POWERED BY

Φόρμα αναζήτησης

«Μάρκετινγκ Τουρισμού: Οι επόμενες κινήσεις» του Δρος Κωνσταντίνου Ιακώβου



 

Ένα από τα κύρια ερωτήματα για τη μετά πανδημίας εποχή στην Κύπρο, είναι η επανέναρξη του Τουρισμού. Μέσα στην απαισιοδοξία των καιρών θα πρέπει να διεκπεραιωθεί ένα σχέδιο, ώστε ο Τουρισμός μας όχι απλά να ανακάμψει, αλλά και να καλύψει το χαμένο 2020.

Για αυτό το λόγο τόσο το υφιπουργείο, όσο και οι ιδιώτες θα πρέπει να δώσουν έμφαση σε τρεις βασικές παραμέτρους του Marketing, τις οποίες και θα αναλύσουμε:

Ταυτότητα Επισκεπτών

Τα δημογραφικά στοιχεία των επισκεπτών μας αλλάζουν σε τακτά διαστήματα. Στις παλαιότερες δεκαετίες, οι Σκανδιναβοί τουρίστες μονοπωλούσαν, σιγά σιγά τη σκυτάλη παρέλαβε το Ηνωμένο Βασίλειο και στη συνέχεια οι Ρώσοι τουρίστες.

Μπορεί η Κύπρος να είναι ένα μικρός τουριστικός προορισμός και γεωγραφικά αποκομμένος από την Ευρώπη, αλλά συνδυάζει  περιοχές, οι οποίες απευθύνονται σε διαφορετικές ηλικίες, εισοδήματα και χώρες. Οπότε θα πρέπει να γίνει διαφορετική διαφημιστική προσέγγιση για τους νέους της Αγίας Νάπας και ξεχωριστές προωθητικές ενέργειες για το θρησκευτικό τουρισμό, ο οποίος τα τελευταία χρόνια είχε αισθητή αύξηση.

Έτσι, θα πρέπει να γίνει μια αναθεώρηση της ταυτότητας των μελλοντικών επισκεπτών μας και μια έρευνα στις νέες ανάγκες τους, όπως η ασφάλεια και οι σωστές νοσοκομειακές υποδομές. Δεν είναι μόνο στο διαδίκτυο που μπορούμε να συλλέξουμε πληροφορίες σχετικά με τους επισκέπτες. Μπορούμε να μάθουμε για τη μέση ηλικία των υπαρχόντων επισκεπτών, καθώς και για τους προορισμούς που τους ενδιαφέρουν περισσότερο, τους τύπους καταλυμάτων που χρησιμοποιούν και κάνοντας μια έρευνα εκτός σύνδεσης. Το κεντρικό ερώτημα θα πρέπει να είναι αν οι μικρομεσαίες τάξεις θα έχουν την οικονομική ευχέρεια να ταξιδεύσουν και αν ναι με τι προϋπολογισμό και για πόσες ημέρες.

Έμφαση στο διαδίκτυο

Ο σχεδιασμός μιας σύγχρονης ιστοσελίδας  και η συνεργασία με γνωστές ιστοσελίδες κρατήσεων θεωρείται δεδομένος και εφαρμόζεται σε μεγάλο βαθμό στην Κύπρο. Το επόμενο βήμα είναι το marketing εμπλοκής (engagement marketing), το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον ηλεκτρονικό επισκέπτη να αλληλοεπιδρά με τον προορισμό του μέσω  360 εικονικών ταξιδίων. Με τέτοια εργαλεία, ο ενδιαφερόμενος όλο και περισσότερο με το προϊόν με αποτέλεσμα να εμβαθύνει ακόμη περισσότερο. Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι η συνεργασία της Google με το Ελληνικό υφυπουργείο για την ανάδειξη της Αρχαίας Ολυμπίας. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφερθεί η σημασία των οπτικοακουστικών μέσων, όπως τα βίντεο στο Youtube.

Σημαντικό στοιχείο του marketing εμπλοκής είναι και τα μέσα κοινονικής δικτύωσης. Διαγωνισμοί, διαδραστικές αναρτήσεις και άφθονο προωθητικό υλικό σχετικό με την ταυτότητα του κάθε επισκέπτη θα πρέπει να αναρτάται σε τακτική βάση, ώστε το προϊόν να μονοπωλήσει τους ενδιαφερόμενους. Το ζητούμενο είναι να βρεθούμε μπροστά από τον ανταγωνισμό και αυτό μπορούμε να το πετύχουμε προβλέποντας τις νέες τάσεις της αγοράς και πόσο μάλλον των millennials.

 

 

Επωνυμία

H τάση με τους influencers σίγουρα βοηθάει ένα προϊόν, αρκεί να γίνει με το σωστό τρόπο. Γνωρίζοντας το κοινό, το αρμόδιο υφυπουργείο και η κάθε επιχείρηση θα πρέπει να επιλέξει ποιοτικούς  influencers, ώστε να γίνουν οι πρεσβευτές του κάθε προορισμού. Ο ποιοτικός influencer εκτός από μεγάλο ακροατήριο, θα πρέπει να είναι δραστήριος σε πολλά μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να ανεβάζει επαγγελματικό, αλλά όχι προκλητικό περιεχόμενο. Δεν είναι σπάνιο να βλέπεις έναν influencer να διαφημίζει πολλαπλούς κοντινούς και ανταγωνιστικούς προορισμούς, μόνο και μόνο για δωρεάν διαμονή ή γεύμα.

Η αρχή μπορεί να γίνει από επιφανείς Κύπριους επιχειρηματίες, καλλιτέχνες  και influencers, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό και έχουν χιλιάδες ακόλουθους. Παρακολουθώντας τα hashtags, μπορούν να βρεθούν  influencers που βρίσκονται στην Κύπρο.

Το πιο σημαντικό είναι πως δε θα πρέπει να βαλτώσουμε στο 2020. Ο παγκόσμιος Τουρισμός χτυπήθηκε σε όλες τις χώρες και ο ανταγωνισμός το 2021 θα είναι υψηλός. Σαν λαός έχουμε αποδείξει πολλές φορές πως δεν έχει σημασία το μέγεθος της χώρας, αλλά οι άνθρωποι της. Επίσης, θα πρέπει να δοθεί έμφαση στο έμψυχο δυναμικό της χώρας. Η κρίση πρέπει να γεννάει ευκαιρίες και όχι αφορμές για καταπάτηση δικαιωμάτων. Ένας δυσαρεστημένος υπάλληλος μπορεί να δημιουργήσει ένα δυσαρεστημένο επισκέπτη και είναι το τελευταίο που θέλουμε σαν χώρα.

Ο Δρ Κωνσταντίνος Ιακώβου είναι αναπληρωτής Καθηγητής του American College.

 

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.