Ο Φορέας Ελέγχου Διαφήμισης αποτελεί κατάλληλο μηχανισμό εξέτασης παραπόνων για παραπλανητικές και συγκριτικές διαφημίσεις

Δημοσιεύθηκε 24.11.2022
Ο Φορέας Ελέγχου Διαφήμισης αποτελεί κατάλληλο μηχανισμό εξέτασης παραπόνων για παραπλανητικές και συγκριτικές διαφημίσεις
Αναγνώριση από Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, ανταποκρίθηκε θετικά στο αίτημα του Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης (ΦΕΔ), αναγνωρίζοντας τον ΦΕΔ ως κατάλληλο μηχανισμό χειρισμού παραπόνων για σκοπούς εφαρμογής του Μέρους ΙΙΙ του Περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμου του 2021, το οποίο αφορά στις Παραπλανητικές και Συγκριτικές Διαφημίσεις. Η ανακοίνωση έγινε σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στις 18 Νοεμβρίου στο Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας (ΥΕΕΒ), παρουσία της Υπουργού κυρίας Νατάσας Πηλείδου.

Η Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας κα Νατάσα Πηλείδου χαιρέτισε την πρωτοβουλία του ΦΕΔ να αιτηθεί αναγνώρισης από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ), μία εξέλιξη η οποία έρχεται να καλύψει την ανάγκη ύπαρξης μηχανισμού για χειρισμό παραπόνων που αφορούν παραπλανητικές και αθέμιτα συγκριτικές διαφημίσεις. «Τέτοιες συνεργασίες, θεωρούμε ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικές καθώς αποτελούν άλλο ένα εργαλείο στην προσπάθεια που γίνεται για προώθηση, ενδυνάμωση και διατήρηση του υγιούς ανταγωνισμού και της προστασίας των καταναλωτών», σημείωσε η κα Πηλείδου.

Όπως εξήγησε η Υπουργός, από τούδε και στο εξής, όταν η ΥΠΚ λαμβάνει ένα παράπονο το οποίο αφορά παραπλανητική διαφήμιση εμπορευόμενου προς εμπορευόμενο ή αθέμιτα συγκριτική διαφήμιση εμπορευόμενου προς εμπορευόμενο και/ή καταναλωτές, δύναται να ζητήσει από τον παραπονούμενο να προσφύγει στον ΦΕΔ για εξέταση του παραπόνου του. Η απόφαση του Φορέα θα κοινοποιείται στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, η οποία είτε θα την υιοθετεί, είτε θα προβαίνει σε περαιτέρω διερεύνηση εάν χρειάζεται πριν λάβει την τελική της απόφαση για το παράπονο του καταναλωτή.

Εκ μέρους του Φορέα, η Πρόεδρος κ. Σωτηρούλλα Σωτηρίου ανέφερε πως ο ΦΕΔ είναι ο καταλληλότερος μηχανισμός για την εξέταση παραπόνων που αφορούν σε παραπλανητικές και συγκριτικές διαφημίσεις. «Προσφέρει», όπως είπε, «σημαντικές υπηρεσίες στην κοινή μας προσπάθεια για μια εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και προστατεύει τους καταναλωτές. Ήδη στα 10 χρόνια λειτουργίας του ο ΦΕΔ έχει χειριστεί πάνω από 180 υποθέσεις και στην ιστοσελίδα του βρίσκονται δημοσιευμένες πάνω από 80 αποφάσεις. Η από μέρους του ΥΕΕΒ και της ΥΠΚ αναγνώριση του μηχανισμού λειτουργίας παραπόνων του Φορέα, είναι για μας, μια μεγάλη τιμή. Η απρόσκοπτη εφαρμογή όσων προβλέπει το Μέρος ΙΙΙ του περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμου του 2021 θωρακίζει όλες εκείνες τις πλευρές που επιθυμούν μία υγιή ανταγωνιστική αγορά με δίκαιους όρους», κατέληξε.

Ο ΦΕΔ θα προβάλει με εκστρατεία στα ΜΜΕ τη δυνατότητα που δίνεται σε καταναλωτές και επιχειρήσεις να απευθυνθούν στον Φορέα για εξέταση των παραπόνων τους για παραπλανητικές ή συγκριτικές διαφημίσεις γρήγορα και αποτελεσματικά. Τονίζεται ότι η εξέταση των παραπόνων των καταναλωτών είναι δωρεάν.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Νομική Υπηρεσία Vs Οδυσσέας Μιχαηλίδης - Μια σκληρή νομική μάχη που είναι κυρίως πολιτική
ΚΥΠΡΟΣ

Νομική Υπηρεσία Vs Οδυσσέας Μιχαηλίδης - Μια σκληρή νομική μάχη που είναι κυρίως πολιτική

Νομική Υπηρεσία Vs Οδυσσέας Μιχαηλίδης - Μια σκληρή νομική μάχη που είναι κυρίως πολιτική

Πόσο αλλάζει το πολιτικό σκηνικό;

Πόσο αλλάζει το πολιτικό σκηνικό;

Πόσο αλλάζει το πολιτικό σκηνικό;

Απόπειρα φόνου στην Ανθούπολη: Ανεβαίνει ο αριθμός των συλλήψεων, χειροπέδες σε ακόμα ένα πρόσωπο
ΚΥΠΡΟΣ

Απόπειρα φόνου στην Ανθούπολη: Ανεβαίνει ο αριθμός των συλλήψεων, χειροπέδες σε ακόμα ένα πρόσωπο

Απόπειρα φόνου στην Ανθούπολη: Ανεβαίνει ο αριθμός των συλλήψεων, χειροπέδες σε ακόμα ένα πρόσωπο

Το καλώδιο, ο ΑΔΜΗΕ, το Υπ. Εμπορίου και ο Αβ. Νεοφύτου
ΚΥΠΡΟΣ

Το καλώδιο, ο ΑΔΜΗΕ, το Υπ. Εμπορίου και ο Αβ. Νεοφύτου

Το καλώδιο, ο ΑΔΜΗΕ, το Υπ. Εμπορίου και ο Αβ. Νεοφύτου

Πώς αξιολογεί τον εαυτό του ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης;
ΚΥΠΡΟΣ

Πώς αξιολογεί τον εαυτό του ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης;

Πώς αξιολογεί τον εαυτό του ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης;