POWERED BY

Φόρμα αναζήτησης

«Αστυνομική βία: γιατί είναι σημαντικές οι διακρίσεις» της Ρένας Χόπλαρου



 

Όπως δείχνει το δημοσιευμένο υλικό από την πορεία του προηγούμενου Σαββάτου, πολίτες δέχτηκαν βία χωρίς κανέναν νόμιμο λόγο. Η κρατική βία είναι νόμιμη μόνο όταν είναι απολύτως αναγκαία για την προστασία της ζωής και της δημόσιας ή ιδιωτικής περιουσίας. Ακριβώς επειδή οι αστυνομικοί έχουν το δικαίωμα στην έννομη βία, πρέπει να είναι επαγγελματίες και ψύχραιμοι, ειδικά σε πορείες σαν αυτήν του Σαββάτου, μικρές σε αριθμό (300 άτομα το πολύ), ειρηνικές και εύκολες επιχειρησιακά.

Η ουσία όλης της συζήτησης είναι το αν κάνουμε σκόντο σε θεμελιώδεις αξίες. Διάβασα πολλά σχόλια στο διαδίκτυο την τελευταία βδομάδα και κάθισα και κατέγραψα ορισμένα σφάλματα λογικής. Μερικά από αυτά είναι εσκεμμένα (κλασική τεχνική χειραγώγησης ), που σημαίνει ότι κάποιος είναι «έξυπνος» αλλά κακόβουλος (διαστρεβλώνει τα ερωτήματα ή απαντά τα μισά μόνο όπως τον συμφέρει). Άλλα είναι απλουστευτικά δίχως συνείδηση αυτού του προβλήματος, που σημαίνει ότι κάποιος παρασύρεται από τις πολιτικές μόδες του συρμού, μένοντας στην επιφάνεια των πραγμάτων.

 

