Φόρμα αναζήτησης

Η αντοχή του καθηγητή

Η λέξη αντοχή ως γνωστόν πάει με πολλά. Εσύ μπορεί να αντέχεις στο τρέξιμο ή στο σήκωμα δύο σίκλων με κουγκρί, ο άλλος μπορεί να αντέχει να διαβάζει Τολστόι ή να ψήνει 100 κιλά σουβλάκια τη μέρα. Ένας καθηγητής κάνει και τα δύο… από λίγο. Δεν είναι πολλά τα επαγγέλματα που την ίδια ώρα που διαβάζεις Καβάφη πρέπει να διακόψεις για να διαχειριστείς την οσμή μιας κλανιάς και την καταστροφή που προκαλεί αυτή σε 25 μαθητές που χασκογελούν. Είναι σαν να διακόπτεις τον τραγουδιστή στη μέση του τραγουδιού για να του ζητήσεις μια συνταγή που έγραψε η γιαγιά του. Ή καλύτερα, να διακόπτεις τον ιερέα την ώρα της θείας λειτουργίας για να του πεις πως η παπαθκιά σήμερα έκαμεν του μπάμιες (οκ, κακό παράδειγμα, μα το νόημα το έπιασες). Είναι κάτι σαν τη σχιζοφρένεια. Ο καθηγητής σχιζοφρενής την ίδια ώρα που ερεθίζεται (πνευματικά πονηρέ) με τον Ελύτη μπορεί να σταματήσει τον -πνευματικό είπαμε- ερεθισμό, να βάλει 4 παουρκές, να σύρει τον μαρκαδόρο χαμαί, να ξαναπαουρίσει και αμέσως μετά να επιστρέψει πίσω στο κείμενό του.

Επίσης αντέχει στους καπνούς από τους αμέτρητους αγιασμούς και εκκλησιασμούς και ευχέλαια και εξομολογήσεις και εθνικές εορτές κ.λπ. κ.λπ. Κανένας άλλος εργαζόμενος μετά τον ίδιο τον ιερέα δεν έρχεται σε τόση επαφή με το αναμμένο καπνιστήρι. Επίσης αναπνέει άνετα καπνούς από καμένους καλάθους, καμένα παγκάκια, καμένα δέντρα και πάγκους, καμένα θρανία, καμένο τίπεξ, καμένες κόλλες, κομπιούτερ, μπογιές, πινέλα, καμένες τουαλέτες κ.λπ. Αντέχει στους καπνούς του τσιγάρου και τη σκόνη της αυλής. Αντέχει στον καπνό του πετρελαίου από τα λεωφορεία. Αντέχει στον καπνό της κρύας του άχνας από την υγρασία και την παγωνιά της τάξης. Αντέχει στο βρομόστομα όλης της κοινωνίας, από τον παπά μέχρι τον πρόεδρο, και υποκύπτει πάντα και κάνει τη δουλειά του. Και αντέχει στο τέλος να του πεις πως δεν κάνει καλά τη δουλειά του. Αντέχει την υποκρισία και το ψέμα και τους εκβιασμούς των επιθεωρητών, τους εκβιασμούς των γκάνγκστερ γονιών. Αντέχει να μην μπορεί να κάμει τίποτε που μόνος του αν δεν του το πει «ο πουπάνω», μα πάλε βρίσκει τρόπους να κάμνει τζ’αι (λλίον) το δικόν του. Τζ’αι αντέχει να τον περιπαίζουμε. Σε άλλες χώρες βάλλουν αγγελίες σε εφημερίδες για να βρουν δάσκαλο σε ένα χωρκό της Αγγλίας ή της Αυστραλίας. Τζ’αι ναι, ούλλες οι δουλειές έχουν τα δικά τους, εννοείται, αλλά γιατί παραδόξως τούτου που φακκούμεν παραπάνω έν’ του καθηγητή; Κανένας εν θα πει του κατσελλάρη πώς να αναγιώννει τες κατσέλλες του. Στον καθηγητή μπορείς να πεις τα πάντα, έσ’εις άποψη ακόμα τζ’αι για το χρώμα του σώβρακου του, μα τούτο για κανέναν έννεν περίεργο. Ή μήπως είναι; Έτσι για να το γυρίσουμε στην καθαρή νέα ελληνική που στην περίπτωσή μας συνιστά γλωσσικό διχασμό και άρα κοινωνικό και άρα πολιτιστικό. Κανένας άλλος εργαζόμενος δεν μιλά τη μισή μέρα καλαμαρίστικα τζ’αι την υπόλοιπη κυπριακά. Εν θα τον πεις σχιζοφρενή; Ο καθηγητής το αντέχει και αυτό και είναι νορμάλ. Ή μήπως όχι; Αυτό το δίλημμα θα αντέξει να το συζητούν όλοι για μέρες. Επίσης ο καθηγητής αντέχει να κρίνει χωρίς να θέλει να κρίνει. Πώς είναι δυνατόν γαμώ το να βάζεις πόντους στα αθώα μωρά του γυμνασίου; Που μπαίνουν στο γυμνάσιο τζ’αι σε ρωτούν… – Τι είναι ο βαθμός κυρία; Πραγματικά τι βάζεις τους καθηγητές να κάμουν; Τι χρειάζεται ο βαθμός στο γυμνάσιο σε 15 μαθήματα; Τζ’αι αν εσύ δεν το σκέφτεσαι τζ’αι δεν λυπάσαι, ο καθηγητής, που ξέρει τι τραβά σπίτι της που το ξύλο που τρώει η Μαριέλλα, σπάζει την ώρα που πρέπει να της βάλει βαθμό. Ο καθηγητής αντέχει την αναισθησία σου. Αντέχει να τον πεις γάρο, να τον δέρεις, να του χτάρεις το αυτοκίνητο. Αντέχει να τον κατσαδιάζουν στα 50 τζ’αι στα 60. Αντέχει ένα ηλίθιο αστείο όπως αντέχει τζ’αι το σοβαρό. Ο καθηγητής έν’ άθρωπος, όμως ούλλοι μα ούλλοι θωρούν τον διαφορετικά. Τζ’αι ενώ υποτίθεται θέλουν τόσα που τούτον για την «μόρφωση» και «διαπαιδαγώγηση» των παιδιών τους, στο τέλος διαλύουν τον όπως οι μαθητές κρούζουν τα βιβλία τους στο τέλος κάθε χρονιάς. Μα το υπουργείο ‘γοράζει άλλα, εν πειράζει. Το υπουργείον αντέχει το. Μα τζ’αι για τούτο φταίει ο καθηγητής που εν έβαλεν τάξη.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.