Το Πανεπιστήμιο Frederick, δύο Πανεπιστήμια και μια Μη Κυβερνητική Οργάνωση σε Πολωνία και Σλοβενία ανέπτυξαν μια σειρά από εκπαιδευτικά προγράμματα που αναμένεται να βοηθήσουν Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες φοιτητών και φοιτητριών με κινητικές, αισθητηριακές και άλλες αναπηρίες...
Ανάπτυξη εκπαιδευτικών εργαλείων για Πανεπιστήμια χωρίς αποκλεισμούς
Το
Πανεπιστήμιο Frederick, δύο Πανεπιστήμια και μια Μη Κυβερνητική Οργάνωση σε Πολωνία και Σλοβενία ανέπτυξαν μια σειρά από εκπαιδευτικά προγράμματα που αναμένεται να βοηθήσουν Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες φοιτητών και φοιτητριών με κινητικές, αισθητηριακές και άλλες αναπηρίες, όπως κωφοί και άτομα με προβλήματα ακοής, τυφλοί και άτομα με προβλήματα όρασης, άτομα με μειωμένη κινητικότητα, χρόνια ασθενείς, άτομα με μαθησιακές δυσκολίες, άτομα με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), άτομα με αυτισμό.
Τα προγράμματα αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του έργου «Συμπεριληπτικό Πανεπιστήμιο (Inclusive University) - Ένα σύνολο εργαλείων που απευθύνεται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με στόχο την καλύτερη ανταπόκριση στις Ανάγκες Ατόμων με Αναπηρίες», το οποίο ολοκληρώθηκε το διήμερο 30 Νοεμβρίου – 1
η Δεκεμβρίου με την τελική Συνάντηση και το τελικό Συνέδριο των εταίρων στο Λούμπλιν της Πολωνίας. To έργο, διάρκειας 25 μηνών, χρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ ‘KA2: Στρατηγικές Συμπράξεις’ και σ’ αυτό συμμετείχαν τέσσερις εταίροι από τρεις χώρες: το University College of Enterprise and Administration στην Πολωνία (WSPA, Συντονιστής), ο ΜΚΟ Fundacja Likejon, επίσης στην Πολωνία, το International School for Social and Business studies στη Σλοβενία και το Πανεπιστήμιο Frederick στην Κύπρο.
Στο πλαίσιο του έργου αναπτύχθηκαν οδηγοί και εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται στο ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό και στη φοιτητική κοινότητα κάθε Πανεπιστημίου, με στόχο να διασφαλίσουν ότι άτομα με αναπηρίες όχι μόνο ενσωματώνονται ομαλά στην πανεπιστημιακή κοινότητα αλλά έχουν και ίσες ευκαιρίες καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών τους. Οι οδηγοί καλύπτουν διάφορες πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως για παράδειγμα την προσαρμογή, διαφοροποίηση και ενίσχυση ενός μαθήματος ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες ατόμων με αναπηρίες, την ενσωμάτωση και χρήση σύγχρονων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία για βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας, και την αξιολόγηση φοιτητών/τριών με αναπηρία. Αναπτύχθηκαν, επίσης, εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με τον σχεδιασμό του αστικού περιβάλλοντος και χώρου με τρόπο ώστε να μην αποκλείονται άτομα με αναπηρίες. Το υλικό που προέκυψε είναι
αναρτημένο στο διαδίκτυο με ελεύθερη πρόσβαση για τα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που ενδιαφέρονται να το χρησιμοποιήσουν. Το υλικό διατίθεται σε τέσσερις γλώσσες: ελληνικά, αγγλικά, πολωνικά και σλοβενικά.
Το έργο υλοποιείται από την Ερευνητική Μονάδα RIGE του Πανεπιστημίου Frederick (Gender Equality and Inclusion Research Unit), με Πρόεδρο τη Δρα Πετρούλα Μαυρικίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Frederick. Αναφέρει η Δρ Μαυρικίου:
«Το δικαίωμα ίσης πρόσβασης στην εκπαίδευση για τους φοιτητές και τις φοιτήτριές μας με αναπηρίες είναι αδιαπραγμάτευτο. Μέσα από τις δράσεις μας αλλά και τους εσωτερικούς κανονισμούς του Πανεπιστημίου, επιδιώκουμε διαρκώς να διασφαλίζουμε ίσες ευκαιρίες χωρίς αποκλεισμούς για όλους/ες. Η ανάπτυξη και παροχή εργαλείων στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Inclusive University είναι μέρος αυτής της προσπάθειας». Στο έργο συνέβαλαν, με τις γνώσεις και την εμπειρογνωμοσύνη τους, μέλη του ακαδημαϊκού και διοικητικού προσωπικού του Πανεπιστημίου Frederick: η κα Άντρεα Αθανασίου, Διευθύντρια της Υπηρεσίας Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας, ο Δρ Γρηγόρης Καλνής, Επίκουρος Καθηγητής στην Αστική και Πολεοδομική Σύνθεση, και η Δρ Άννα Μέρρυ, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο Interior Design, Urban Studies and User Experience.
Μετά την ολοκλήρωση του εν λόγω έργου, η Ερευνητική Μονάδα RIGE του Πανεπιστημίου Frederick εξασφάλισε χρηματοδότηση για τρία, ακόμη, Erasmus+ Ευρωπαϊκά Έργα τα οποία θα υλοποιηθούν τα επόμενα δύο χρόνια και αφορούν τη δίκαιη διδασκαλία μεταξύ των φύλων στα σχολεία, καθώς και τη βελτίωση του συμπεριληπτικού πανεπιστημίου
Περισσότερες πληροφορίες για το έργο και το υλικό προς χρήση στους συνδέσμους:
https://bit.ly/31CuaDv και
https://bit.ly/33hIKke
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.