Φόρμα αναζήτησης

Γιατί είναι ανέκδοτο το σχολικό live streaming

Ταυτόχρονη μετάδοση του μαθήματος από την τάξη. Δηλαδή live streaming. Ωραίο ανέκδοτο και αυτό. Για διάφορους λόγους. Κυρίως όμως γιατί αναφέρθηκε ως σοβαρή λύση σε μια έκτακτη κατάσταση για λόγους εντυπωσιασμού, καθώς όσοι ζουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα αντιλαμβάνονται ότι είναι ανεφάρμοστη και καθόλου παραγωγική, και από την άλλη όσοι είναι έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορούν να αντιληφθούν πόσο ανέφικτο, αντιπαραγωγικό και επικίνδυνο μπορεί να γίνει.

Εξαιτίας όμως της έκτακτης κατάστασης που υπάρχει στα σχολεία θα μπορούσε να εφαρμοστεί για λίγες μέρες ώστε να βοηθηθούν τα παιδιά που βρίσκονται στο σπίτι και ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες. Φυσικά αυτό γίνεται σε πολλές περιπτώσεις σε όλο το εικοσιτετράωρο. Έστω όμως, θα μπορούσε να γίνει και το live streaming. Οι εκπαιδευτικοί κάνουν πολύ περισσότερα από μια reality εμφάνιση, δεν έχουν να φοβηθούν από αυτό.

Έλα όμως που δεν μπορεί να εφαρμοστεί κυρίως για τεχνικούς λόγους. Υπολογιστές εικοσαετίας χωρίς κάμερες, χωρίς μικρόφωνα και ηχεία, αργό ίντερνετ και σε αρκετές περιπτώσεις καθόλου υπολογιστές στις αίθουσες. Το ότι πραγματοποιήθηκε εφαρμογή την πρώτη μέρα σε μια εντυπωσιακή υπουργική εμφάνιση είναι μέρος του ανέκδοτου. Κατά τα άλλα εξοπλισμός γιοκ. Και αν χρειάζεται το φιλότιμο του εκπαιδευτικού, αυτό φάνηκε την επομένη του lockdown όταν εφαρμόστηκε η εξ αποστάσεως από το σπίτι με τα εύσημα του υπουργού (έστω αν τα πολλά ανέκδοτα αποδυναμώνουν τα εύσημα). Επίσης, το φιλότιμο του εκπαιδευτικού προϋποθέτει ένα γερό κονδύλι για την αναβάθμιση του εξοπλισμού το οποίο πολλές φορές τσοντάρουν οι σύνδεσμοι γονέων αλλά και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.

Το live streaming λοιπόν μετά το αρχικό show δεν εφαρμόζεται. Όσον αφορά δε το νομικό μέρος και τα προσωπικά δεδομένα, υπάρχει ευρωπαϊκή νομοθεσία η οποία καθορίζει τι είναι νόμιμο και τι όχι. Θα το κρίνει η επίτροπος Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (μέχρι στιγμής 13/5 εξετάζεται και αναμένεται τοποθέτηση). Όσον αφορά τα δικαιώματα του παιδιού, θα ασχοληθεί η επίτροπος Προστασίας του Παιδιού και θα διασαφηνίσει με ποιον τρόπο θίγονται δικαιώματα ή όχι (το διασαφήνισε στον ΑΝΤ1 στη μεσημβρινή εκπομπή 13/5 και δεν επιτρέπεται).

Και στην τελική αν υπάρχει η σοβαροφανής θέση να συνεχιστεί το live streaming και με το πέρας αυτής της περιόδου θα πρέπει να γίνει μια ενδελεχής μελέτη από ακαδημαϊκούς Επιστημών Αγωγής και Τεχνολογίας για τα θετικά μιας τέτοιας παραδοξότητας. Που να μπορούν να εξηγήσουν τη χρησιμότητα μιας κάμερας στατικής στον εκπαιδευτικό ή στον πίνακα και με ποιον τρόπο το πλάνο θα παίρνει ταυτόχρονα φάτσα και πίνακα και τη φωνή του εκπαιδευτικού χωρίς παρεμβολές. Ή πώς θα ακολουθεί το πλάνο της κάμερας τον εκπαιδευτικό όταν σκύβει πάνω από το τετράδιο του Γιωργάκη. Ή αν βρίσκεται πίσω από την κλειστή κάμερα του υπολογιστή ο περίεργος απαγωγέας της Λάρνακας ή ο νεαρός (πα)τέρας που συνελήφθη κάποτε για παιδική πορνογραφία. Και όλα αυτά αφού συμβουλευτούμε νομικούς, τις δύο επιτρόπους, ακαδημαϊκούς και αναβαθμίσουμε τον σχολικό εξοπλισμό. Μέχρι τότε το live streaming παραμένει ανέκδοτο εντυπωσιασμού από τα πολλά των τελευταίων ημερών.

Από την άλλη, οι έντονες αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και των οργανώσεών τους για την κάθε απόφαση (ιδίως για το συγκεκριμένο στο οποίο θα έπρεπε να μειδιούν για την ελαφρότητα της τοποθέτησης) αποτελούν μία από τις αιτίες της αρνητικής εικόνας που προβάλλεται προς την ευρύτερη κοινωνία. Γιατί παρόλο που οι εκπαιδευτικοί εργάζονταν από το σπίτι, παρέμειναν ένα προστατευμένο κομμάτι της κοινωνίας, που τώρα καλείται να βγει προς τα έξω και να συνεισφέρει στη γενικότερη προσπάθεια προς την «κανονικότητα». Και η συνεχής διαμαρτυρία στα αλλεπάλληλα παράλογα που εμφανίζονται ακούγεται ως παραφωνία σε σχέση με αυτό που παράγει ο εκπαιδευτικός κόσμος. Ήρεμα. Έχουμε να δούμε πολλά ακόμα. Ο καθένας εκτίθεται περισσότερο με τις βλακείες του.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.