POWERED BY

Φόρμα αναζήτησης

Δύο πλην δύο εκπαιδευτικά παράδοξα



Ο χρόνος που δουλεύουν οι δάσκαλοι και δασκάλες μέσα στην καραντίνα είναι εξαιρετικά πολλαπλάσιος του χρόνου δουλειάς μέσα στο σχολείο. Αν και η στήλη μπορεί να φημίζεται για την υπερβολή της, αυτή τη φορά κυριολεκτικά οι δάσκαλοι σχεδόν δεν κοιμούνται.

Μια δασκάλα, η Αγνή, σηκώνεται στις πέντε το πρωί και κοιμάται στις δύο τη νύχτα. Είναι με τρεις ώρες ύπνο, τις καλύτερες μέρες με τέσσερις. Οργανώνει όλους τους κωδικούς της τάξης της, κάθε μαθητή ξεχωριστά, οργανώνει τα μαθήματά της μπροστά στον υπολογιστή χρησιμοποιώντας πολλές εφαρμογές και προγράμματα, προσπαθεί να μάθει τα πάντα στους μαθητές της από μία οθόνη, να διορθώνει εργασίες, να μιλά με μαμάδες και παππούδες, να είναι όλη μέρα πάνω στο τηλέφωνο, και το πιο παράξενο είναι πως τα καταφέρνει.

Είναι συγκλονιστικές οι ικανότητες των δασκάλων. Θα μπορούσαν άνετα να κυβερνήσουν διαστημόπλοιο μέσω ταχύρρυθμων σεμιναρίων. Και είναι πραγματικά κρίμα που το κράτος δεν εκμεταλλεύεται αυτούς τους ακούραστους τερμίτες της γνώσης. Ένα παιδί στο σπίτι να έχεις και ζεις το βάσανο της «εξ αποστάσεως διδασκαλίας», φαντάσου να έχεις 25. Και αυτό είναι το πρώτο παράδοξο που γεννήθηκε στον σχολικό εγκλεισμό. Το ότι χωρίς μαθητές, οι εκπαιδευτικοί της Κύπρου είναι πολλά πιο αποτελεσματικοί απ’ ό,τι ΜΕ τους μαθητές (λαλούν το «φυσική παρουσία»).

Το δεύτερο παράδοξο είναι πως ηρέμησαν λίγο οι διευθυντές. Διότι χωρίς μαθητές, τα σχολεία λειτουργούν ρολόι. Δεν έχουν να αντιμετωπίσουν τα χίλια δυο απίστευτα καθημερινά της νεανικής πελλάρας. Τα αποχωρητήρια είναι τώρα πάντα καθαρά, οι τοίχοι σασμένοι, τα κάγκελα τα λυγισμένα από τους μαθητές σιγά σιγά ισιώνουν, οι τάξεις μοσχοβολούν καθαριότητα, και τα δεντράκια της αυλής ανασχηματίζουν τον τόσο σημαντικό φλοιό τους που τόσο καιρό ήταν καταξεσκισμένος και καμένος. Μία διευθύντρια μάλιστα άρχισε να κατεβάζει και εικαστικές ιδέες για να ομορφύνει κάτι τοίχους στον πρώτο όροφο. Μιλούσε με τις ώρες με τον καθηγητή τέχνης του σχολείου της για διάφορους ζωγράφους και κινήματα. Εντάξει, κατέληξαν σε κάτι λουλούδια, μα ο δρόμος που λένε έχει σημασία και το νόημα. Ηρέμησαν επίσης οι βοηθοί, οι καθαρίστριες και ο σύνδεσμος γονέων, μα δυστυχώς οι καττινιέρηδες κάθονται περίλυποι, επειδή σταμάτησε η δουλειά τους. Αυτοί μάλλον είναι η παράπλευρη απώλεια, που όμως δεν χαρακτήρισε την έκβαση της μάχης.

Το τρίτο παράδοξο είναι η εικόνα του Πρόδρομου να καπνίζει στην τηλεόραση. Όλοι έδωκαν πάνω του να τον φάνε. Τα διάφορα τρωκτικά της ηθικής ούρλιαζαν. Παντές τζιαι ο άθρωπος έκαμε φόνο. Τόσο άθλια ήταν η κριτική που του ασκήθηκε. Μίσιη μου διά το κακόν παράδειγμα. Ε τζιαι πίου ρε παραδειγματιστή χουντικέ. Ο άθρωπος απλά ένιωθε χαλαρός, βέβαιος και ολοκληρωμένος εκείνη τη στιγμή, και φούμαρε νάκκον το ηλεκτρικό του τσιάρο. Στο κάτω κάτω ήταν ηλεκτρικό, δηλαδή προσπαθεί να κόψει το κανονικό. Ούτε τούτο το εκτιμάς επιτέλους; Η αντίδραση στη σπουδαία μορφή του Πρόδρομου θα μπορούσε να κριθεί και ως «δεδομένα παράδοξη», επομένως «όχι παράδοξη», αφού η παραδοξότητα πρέπει να είναι απαλλαγμένη από τα γνωστά και τα δεδομένα. Η ιστορία δείχνει πάλε πολλά για τον χαρακτήρα μας. Βαθιά μέσα στη συντήρηση. Που όμως όταν κλείσουν οι πόρτες τζιαι εν θωρεί ο γείτονας, κάμνουμεν κάθε ακολασία.

Που την άλλη, ο ίδιος άφηκεν να γίνει έρευνα για τον ζωγράφο Γαβριήλ. Περιμένουμε το πόρισμα με αγωνία. Μα όποιο και να είναι το πόρισμα, το γεγονός και μόνο πως τολμήσαμε να τον σύρουμε σε θεία δίκη ΧΩΡΙΣ την αποτρεπτική παρέμβαση του Πρόδρομου, αυτό θα είναι για πάντα στα πλην του, τζιαι σίουρα ο άγιος Πέτρος θα του το θυμίσει την ώρα της κρίσης. Ούτε η στάση του Πρόδρομου είναι παράδοξη τελικά. Δυστυχώς ήταν δεδομένη. Και γι’ αυτό ο ίδιος ζει θλιμμένος,και γι’ αυτό καπνίζει, και αυτή είναι στο τέλος και η τιμωρία του.

 

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.