  1. Πολύ σωστά οι συναθροίσεις απαγορεύονται λόγω πανδημίας. Η σύγχυση όμως που επικρατεί ανάμεσα σε καλοπροαίρετους δεξιούς φίλους είναι ότι δεν ξεχωρίζουν πως άλλο πράγμα είναι η επιβολή του νόμου και άλλο η ασύμμετρη βία. Όταν δεν φοράμε ζώνη στο αυτοκίνητο, ο αστυνομικός οφείλει να μας γράψει πρόστιμο, αλλά δεν μπορεί να μας φορέσει τη ζώνη με το ζόρι ρίχνοντάς μας μια με το γκλομπ στο κεφάλι. Ισχύει το ίδιο και για το μεσαίο δάχτυλο που ύψωσε η Αναστασία. Δεν τραυματίζεις έναν άνθρωπο για αυτόν τον λόγο. Η βία είναι ασύμμετρη και απολύτως καταδικαστέα.
  2. Δεν είδα τέτοιο ζήλο από την Αστυνομία, για παράδειγμα, στα Θεοφάνια εναντίον των πιστών του Μόρφου, ούτε καν σύλληψη του συγκεκριμένου μητροπολίτη που επηρεάζει τόσο κόσμο και είναι ηθικά υπεύθυνος για την πιθανή διασπορά του ιού σε ευάλωτες ομάδες. Ούτε λέξη για αυτές τις παραβάσεις για όσους τώρα προσχηματικά χρησιμοποιούν ως μέγα επιχείρημα την απαγόρευση των συναθροίσεων λόγω πανδημίας. Επιπλέον, δεν είδα τον ίδιο αστυνομικό ζήλο στη Λεμεσό έναντι των διαδηλωτών που στο τέλος έσπασαν βιτρίνες και έκαψαν περιπολικό, ή έξω από το Σίγμα όπου παραβίασαν τον δημοσιογραφικό χώρο, εκφοβίζοντας τους εργαζομένους. Μήπως αυτή η επίδειξη ισχύος έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι διαδηλωτές του Σαββάτου ήταν κυρίως μικρές αριστερίστικες ομάδες, «αναρχοάπλυτων» όπως τους ονόμασαν ορισμένοι, που τους «αξίζει το ξύλο», κάτι που βοηθά και στη συσπείρωση των συντηρητικών ψηφοφόρων;
  3. Τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν είναι θέμα κομματικής στράτευσης. Είτε συμφωνούμε είτε όχι με τους διαδηλωτές, υποστηρίζουμε τα δικαιώματά τους. Ίδια θέση θα είχα και στο απίθανο (στην Κύπρο) γεγονός όπου τα θύματα θα ήταν ακροδεξιάς ιδεολογικής ταυτότητας.
  4. Η πιο μεγάλη, εμφανής και διαχρονική αποτυχία της Αστυνομίας είναι η αποτυχία της να επιβάλει τον νόμο στους χούλιγκαν των γηπέδων που τα σπάνε και στα αφεντικά του υπόκοσμου που είναι ανακατωμένα. Αυτοί έπρεπε να αντιμετωπιστούν στα πλαίσια του κράτους δικαίου, δίχως ανοχή και άλλοθι. Το Σάββατο, η Αστυνομία έπρεπε να είναι σύσσωμη με το αντιοχλαγωγικό της όχημα στη Λεμεσό για να αντιμετωπίσει τους φανατικούς οπαδούς των ποδοσφαιρικών ομάδων που τα έκαναν λαμπόγυαλο. Είχε διαταγές να μείνει στη Λευκωσία και «να δείξει πυγμή στους αναρχοκομμουνιστές». Ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στο αλεύρι.
  5. Στο δημοκρατικό πολίτευμα, το κράτος έχει το μονοπώλιο της βίας. Του το έχουμε εκχωρήσει εμείς οι πολίτες. Για αυτό βρίσκω παιδαριώδες, ρατσιστικό και αντιδημοκρατικό το σύνθημα «μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι». Δεν είναι όλοι οι αστυνομικοί τέρατα, όπως δεν είναι όλοι οι σκηνοθέτες κακοποιητικοί, οι δημόσιοι υπάλληλοι τεμπέληδες, οι πολιτικοί διεφθαρμένοι.
  6. Οι αριστεροί φίλοι που μιλούν για Χούντα, φασισμό και Χίτλερ, κάνουν ανιστορικές συγκρίσεις και αναγωγές. Ακόμη κι αν η δημοκρατία μας «μπάζει», είναι άδικη, διεφθαρμένη κι έχει χίλια δυο κακά, κι ενίοτε αυταρχική όπως το προηγούμενο Σάββατο, είναι ακόμη δημοκρατία. Κι η δημοκρατία αποτελεί το μόνο πολίτευμα που επιτρέπει την αυτοβελτίωσή της, και συγχρόνως, την καλυτέρευση των όρων της ζωής μας. Επιπλέον, όσοι αναπαράγουν άκριτα συνθήματα περί Χούντας θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι τα φαινόμενα της διαφθοράς ή της κοινωνικής ανισότητας είναι εκατό φορές περισσότερα σε οποιοδήποτε ολοκληρωτικό πολίτευμα, το οποίο, επιπλέον, χρησιμοποιεί βασανιστήρια, φόνους, φίμωση της ελευθερίας του λόγου και της διαφορετικής πολιτικής άποψης. Τέλος, τέτοιες αναφορές, είναι άκρως προσβλητικές για όσους έχουν δώσει τη ζωή τους ή τη σωματική τους ακεραιότητα για να ζούμε με δημοκρατικό πολίτευμα.
  7. Το κείμενο είναι γραμμένο πριν τη νέα διαδήλωση του Σαββάτου (χθες), η οποία ελπίζω να γίνει ειρηνικά, χωρίς επεισόδια και βία. Ο κόσμος θα είναι πολλαπλάσιος από το προηγούμενο Σάββατο. Αυτό ας γίνει μάθημα σε όσους γοητεύονται από την προοπτική μίας αυταρχικής διαχείρισης της κοινωνίας μας, έτσι ώστε «να μπουν τα πράγματα στη θέση τους». Ο αυταρχισμός και η αυθαιρεσία φέρνουν πολλές φορές τα αντίθετα αποτελέσματα.

 

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.