Φόρμα αναζήτησης

Δυσκολίες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Ο Πρόεδρος μίλησε, τα μέτρα αυξήθηκαν και τα κρούσματα κορωνοϊού συνεχίζουν να εμφανίζονται επίσης. Μέσα στον κατ’ οίκον πανικό, αυτοπεριορισμό και παροξυσμό, ενώ τα νοικοκυριά αντέχουν και δεν αντέχουν αυτή την κατάσταση από οικονομικής, κοινωνικής και ψυχολογικής άποψης, παρουσιάζεται και η έντονη ανησυχία των γονιών για την εκπαίδευση των παιδιών τους και την πρόοδό τους.

Έχουμε την ίδια ώρα το υπουργείο να ανακοινώνει πολλάκις και διαφορετικά, την ετοιμότητά του για κάθε δράση και πρόοδο. Φυσικά. Κάτι αντίστοιχο και σχετικά πιο φιλότιμο συμβαίνει με τους εκπαιδευτικούς. Μέσα σε ελάχιστο σχετικά χρόνο μεγάλο ποσοστό δασκάλων και καθηγητών επικοινώνησαν και προσπαθούν, στο δικό του μέτρο ο καθένας, παρέχοντας υλικό μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης. Ποια είναι όμως τα δεδομένα και οι πραγματικότητες; Το πρώτο το οποίο θα πρέπει να έχει κανείς υπόψη του είναι ότι οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς ακροβατούν πάνω στα όρια της νομοθεσίας καθώς τίποτα δεν αιτιολογεί με νομική άνεση τη χρήση των κωδικών των παιδιών, αλλαγή αριθμών τηλεφώνων, τηλεδιασκέψεις. Για όλα αυτά χρειάζεται ενυπόγραφη συγκατάθεση κηδεμόνα.

Έστω. Οι έκτακτες ανάγκες που περνά η ανθρωπότητα επιτρέπουν μια μικρή παρανομία. Άλλωστε πόσες γίνονται καθημερινά στη μικρή μας νήσο (πόσο εύκολο ακούγεται); Κατά δεύτερο θα πρέπει ο κάθε εκπαιδευτικός και εκπαιδευόμενος να έχει προσωπικό υπολογιστή. Με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό όταν σε σπίτια δύο ενηλίκων με δύο ή περισσότερα παιδιά μπορεί να υπάρχει μόνο ένας υπολογιστής; Επίσης δύο εκπαιδευτικοί που είναι στην ίδια οικογένεια με ποιο τρόπο θα διδάξουν σύγχρονη εκπαίδευση (τηλεδιάσκεψη) όταν τα προγράμματα των δύο συμπίπτουν, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να έχουν την έγνοια των παιδιών τους, ή τα παιδιά τους να έχουν τους υπολογιστές γιατί πρέπει να κάνουν μάθημα;

Το πιο πάνω οδηγεί στο ζήτημα της τεχνογνωσίας. Ποτέ κανένα σεμινάριο ή εκπαίδευση για τις τηλεδιασκέψεις ή την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν έγινε στα σχολεία ή δεν αναφέρθηκε σε μαθητές. Μόνο μεμονωμένες αναφορές και χρήση προγραμμάτων ασύγχρονης εκπαίδευσης (Edmodo π.χ.). Την ίδια ώρα αρκετοί εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουν με ποιο τρόπο ανεβάζουν υλικό, με ποιο τρόπο μπαίνουν σε πλατφόρμα, πώς κατεβάζουν και κάνουν εγκατάσταση ενός προγράμματος σε υπολογιστή. Αυτό δεν ήταν ποτέ στις υποχρεώσεις τους, ποτέ στις γνώσεις τους, ποτέ στο συμβόλαιό τους και ποτέ προηγουμένως δεν δημιουργήθηκε η ανάγκη να το κάνουν. Φανταστείτε τι γίνεται λοιπόν με τους γονείς και τα παιδιά, όταν πρέπει να γίνουν και αυτοί ειδικοί σε όλα αυτά (μόνοι τους) και ο καθένας για τον υπολογιστή του που δεν υπάρχει. Και ενώ τα πιο πάνω διαμορφώνονται διαφορετικά, υπάρχει ασάφεια ως προς τη διδαχθείσα και την εξεταστέα ύλη και το τι θα γίνει μετά τη λήξη των μέτρων ή πότε αυτά θα λήξουν. Υπάρχουν επίσης σχολεία που βρίσκονται σε τρομερό ηλεκτρονικό οργασμό και άλλα έχουν μείνει πίσω.

Υπάρχουν επίσης εκπαιδευτικοί που είναι αρκετά μπροστά λόγω προσωπικού ενδιαφέροντος σε θέματα τεχνολογίας και εκπαιδευτικοί που αγωνιούν καθώς η τεχνολογική τους κατάρτιση δεν τους βοηθά να βρίσκονται κοντά στους μαθητές τους. Την ίδια ώρα αρκετά μεγάλο ποσοστό παιδιών δεν μπορεί να ακολουθήσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης οικονομικών πόρων και μέσων τεχνολογίας. Η αλήθεια είναι ότι μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί κλεισμένοι στα σπίτια τους, ανάμεσα στις ατέλειωτες ώρες εγκλεισμού, αναλώνουν ώρες προετοιμασίας και προσπάθειας που σε αρκετές περιπτώσεις χάνονται… Παρ’ όλα αυτά καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό η επαφή των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία και η ηθική υποχρέωση του εκπαιδευτικού να είναι κοντά στους μαθητές του. Άλλωστε γι’ αυτό οι οργανωμένοι γονείς σε ανακοίνωσή τους ζητούν πιο απλά πράγματα και ο υπουργός Παιδείας δηλώνει ικανοποιημένος με όσα γίνονται. Σε κάθε περίπτωση η χρονιά θα παραμείνει αξέχαστη σε όλους. Ιδίως για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου. Και όλα αυτά σε ένα πλαίσιο αβεβαιότητας, σε μια ευάλωτη και περίεργη καθημερινότητα, σε ένα συνεχές Σαββατοκύριακο με πιτζάμες.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.