Ο υπολογιστής, το tablet, το κινητό αποτελούν τα νέα σημεία εξυπηρέτησης, χωρίς χρονικούς και φυσικούς περιορισμούς.
Η αυξανόμενη εξοικείωση με τη νέα τεχνολογία και τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών οδηγεί διεθνώς σε συρρίκνωση των δικτύων των φυσικών τραπεζικών καταστημάτων. H εμπειρία από τις πιο ώριμες αγορές του εξωτερικού, σε ότι αφορά τη διείσδυση της τεχνολογίας στην οικονομία, δείχνει τη μαζική στροφή σε ένα διαφορετικό μοντέλο διενέργειας τραπεζικών συναλλαγών. Ο υπολογιστής, το tablet, το κινητό αποτελούν τα νέα σημεία εξυπηρέτησης, χωρίς χρονικούς και φυσικούς περιορισμούς.
Η McKinsey σε πρόσφατη μελέτη της για το παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα σημειώνει την επιτάχυνση της μετάβασης στην ψηφιακή τραπεζική (πολλοί πελάτες ήδη έχουν στραφεί προς τα εκεί) και την αναδιαμόρφωση του δικτύου καταστημάτων, για τα οποία η ζήτηση έχει εξασθενήσει. Τον τελευταίο χρόνο, η χρήση μετρητών και επιταγών -βασικές συναλλαγές στα υποκαταστήματα- έχει μειωθεί στις περισσότερες αγορές και περίπου 20% έως 40% των καταναλωτών αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν σημαντικά λιγότερα μετρητά. Ακόμα και πριν από την πανδημική κρίση, οι κορυφαίες τράπεζες στις ανεπτυγμένες αγορές είχαν επιτύχει 25% λιγότερη χρήση καταστημάτων ανά πελάτη μεταφέροντας τις πληρωμές, τις μεταφορές και τις συναλλαγές με μετρητά σε αυτοεξυπηρέτηση και ψηφιακά κανάλια. Εκτός από εκείνους που ήταν ήδη προηγουμένως μόνο ψηφιακοί πελάτες, άλλο ένα 10% έως 15% είναι απίθανο να χρησιμοποιήσει κάποιο υποκατάστημα μετά την κρίση. Ο πελάτης γυρνά την πλάτη του στο φυσικό κατάστημα.
Η McKinsey σημειώνει ότι οι πελάτες δεν θα εγκαταλείψουν το υποκατάστημα, αλλά η χαμηλότερη ζήτηση δημιουργεί μια ευκαιρία για τον επανασχεδιασμό του αποτυπώματος της κάθε τράπεζας.
Η Κύπρος έχει μείνει πίσω λόγω τοπικών ιδιαιτεροτήτων, αλλά και εξαιτίας του υψηλού επίπεδου των ΜΕΔ το οποίο απορρόφησε σημαντικούς πόρους τα τελευταία χρόνια. Η ψηφιακή μετάβαση, όμως, είναι μονόδρομος.
Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται η Ελληνική Τράπεζα, η οποία στο πλαίσιο του πλάνου μετασχηματισμού τους προωθεί τα ψηφιακά της κανάλια και προχωρά σε συγχώνευση αριθμού καταστημάτων σε όλες τις επαρχίες.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός διώχνει από το κατάστημα απλές συναλλαγές οι οποίες μεταφέρονται σε εναλλακτικά κανάλια (ΑΤΜ, web banking /mobile app) και το προσωπικό μπορεί να ασχοληθεί με πιο σημαντικές εργασίες όπως οι δανειοδοτήσεις και πωλήσεις προϊόντων.
Η Ελληνική Τράπεζα διαπιστώνει ότι οι πελάτες της έχουν εξοικειωθεί αρκετά με τα εναλλακτικά της κανάλια.
Χαρακτηριστικά το 57% των καταθέσεων και το 95% των αναλήψεων πραγματοποιείται από τις ΑΤΜ οι οποίες είναι προσβάσιμες 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και παράλληλα παρουσιάζεται μεγάλη αύξηση στη χρήση του Hellenic Bank Mobile app. Πλέον το 87% των συνολικών συναλλαγών πραγματοποιούνται μέσω των εναλλακτικών καναλιών.
Τρόποι εξυπηρέτησηςΗ Ελληνική Τράπεζα προσφέρει στους πελάτες της εξυπηρέτηση μέσω:
-Του δικτύου καταστημάτων.
