Αναρωτιέται ο κόσμος, αναρωτιούνται οι ειδικοί. Στα σχολεία κυκλοφορούν ναρκωτικά. Και τι κάνουν οι διευθύνσεις, τι κάνει η Αστυνομία, τι κάνει η πολιτεία; Το πρόβλημα δεν είναι τόσο απλό. Και αυτό ξεκινά από την ασφάλεια στον σχολικό χώρο που δεν υπάρχει και τελειώνει στα δικαιώματα του παιδιού.
Ποιος είναι όμως ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σχολείο σχετικά με τα ναρκωτικά; Τι μπορεί να κάνει; Δυστυχώς ελάχιστα. Πώς ο εκπαιδευτικός θα αντιληφθεί ή θα εντοπίσει τους χρήστες ή τους διακινητές ανάμεσα σε 400 ή περισσότερα παιδιά;
Ύποπτοι μαθητές φυσικά υπάρχουν. Τι μπορεί να κρύβει όμως η ύποπτη «φάτσα ενός παιδιού; Ναρκωτικά ή το ξύλο που έφαγε από τους γονείς του το βράδυ; Ένα τσιγάρο ή τον κρυφό έρωτά του για τον συμμαθητή του ή τη συμμαθήτριά του; Την ήττα της ομάδας του ή τις ατέλειωτες εργασίες του και το άγχος του για το διαγώνισμα; Τη σιδηρογροθιά που πήρε γιατί φοβάται το μπούλινγκ ή την αγωνία να συναντήσει ξανά τον ανεκπλήρωτο έρωτά του στο μάθημα του θεάτρου;
Τι από τα πιο πάνω (κι άλλα…) θα πρέπει να διαλευκάνει ένας εκπαιδευτικός ή ένας διευθυντής; Μα και να μπορούσε με σιγουριά ο μάγκας διευθυντής να πει: «αυτός ο μαθητής κάτι ύποπτο έχει στην τσάντα», ποιος μπορεί και με ποιο δικαίωμα θα μπορούσε να ανοίξει την τσάντα ενός παιδιού. Ό,τι και να έχει η τσάντα παραμένει προσωπικό δεδομένο. Και βγάλε συ άκρη. Βάλε και το γεγονός ότι βάσει των κανονισμών λειτουργίας των σχολείων δεν μπορεί η Αστυνομία να μπει στον σχολικό χώρο.
Και τι θα γίνει λοιπόν με τα ναρκωτικά στα σχολεία; Θα γίνουν τα σχολεία φυλακές με φράκτες ψηλούς και απροσπέλαστους. Ένας λογικός άνθρωπος θα τρόμαζε μόνο που το ακούει. Από την άλλη ένας άλλος, μπορεί και λιγότερο λογικός αλλά ρεαλιστής θα έλεγε ναι στους απροσπέλαστους φράκτες και τους φύλακες για να προστατευθεί το πολύτιμο περιεχόμενο του σχολείου. Εδώ πληρώνουμε φύλακες και Αστυνομία για τοίχους, για νεκρούς και συνταξιούχους και δεν πρέπει να προστατεύσουμε τον ανθό της κοινωνίας μας;
Τα ναρκωτικά όμως μπαίνουν στα σχολεία και από μερίδα μαθητών. Και όταν τους πιάσουν τι γίνεται; Θα δικαστεί ένας δεκαεξάχρονος όπως ένας εγκληματίας ενήλικας; Τι μέτρα έχει πάρει η πολιτεία για να προστατεύσει τους συνομήλικους αυτού του παιδιού ή αυτό το παιδί; Γιατί θα συλληφθεί ο δεκαεξάχρονος διακινητής αλλά τις επόμενες μέρες θα επιστρέψει στο σχολείο του ή σε άλλο και θα συνεχίσει να κάνει αυτό που έκανε. Δίπλα στα παιδιά σου και τα παιδιά μας. Ποιες δομές έχει προνοήσει η πολιτεία λοιπόν;
Κάτω από το χαλί του λυκείου του αγίου Μεθαδόνιου της Μπανανίας ακούγονται ψιλά αιθέρια αρώματα. Όλα καλά δεν τρέχει κάστανο: Τι πίνουν και δεν μας δίνουν;