Φόρμα αναζήτησης

Μη μου τους τίτλους τάραττε

Μεγάλη επανάσταση έγινε την περασμένη Κυριακή με τον τίτλο του «Πολίτη». Όχι το πρωτοσέλιδο ακριβώς, δηλαδή την ίδια την συνέντευξη, αλλά με αυτόν καθ’ εαυτόν τον τίτλο που η ίδια η εφημερίδα έβαλε.

Έστειλαν τους δημοσιογράφους στην κόλαση, απειλήθηκαν οι ίδιοι και τα παιδιά τους (από μερικούς εννοείται), έβρισαν, θυμήθηκαν το Κυπριακό, τον σατανά, τον Ιησού Χριστό και τα τάρταρα.

Τέλεια.

Αν ο τίτλος… οι εκπαιδευτικοί ο αδύναμος κρίκος έμπαινε σε εισαγωγικά δεν θα είχε κανένας κανένα πρόβλημα. Αν είχε ερωτηματικό στο τέλος πάλε κανένας δεν θα φώναζε. Αλλά ο τίτλος ήταν καθαρός από σημεία στίξης. Ο τίτλος αφορούσε τη συνέντευξη του Προέδρου. Εντελώς ορθολογικά ομιλούντες ας δεχτούμε πως ο τίτλος ήταν λάθος. Δικαιούσαι να το σκεφτείς έτσι; Εννοείται, σε μια μη δικτατορία δικαιούσαι να σκέφτεσαι όπως θέλεις. Όμως δεν δικαιούσαι να βγάζεις από τον τίτλο και μόνο το τονίζω, όποια συμπεράσματα σου κατεβούν. Γιατί πολλά απλά θα πέσεις έξω. Μείναμε λοιπόν στην επιφάνεια όπως πάντα. Και όπως πάντα φταιν οι άλλοι, η εφημερίδα, ο δημοσιογράφος, ο γείτονας.

Σε καμία περίπτωση η τηλεκπαίδευση δεν αντικαθιστά την τάξη. Και σε κάθε περίπτωση έχει χίλια προβλήματα. Γι’ αυτό εξάλλου δεν μπορεί να επιλέγεται πουθενά ως αντικατάσταση της ίδιας της αίθουσας, σχολείων και πανεπιστημίων. Αυτό δεν το γνωρίζουμε; Εννοείται πως ναι. Αλλά δεν μας φτάνει που γνωρίζουμε την ουσία, θέλουμε μάλλον να χτιστεί και καμιά «αψίδα θριάμβου τηλεκπαίδευσης» για να θυμούνται εις τους αιώνες των αιώνων το σπουδαίο έργο. Απίστευτη αντίληψη. Και τα πραγματικά ζητούμενα ας τα πάρει το ποτάμι, ας περιμένουν. Διότι το πραγματικό ζητούμενο είναι οι ίδιοι οι μαθητές της μακάριας νήσου. Το ίδιο το παιδί για το οποίο κανένας δεν μιλά και ο κανένας είναι και το κράτος και ο δάσκαλος. Τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία, τα παιδιά των ειδικών μονάδων, τα παιδιά τα φτωχά και τα παιδιά που μεγαλώνουν σε κλουφκιά με παπά θηριοδαμαστή. Η απίστευτη κατ’ οίκον εργασία που βάζει το σχολείο, η έλλειψη χρόνου. Το μίσος των μαθητών για το σχολείο. Τα φροντιστήρια και οι οικονομικές δυσκολίες. Οι βαρετές τάξεις και οι άθλιες εκδρομές στο Μακένζυ. Οι ανόητες εγκύκλιοι που τους εργάτες του υπουργείου. Οι αποβολές για τα μαλλιά και τα δύο σκουλαρίκια σε ένα αφτί. Η άριστη μαθήτρια που έκλαιγε επειδή ο πάτερ του χωρκού της είπεν της πως άμα έν’ αδιάθετη εν πρέπει να πιάσει το λάβαρο. Η βρομιά των σχολείων και η έλλειψη πρασίνου, η έλλειψη τραπεζιών να κάθονται οι μαθητές και το Wi-Fi που τους απαγορεύεται, η ζωγραφική και η μουσική που τα μαθήματα τούτα τα έχουν πνίξει οι φιλόλογοι και οι μαθηματικοί. Το 8 στη βιολογία μέσος όρος των εξετάσεων. Το ανύπαρκτο θέατρο. Οι φοητσιάρικοι επιθεωρητές, ο γκάουτσος του υπουργείου. Το κομμωτήριο που πάει μια μέρα πριν την επιθεώρηση η κυρία Κούλλα. Οι φτωσιές καθαρίστριες που καθαρίζουν τα φτύματα του Κωστάκη τζαι κουβαλούν το βάρος ούλλου του σχολείου, κανένας ποτέ δεν τις υπολογίζει ούτε τις βοηθά. Το ίδιο το μίσος του Κωστάκη για το σχολείο. Η ίδια η ύλη που έπνιξε τους πάντες. Αυτή θα έπρεπε να είναι η βασική έγνοια των εκπαιδευτικών και αυτά θα έπρεπε να συζητούν και να φωτίζουν κάθε μέρα. Και όταν συναντώνται με τους συνδικαλιστές αυτά να μιλούν. Με έναν μεγάλο ρομαντισμό και ιδέες. Αν μείνουμε μόνο στην απαίτηση των ευσήμων, το παιχνίδι θα έχει χαθεί. Τα σχολεία άνοιξαν και οι καθηγήτριες που αγαπούν τους μαθητές τους τούς υποδέχτηκαν με χαμόγελο και αγάπη. Και αυτό είναι το πιο σπουδαίο έργο των εκπαιδευτικών. Αλλά το ξεχάσαμε. Αλλά δεν ξεχάσαμε τους επιθεωρητές, το υπουργείο και τον πόθο για ανέλιξη. Αλλά δεν ξεχάσαμε να απαγορεύσουμε στους μαθητές να πηγαίνουν στο σχολείο τις μέρες του καύσωνα με κοντά παντελόνια, που τόσο έντονα ζητούν. Το να το επιτρέψεις σε διευθυντή και υπουργείο είναι η ένδειξη της αγάπης σου. Μια ηλίθια λέξη που ηλίθια την επικαλείται ο ρομαντικός και κανέναν δεν αφορά. Μπορούμε να μιλούμε για τίτλους μια βδομάδα. Και να κάνουμε κύκλους γύρω από τίτλους, είμαστε συνηθισμένοι.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.