Όπου κλείνουν καταστήματα υπάρχουν γειτονικά. Εξειδικευμένο προσωπικό στα Connect Corners, σε διάφορα καταστήματα, είναι στη διάθεσή των πελατών βοηθώντας τους να εξοικειωθούν με τις εναλλακτικές υπηρεσίες.
-Ενός ευρύ δικτύου ATM παγκύπρια.
Τα ΑΤΜ εκτελούν τις πλείστες τραπεζικές συναλλαγές και συγκεκριμένα δωρεάν αναλήψεις και καταθέσεις μετρητών με άμεση πίστωση των συνδεδεμένων λογαριασμών ή της πιστωτικής κάρτας, δωρεάν καταθέσεις επιταγών. Επιπλέον προσφέρεται ανέπαφη ανάγνωση καρτών (contactless), «έξυπνες» οθόνες αφής που λειτουργούν και με προστατευτικά γάντια και δυνατότητα καθορισμού αγαπημένης συναλλαγής για γρήγορη ανάληψη μετρητών.
-Του Hellenic Bank Web Banking.
Με μία απλή ηλεκτρονική αίτηση οι πελάτες μπορούν να εγγραφούν στα ηλεκτρονικά κανάλια της τράπεζας και:
α) Να δουν το IBAN τους / να εκτυπώσουν και να κατεβάσουν το σχετικό πιστοποιητικό.
β) Να δουν υπόλοιπα λογαριασμών και να εκτυπώσουν δωρεάν καταστάσεις λογαριασμών.
γ) Να πληρώσουν λογαριασμούς κοινής ωφελείας, φορολογίες, Οργανισμούς ή να ανανεώσουν την άδεια κυκλοφορίας τους.
δ) Να μεταφέρουν χρήματα δωρεάν μεταξύ των λογαριασμών τους ή σε άλλο άτομο στην Κύπρο και στο εξωτερικό (έως και €1000 σε χώρες SEPA).
ε) Να παγoποιήσουν προσωρινά τη χρήση της κάρτα τους αν αυτή χαθεί ή κλαπεί ή να δημιουργήσουν νέο κωδικό πρόσβασης σε περίπτωση που το ξεχάσουν ή το κλειδώσουν.
ζ) Να παραγγείλουν βιβλιάρια επιταγών.
η) Να αιτηθούν τη δημιουργία λογαριασμών, δάνειων και ασφαλιστικών προϊόντων κ.α.
-Hellenic Bank Mobile App
Η καινοτομία του Mobile App είναι η υπηρεσία Contact Pay, η οποία επιτρέπει στους πελάτες να λάβουν ή να αποστείλουν χρήματα από και προς τις αποθηκευμένες επαφές του κινητού τους, από και προς λογαριασμούς της Ελληνικής Τράπεζας, όπως θα έστελναν ένα απλό μήνυμα.
Το Mobile App προσφέρει στον χρήστη πρόσβαση στους λογαριασμούς του, στις κάρτες και στις συναλλαγές του, ενώ με απλά βήματα μπορεί να μεταφέρει χρήματα, να πραγματοποιήσει τις πληρωμές που επιθυμεί και να εξοφλήσει λογαριασμούς κοινής ωφελείας.
-Του Κέντρου Επικοινωνίας Πελατών.
Καλώντας στο 8000 9999 (Δευτ. – Παρ. 07:45 - 20:30, Σάββατο 09:00 - 14:00 (εκτός τραπεζικών αργιών) οι πελάτες μπορούν να πραγματοποιήσουν πέραν των 100 συναλλαγών, να λάβουν καθοδήγηση στη χρήση των ψηφιακών καναλιών της Τράπεζας, πληροφόρηση και λεπτομέρειες σχετικά με τους λογαριασμούς, τις κάρτες, τα προϊόντα και άλλα.
Υπενθυμίζεται ότι οι πελάτες μπορούν να αποκτήσουν χρεωστική κάρτα με ένα τηλεφώνημα στο Κέντρο Επικοινωνίας Πελατών της Ελληνικής Τράπεζας, ώστε να εκτελούν τις συναλλαγές/αγορές τους με ασφάλεια 24/7.
Περισσότερες λεπτομέρειες και πληροφορίες
μπορείτε να βρείτε εδώ.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.