Φόρμα αναζήτησης

Η γενιά Υ και Ζ

Κάναμε ευρωεκλογές, ο μεγάλος νικητής ήταν η αποχή, όπως άλλωστε συνέβη και στις περσινές προεδρικές και προηγουμένως στις βουλευτικές εκλογές! Η απαξίωση όλων αυτών οι οποίοι απείχαν δεν συνδέεται μονάχα με τη διαφθορά και τη διαπλοκή που, όπως φαίνεται, δεν έχουν τέλος σε αυτό τον τόπο, αλλά συνδέεται και με το γεγονός ότι όλοι αυτοί που διεκδικούν την ψήφο μας δεν μας ενδιαφέρουν. Μας είναι αδιάφοροι. Οπόταν θεωρώ ότι η αδιαφορία συνδέεται και τρέφεται από τους αδιάφορους υποψήφιους. Εδώ οι περισσότεροι υποψήφιοι ήταν για τη δική μου γενιά αδιάφοροι (γενιά Χ), πόσω μάλλον για τη γενιά Υ (millennials) ή ακόμα περισσότερο για τη γενιά Ζ (αυτούς δηλαδή που γεννήθηκαν από το 1996 και μετά).

Αν ρωτούσε κανείς τους υποψήφιους πώς θα πείσουν τις γενιές Y και Ζ να προσέλθουν στις κάλπες, είμαι σχεδόν βέβαιη ότι, πρώτον, δεν γνωρίζουν ποιες είναι οι γενιές Υ και Ζ και, δεύτερον, δεν έχουν ιδέα τι χαρακτηριστικά έχουν! Οι περισσότεροι υποψήφιοι έκαναν προεκλογική μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, πιστεύοντας ότι έτσι θα προσελκύσουν τους νεαρότερους ψηφοφόρους, αυτούς δηλαδή που είναι μεταξύ 18 και 35 χρονών! Το να ανεβάζουν φωτογραφίες από εκδηλώσεις που παρευρέθηκαν και με σλόγκαν του τύπου ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε, και άλλα τέτοια παρεμφερή, νόμιζαν ότι θα κέρδιζαν το ενδιαφέρον της νεολαίας! Αυτό που δεν καταλαβαίνουν οι υποψήφιοι και το οποίο με λύπη μου το παρατήρησα και στους ηλικιακά νεαρότερους υποψήφιους είναι ότι δεν έκαναν οτιδήποτε για να τους εμπνεύσουν. Για να το κάνουν βέβαια αυτό, τίθεται ως προϋπόθεση η κατανόηση αυτών γενεών αλλά και η χρήση σύγχρονου λόγου που αντικατοπτρίζει την εποχή που διανύουμε. Δεν είναι τυχαίο που οι Πράσινοι της Ευρώπης κερδίζουν έδαφος στις νεαρότερες γενιές, σε αντίθεση με τους δικούς μας που δεν έχουν μια ολιστική προσέγγιση για τη βελτίωση της χώρας. Αν μου ζητούσαν να δώσω έναν τίτλο σε αυτήν την προεκλογική, θα την ονόμαζα «Παρακμή και μιζέρια».

Συνεπώς, ποια είναι η γενιά Ζ που πρέπει να στοχεύσουμε; Ποια είναι η γενιά Υ που γύρισε την πλάτη και σε αυτές τις εκλογές; Η γενιά Υ είναι αυτή στην οποία ανήκουν όλοι οι χαμηλόμισθοι νέοι, οι νέοι που μεγάλωσαν με όλες τις ευκολίες, που είναι εξαρτημένοι από την τεχνολογία, που έμαθαν όλα να γίνονται με τον πιο εύκολο τρόπο, είναι η γενιά του «εγώ» και ο κόσμος τους είναι άμεσα συνδεδεμένος με την τεχνολογία, ανήκουν στην οικονομία του διαμοιρασμού, γι’ αυτό και οι επιχειρήσεις και όλες οι εφαρμογές (app) έχουν κάνει τεράστιο κέρδος εξαιτίας του ότι έχουν προσαρμόσει τις υπηρεσίες που παρέχουν στον τρόπο που αυτή η γενιά λειτουργεί. Είναι, επίσης, η γενιά που δεν έχει υπομονή με τη στασιμότητα και όλοι σχεδόν οι υποψήφιοι τούς απέδειξαν ότι είναι ό,τι πιο στάσιμο υπάρχει, και ο λόγος και οι πράξεις τους μυρίζουν ναφθαλίνη. Επίσης, εμπνέονται από δραστηριότητες που τους ψυχαγωγούν αλλά και που τους παρέχουν μια καινούργια δυνατή εμπειρία, ως επί το πλείστον είναι άθεοι και αυτά τα θρησκευτικά ιδεώδη που μας πλάσαραν διάφοροι υποψήφιοι τούς έκαναν να έχουν αλλεργία στην κάλπη!

Η γενιά Ζ είναι ακόμα πιο πολύπλοκη, είναι η γενιά που θέλει να τα κάνει όλα μόνη της, είναι η γενιά που θα σου πει προτιμώ να δουλεύει το Wi-Fi, παρά οι τουαλέτες, είναι η γενιά που μαθαίνει μέσα από το YouTube γι’ αυτό δεν τους ενδιαφέρει να σπουδάσουν. Οι Ζ θεωρούν τους εαυτούς τους πολίτες του κόσμου και όχι της Κύπρου, γι’ αυτό και θα συγκρίνουν πρακτικές που παρακολουθούν αλλού στον κόσμο με τις δικές τους και θα συνεχίσουν να απογοητεύονται με την παρακμή σε όλους τους τομείς στην Κύπρο. Αυτή η γενιά μάλιστα ανταποκρίνεται σε μη συμβατικά σλόγκαν και καμπάνιες που απασχολούν τη σύγχρονη εποχή, όπως το περιβάλλον, η 4η Βιομηχανική Επανάσταση και όχι προεκλογικές με σλόγκαν: «Κανείς δεν θα μας γυρίσει πίσω», ούτε «Δυνάμωσε τη φωνή σου» ή «Ανθρώπινα και καθαρά». Αυτή η γενιά θέλει να συνδημιουργεί την κουλτούρα και αυτό κάνει, οπόταν κανένας υποψήφιος που τους λέει σαχλαμάρες δεν θα κινήσει το ενδιαφέρον τους.

Συνεπώς, αποτύχατε όλοι (και οι νεαρότεροι, δυστυχώς, υποψήφιοι) να εμπνεύσετε αυτές τις γενιές που θα είναι για τα επόμενα 30-60 χρόνια, σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές, οι πιθανοί σας ψηφοφόροι. Όσο συνεχίζετε στη λογική του τι ενδιαφέρει εσάς και όχι τι απασχολεί και ενδιαφέρει τις νεαρότερες γενιές, θα βλέπετε τα ποσοστά σας να συρρικνώνονται και τους νέους να σας γυρίζουν επιδεικτικά την πλάτη με την αποχή τους… Στο τέλος της ημέρας καλά να σας κάνουν, το αξίζατε!