Φόρμα αναζήτησης

Η ΑTLA γιατί δεν προειδοποίησε;

Καμία έκπληξη που η κυπριακή αεροπορική εταιρεία Tus Airways, αμερικανοϊσραηλινών συμφερόντων, ανέστειλε τις πτήσεις της για τον χειμώνα, όπως έχει ανακοινωθεί. Ήταν μια αναμενόμενη εξέλιξη. Εδώ και πάνω από έναν χρόνο, η εταιρεία αντιμετώπιζε προβλήματα και βρισκόταν υπό την αυστηρή παρακολούθηση της Μονάδας Ασφάλειας Πτήσεων της Πολ. Αεροπορίας. Τα τέσσερα από τα έξι αεροσκάφη της ήταν καθηλωμένα στο πάρκινγκ του αεροδρομίου Λάρνακας, ενώ λίαν προσφάτως σύμφωνα με τις πληροφορίες που δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα μας, έθεσε ξανά το ένα από τα τέσσερα σε λειτουργία. Επίσης, η εταιρεία αγόραζε υπηρεσίες -αεροσκάφη και πληρώματα- από άλλη ευρωπαϊκή εταιρεία για να μπορεί να εξυπηρετεί το πτητικό της πρόγραμμα.

Το να έχει μια αεροπορική εταιρεία προβλήματα δεν είναι καθόλου παράξενο και συμβαίνει παντού σε όλον τον κόσμο. Αεροπορικές εταιρείες κλείνουν και σε χώρες πολύ μεγαλύτερες -και σοβαρές- απ’ ότι η Κύπρος. Εδώ έκλεισε η αεροπορική εταιρεία της Thomas Cook μαζί με την κατάρρευση του τεράστιου ταξιδιωτικού οργανισμού που μετέφερε εκατομμύρια τουρίστες. Όλα αυτά συμβαίνουν και η Κύπρος το ξέρει καλά, αφού τα τελευταία χρόνια (για να μην μιλήσουμε για την προηγούμενη δεκαετία) έβαλαν λουκέτο ο κρατικός αερομεταφορέας (που εάν δεν αιμοδοτείτο από το κράτος θα έκλεινε προ πολλού) και μία ιδιωτική εταιρεία, η Cobalt η οποία είχε επίσης ξεμείνει από ρευστό. Και η TUS εξ’ όσον πληροφορούμαστε ψάχνει αυτήν τη στιγμή νέους επενδυτές για να αλλάξει τον επιχειρηματικό και επιχειρησιακό της μοντέλο εξολοκλήρου.

Αυτό που είναι ακατανόητο είναι γιατί η Αρχή Αδειών για τις Αεροπορικές Μεταφορές, γνωστή ως ATLA, η οποία δίνει στους αερομεταφορείς την άδεια εκμετάλλευσης, δεν είχε ελέγξει νωρίτερα και πιο επισταμένα την TUS; Όχι μόνο κατά πόσο ήταν ανά πάσα στιγμή σε θέση να αντιμετωπίσει τις υφιστάμενες και δυνητικές οικονομικές υποχρεώσεις για περίοδο 12 μηνών, όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς, αλλά και κατά πόσο ήταν σωστή στις εμπορικές της σχέσεις και δεν ταλαιπωρούσε τους ταξιδιώτες.

Τους τελευταίους μήνες υπήρχαν πολύ κακές κριτικές και βούιζε το διαδίκτυο ότι ενώ διαφήμιζε απευθείας πτήσεις στα Ιωάννινα η πτήση διεξαγόταν -μπορεί όχι σε όλες αλλά σε πολλές περιπτώσεις- μέσω του αεροδρομίου της Πρέβεζας (καμία επίσημη απάντηση της εταιρείας δεν είδαμε κάτω από τα δυσφημιστικά σχόλια στο page της εταιρείας στο facebook) και οι επιβάτες μεταφέρονταν με λεωφορείο στην πόλη των Ιωαννίνων, μία απόσταση 100 χλμ, δηλαδή, που θέλει περίπου μιάμιση ώρα για να γίνει με αυτοκίνητο. Μπορεί το γράμμα του νόμου να μην λέει ότι η ATLA δίνει τέτοιους είδους προειδοποιήσεις. Αλλά άτυπα μπορεί, και με αυτόν τον τρόπο δείχνει ότι το κράτος είναι άγρυπνος φρουρός. Συνέβη και στο παρελθόν όταν υπήρχαν, θυμάστε, οι μεγάλες καθυστερήσεις της Cobalt που ταλαιπωρούσαν το επιβατικό κοινό, τότε η ATLA με πρόεδρο τον τότε γ.δ. του Υπ. Μεταφορών Αλ. Μιχαηλίδη είχε καλέσει την εταιρεία και είχε δώσει προειδοποιήσεις. Μπορεί στην τελική να είναι η αγορά που τιμωρεί, αλλά οι προειδοποιήσεις είναι και απαραίτητες, είναι και δωρεάν.