβαια ότι κατ’ επέκταση ούτε οι ομοφυλόφιλοι μπορούν να μπαίνουν κουμπάροι σε εκκλησιαστικούς γάμους. Τίθεται βέβαια ένα θέμα: Πώς θα τους αναγνωρίζουν στη Μητρόπολη Μόρφου; Προφανώς, αν τον γάμο θα τελεί ο μητροπολίτης τα πράγματα είναι απλά. «Θα μας μυρίζει και θα μας διώχνει» αναφέρει στον «Π» άτομο μέλος των ΛΟΑΤ, για να καταλήξει: «Οι υπόλοιποι ιερείς που δεν έχουν την όσφρηση του λαγωνικού ομοφυλόφιλων, αναγκαστικά θα καλούν τις μητέρες των υποψηφίων κουμπάρων και θα τις ρωτούν πώς έκαναν σεξ κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης τους».