Φόρμα αναζήτησης

Μήνυμα στον νέο υπουργό Παιδείας

Ύλη τέλος. Εξετάσεις προσεχώς. Άριστα, όλοι άριστα. Ο πρώην υπουργός προήχθη στα ανώτερα δώματα των ορεινών περιοχών. Αφού διετέλεσε άριστος υπουργός με πάσα δημοκρατική διάθεση, ευελιξία, δημιουργικότητα, επικοινωνία προς όλους, εργατικότητα σε κάθε πτυχή του γραφείου του, χωρίς ίχνος κόπωσης για κανένα ιβέντ εγκαινιάσεων βρυσών. Και αφού λοιπόν τα ορεινά έχουν τις δυσκολίες τους επιλέχθηκε ο καταλληλότερος για να τα κάνει πεδινά (κλεμμένο) ώστε να μην ανησυχεί κανένας. Αδιάφορο όμως τι περιμένει τη συγκεκριμένη περίπτωση. Τουλάχιστον εκεί ψηλά στα ορεινά μπορεί να είναι λίγοι, αλλά τις μαγκούρες δεν τις έχουνε όπως τα στυλό οι εκπαιδευτικοί.

Νέος υπουργός λοιπόν, καινούργια αρχή έστω και με σχετική δυσφορία. Λογικό. Όταν η συνέπεια δεν σε ακολουθεί ή όταν μόλις έναν χρόνο πριν σε μια ενορχήστρωση στηλίτευσης του εκπαιδευτικού κόσμου συμμετείχες για να στηρίξεις τα αστήρικτα, λογικό ακούγεται. Με ποιο τρόπο να σε καταπιεί κάποιος. Άντε να δούμε πώς θα πάει…

Το κυριότερο απ’ όλα είναι να καταφέρεις ως νέος υπουργός να δημιουργήσεις τους χαμένους συνδετικούς κρίκους ανάμεσα στους φορείς της Παιδείας. Με ποιο τρόπο λοιπόν οι εκπαιδευτικοί θα δουν με θετικό μάτι τη συνεργασία με την ηγεσία του υπουργείου; Σε κάθε περίπτωση η δουλειά των λειτουργών του υπουργείου είναι πάντοτε ενισχυτική και εποικοδομητική. Αυτό αποδεικνύεται από το βοηθητικό υλικό που αποστέλλεται στα σχολεία. Πέρα από αυτό όμως η αυτενέργεια και η ευελιξία με βάση τις ανάγκες κάθε τάξης θα πρέπει να είναι οδηγός για κάθε εκπαιδευτικό. Οι άνωθεν εντολές, που αναιρούν άλλες εντολές, δεν βοηθούν σε καμιά περίπτωση, ιδίως όταν στηρίζονται σε θεωρητικές γνώσεις και όχι πρακτικές.

Πριν από τους εκπαιδευτικούς είναι φυσικά τα παιδιά. Καμία σύνδεση ο προηγούμενος. Με ποιο τρόπο στηρίζεις τη θέση σου ως υπουργός Παιδείας όταν η επαφή σου με τα παιδιά δεν υπάρχει; Εξετάσεις τετραμήνων, κανόνες, σχολικές εγκαταστάσεις, στολή, ύλη, συνθήκες μάθησης, παραβατικότητα. Πεδίον δόξης λαμπρόν…

Πιάσε και τους γονείς. Όχι τον έναν. Αυτόν που μπαστακώθηκε και απόμεινε μονάχος στη ραχούλα των βράχων να αγναντεύει τον κολλητό του στα όρη. Γιατί οι γονείς αγανάκτησαν τόσο με αυτόν, όσο με τον προηγούμενο υπουργό. Άντε να φύγει να βγάλει και καμιά σκοπιά. Και η σχέση με τους γονείς να είναι εποικοδομητική και όχι πελατειακή.

Παιδεία φυσικά δεν είναι μόνο σχολεία, εξετάσεις και μηνύματα σε γιορτές. Παιδεία, Πρόδρομε, είναι ο σεβασμός και η δημοκρατία. Είναι να επιλύεις ένα ζήτημα εμπλέκοντας και υπολογίζοντας όλους τους παράγοντες και τα δεδομένα. Παιδεία είναι να ρωτάς και να μαθαίνεις, κι αν δεν κατάλαβες να ξαναρωτάς μέχρι να το πιάσεις (ιδίως σε θέματα που δεν κατέχεις). Παιδεία είναι και ο ορθός πολιτικός λόγος, η συνέπεια, και η καθαρότητα του λόγου και του πνεύματος. Τώρα θα κοροϊδεύουν οι αναγνώστες τις γραμμές αυτές… άντε να μείνει ασχολίαστο από δω και πέρα.

Η στήλη σού εύχεται καλή αρχή, με νηφαλιότητα, μακριά από ακρότητες και καλή επιτυχία στο έργο σου.

 

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.