Φόρμα αναζήτησης

Η αναισθησία της Πολιτείας

Το θέμα το γνωρίζω καλά μιας και είμαι παθούσα. Τολμώ να γράψω γιατί επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα ζωής χιλιάδων άλλων. Προκύπτει από τον σκανδαλώδη τρόπο με τον οποίο η Πολιτεία σχεδίασε την αδιέξοδη πολεοδομική ανάπτυξη των πόλεών μας. Οι αρμόδιοι πέρασαν δρόμους τεσσάρων λωρίδων μέσα από οικιστικές περιοχές για να δώσουν δίοδο στο Ι.Χ. και λύσεις στο κυκλοφοριακό επειδή η ανικανότητά τους δεν τους επέτρεπε να «δουν» ότι ούτε το Ι.Χ. ούτε οι πιο πλατιοί δρόμοι οδηγούν σε βιώσιμη ανάπτυξη.

Ποια μέτρα έλαβαν για να αντισταθμίσουν τις αρνητικές συνέπειες για τους κατοίκους αυτών των περιοχών; Κανένα! Είτε για να μειώσουν τον θόρυβο, είτε για να περιορίσουν τη ρύπανση και τους οδικούς κινδύνους. Πώς είναι η ζωή δίπλα από έναν δρόμο τεσσάρων λωρίδων; Αφόρητη! Δεν μπορείς να βγεις στη βεράντα, δεν μπορείς να κοιμηθείς χωρίς κλιματισμό, δεν μπορείς να ανοίξεις το παράθυρο για να μπει λίγη δροσιά γιατί δεν θα ακούς τι λες, γιατί θα «ευωδιάζουν» οι εξωτικές μυρωδιές από τα εξόστ των οχημάτων που πάνε κι έρχονται σαν δαιμονισμένα. Κάθεσαι να ησυχάσεις και ακούς αυτό το συνεχές σσσσσς, αυτόν τον υπόκωφο θόρυβο από τη συνεχή ροή των αυτοκινήτων, και αν τον λάβεις υπόψη σου γίνεται εμμονή και τρελαίνεσαι. Το σπίτι σου ήδη έχασε μέρος της αξίας του κι εσύ ζεις μες στο άγχος (είναι αποδεδειγμένο επιστημονικά) με ό,τι κι αν αυτό μπορεί να προκαλέσει στην υγεία σου.

Υπάρχει λύση; Βεβαίως υπάρχει. Ονομάζονται ηχοπετάσματα και μπαίνουν ως διαχωριστικό μεταξύ αυτοκινητόδρομων και οικιστικών περιοχών. Δυστυχώς το Υπ. Μεταφορών έως σήμερα είναι πολύ επιλεκτικό στο πού τα τοποθετεί – με μεγάλη φειδώ!

Πριν από μερικές μέρες η υπ. Μεταφορών ερωτηθείσα από τον βουλευτή Γιώργο Περδίκη για την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων στη λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού, πρώην Τροόδους, κλασικό παράδειγμα δρόμου που υποβάθμισε τη ζωή των κατοίκων, απάντησε πως η τοποθέτηση ηχοπετασμάτων λόγω του υψηλού κόστους που συνεπάγεται, προωθείται κατά προτεραιότητα σύμφωνα με κριτήρια που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ Πολεοδομίας, Τμ. Περιβάλλοντος και Δημοσίων Έργων. Τα κριτήρια αυτά αφορούν κάλυψη περιοχών μεγάλων πυκνοτήτων πληθυσμού και ευαίσθητων ακουστικά δεκτών (π.χ. σχολείων, νοσοκομείων) που γειτνιάζουν με δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, (όριο πέραν των 80 χλμ/ώρα) και ξεπερνούν τα επιτρεπόμενα επίπεδα θορύβου. Η Σπ. Κυπριανού, λέει, δεν είναι δρόμος ταχείας κυκλοφορίας και δεν αποτελεί προτεραιότητα για τοποθέτηση ηχοπετασμάτων.

Μια απάντηση που δείχνει το επίπεδο της ευαισθησίας της Πολιτείας έναντι σε ένα υπαρκτό πρόβλημα. Μια απάντηση που δεν έγραψε η κ. Αναστασιάδου, αλλά κάποιοι φίλοι στο Τμήμα Δημοσίων Έργων, που δεν πήγαν ποτέ στη Σπ. Κυπριανού για να δουν ποια είναι η κατάσταση. Που δεν μέτρησαν ποτέ το επίπεδο θορύβου. Φυσικά και τα οχήματα δεν τρέχουν 65 χλμ/ώρα, τρέχουν πάνω από 100 χλμ/ώρα, και οι άνθρωποι υποφέρουν πραγματικά.

Κυρία υπουργέ σας καλώ να το διερευνήσετε προσωπικά. Είναι στο χέρι σας να αλλάξετε αυτή την ανάλγητη πολιτική και να δώσετε τις σωστές απαντήσεις.