Φόρμα αναζήτησης

Η επιμόρφωση, η ζιβανία και το λουκάνικο

Ράθυμα και στωικά ο διορθωτής μετράει αργά τις μονάδες σε κάθε τετράδιο. Στο ευρύτερο περιβάλλον η φωνή της πρωινής επιμόρφωσης. Τόση επιμόρφωση πια; Η ώρα ήταν έντεκα και μισή το βράδυ και αν δεν είχε πάει το πρωί στην επιμόρφωση θα είχε τελειώσει τα μισά. Αλλά μήπως η πρωινή φρεσκάδα θα του πρόσθετε σχολαστικότητα και τα γραπτά που φεύγουν μηχανικά από τα χέρια του να χρειάζονταν περισσότερο χρόνο, στο κόμμα, την τελεία, τα σχήματα και τους αλγόριθμους;

Όπως και να ‘χει, o εκπαιδευτικός αναλόγως σχολείου φορτώθηκε τις γνώσεις της επιμορφώσεως ως καλός μεταφορέας γνώσεων και θα τις μεταφέρει κάποια στιγμή κάπου αλλού. Στο σπίτι, το γήπεδο, την πεθερά του, τον Κοτσιάτη, αν λειτουργεί ακόμη. Τι να σου κάνει; (αν δεν εμπίπτει στα προσωπικά σου ενδιαφέροντα ή στο φάσμα γνώσεων που σε βελτιώνουν ως άνθρωπο ή εκπαιδευτικό), αναρωτήθηκε ο βαρύς και ασήκωτος διορθωτής, ρουφώντας το ζεστό ρόφημα δίπλα του. «Μα ό,τι κάμεις έν’ καλά. Όλα προσφέρουν». Τάδε έφη ο Θανάσης, ένα παιδί που διάβασε από Όμπραξ, Έκο, Καστοριάδη, Τσόμσκι και Πλεύρη μαζί. Και ο διορθωτής σκέφτηκε ότι για να το κάνει το υπουργείο και να το λέει και ο Θανάσης έτσι θα είναι…

Μα ο πιο πάνω Θανάσης που διαβάζει απ’ όλα και ξεκινάει με Σεφέρη και καταλήγει στα ASCII files των υπολογιστών και του αρέσει να ξετρυπώνει από κάθε μέσο, κάθε πληροφορία, συνηθίζει να λέει και το εξής: ότι η καλύτερη επιμόρφωση είμαστε εμείς και οι ανάγκες μας, εμείς και τα θέλω μας. Και ο διορθωτής των εξετάσεων της πρώτης τάξης, σκεπτόμενος τον Θανάση κλεισμένο σε ένα αμφιθέατρο να παρακολουθεί και αυτός με ραθυμία τον ομιλητή των λαλέδων της ορεινής Ναυπακτίας, αγανάκτησε. Σηκώθηκε και πήρε ένα μπουκαλάκι ζιβανία από το ψυγείο, το λουκάνικο που έμεινε από το μεσημέρι και λίγους γίγαντες από την προηγούμενη και άρχισε να ξεφορτώνει την πίεση της ημέρας, την πίεση του τετραμήνου.

Στο τρίτο ποτηράκι χαλάρωσε. Άφησε τα γραπτά στην άκρη και άνοιξε το κινητό του. Παρατήρησε με επιμορφωτικό μάτι διάφορα σχόλια επικριτικά και καυστικά για εκείνη τη μέρα τη δυσβάστακτη, της επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού. Αναλογίστηκε τις ώρες του, τις προσπάθειες στην τάξη, το άγχος του για τα παιδιά, τις ευθύνες του απέναντι σε έφηβους. Ανατρίχιασε και κατέβασε άλλη μια ζιβανία. Έκλεισε το κινητό. Δεν μπορείς να τους έχεις όλους ευχαριστημένους. Θα πρέπει τουλάχιστον να παραμένεις ικανοποιημένος με αυτό που εσύ κάνεις και να ζητάς το καλύτερο. Έμεινε για λίγο μετέωρος. Η ώρα είχε πάει δώδεκα. Την επομένη είχε σχολείο και έπρεπε να παραδώσει γραπτά.

Ξανάνοιξε το κινητό και κοίταξε με προσοχή τις θερμίδες για τέσσερα σφηνάκια ζιβανία και ένα λουκάνικο. Τους γίγαντες τους επέστρεψε στο ψυγείο. Την επόμενη φορά θα έπινε δύο ποτηράκια και θα έτρωγε μισό λουκάνικο. Και με αυτήν την τελευταία αλλά ουσιαστική επιμόρφωση για τη υγεία και τη διατροφή του, τιμώντας και τη θέση του Θανάση, κατευθύνθηκε στο υπνοδωμάτιό του.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.