POWERED BY

Φόρμα αναζήτησης

Διαγώνισμα: Στο τραπέζι της κουζίνας του κυρίου Γιώργου



 

Πόνημα ενός καταϊδρωμένου καθηγητή

Όπως όλα τα κακά σε αυτή τη ζωή κάποτε τελειώνουν, έτσι και οι μαθητές τελειώνουν το διαγώνισμα, για να ακολουθήσει το επόμενο, σε μια αέναη επιστροφή του ομοίου που ελάλεν και ο πελλοΝίστε.

Ο κύριος Παναγιώτης παίρνει τους καφέ φακέλους στο σπίτι και αρχικά τους βάζει κάπου ψηλά, μήπως τους φτάσουν τα μωρά του και ρίξουν πάνω το γαλατάκι τους, κάτι που του έτυχε ξανά στο παρελθόν, με αποτέλεσμα μια γερή κατσάδα από τον διευθυντή του μετά που καταγγελία του γονιού για την τάτσα στο ιερό και άσπιλο χαρτί με το 19.

Αφού φάει το μεσημεριανό του λουβί με τόνο, πλησιάζει αργά την κρυψώνα και παίρνει τον φάκελο με ευλάβεια. Ακολούθως τον ανοίγει για να αρχίσει τη διόρθωση.

Η διόρθωση των κυπριακών διαγωνισμάτων έχει συγκεκριμένη μέθοδο και για να τη μάθουν οι καθηγητές χρειάζεται μεγάλη εμπειρία, δηλαδή χρόνια και χρόνια διορθώσεων. Όσο πιο μεγάλος είναι ηλικιακά ο καθηγητής, τόσο πιο γρήγορα γίνεται η διόρθωση, αν και αυτή η κουβέντα δυστυχώς δεν είναι ο κανόνας.  Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ακόμα να ασχοληθεί με το θέμα της διόρθωσης, γι’ αυτό οι εκπαιδευτικοί κάνουν τη λεγόμενη αυτοεπιμόρφωση, προϊόν εμπειρίας διά της αφαιρετικής μεθόδου.

Σε όλα σχεδόν τα κυπριακά διαγωνίσματα, κάθε μαθήματος, οι καθηγητές είναι αναγκασμένοι (από το λεγόμενο «ενδεικτικό» διαγώνισμα του υπουργείου, που στην αλήθεια είναι «υποχρεωτικό», ανατρέποντας το νόημα της λέξης «ενδεικτικό»), να έχουν μέσα ΚΑΙ ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Δηλαδή, μια ερώτηση με 4-5 απαντήσεις από κάτω, όπου ο μαθητής θα βάλει νι στην πιο σωστή. Αυτές οι ερωτήσεις διορθώνονται και πιο εύκολα, γι’ αυτό ο κύριος Γιώργος ξεκινά διορθώνοντας όλα τα multiple choice πρώτα, παίρνοντας το ένα διαγώνισμα μετά το άλλο. Αν υποθέσουμε πως το διαγώνισμα είναι 4 σελίδες, ήδη ξεμπερδεύει με τη μία σχετικά εύκολα. Αυτές οι ερωτήσεις δεν του αφήνουν κανένα περιθώριο να βοηθήσει κάποιον μαθητή που ξέρει πως είναι, ας πούμε, αδύνατος στη διατύπωση, αλλά ξέρει την απάντηση. Εδώ, ό,τι έκανες έκανες. Πρέπει να αναφερθεί πως οι συγκεκριμένες ερωτήσεις με τα κουτάκια είναι και αυτές που χακκάρονται και πιο εύκολα από τους μαθητές, δηλαδή τις αντιγράφουν πολλά εύκολα κάνοντας διάφορα νοήματα με τα δάχτυλά τους στην τάξη, γι’ αυτό και τα αποτελέσματά τους εδώ είναι εντυπωσιακά υψηλά. Πολλές φορές μαθητής σήκωσε το μεσαίο δάχτυλό του την ώρα του διαγωνίσματος για να το δει κάποιος άλλος που συνεννοήθηκαν από πριν και η πράξη αυτή παρεξηγήθηκε από τον καθηγητή. Ο μαθητής ήθελε απλά να δείξει τον αριθμό 3. Εννοείται πως οι καθηγητές το γνωρίζουν πως συμβαίνει αυτό και πολλοί μάλιστα κάνουν τα στραβά μάτια όταν βλέπουν τα δάχτυλα που κρατούν την πένα στην πρώτη γραμμή να σηκώνονται παράξενα σχηματίζοντας διάφορα νούμερα.

Αφού τελειώσει η διόρθωση των εύκολων, ακολουθεί το δύσκολο κομμάτι των άλλων ερωτήσεων, όπου οι μαθητές πρέπει να γράψουν ή να «διατυπώσουν» (όπως λαλούν στην παιδαγωγική) την απάντηση. Και εδώ τα πράγματα γίνονται δύσκολα, και επειδή είναι δύσκολα, η ανάλυση μπορεί να περιμένει. Έτσι κι αλλιώς ο κύριος Γιώργος πρέπει να κάμει διάλειμμα διότι τσιριλλούν τα μωρά του και η γυναίκα του πρέπει να πάει στον μπακάλη.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.