Ο επικεφαλής της Μονάδας Διαχείρισης Τηλεπικοινωνιακής Απάτης Cyta, Πέτρος Παντζαρής, αναφέρει «οι επιτήδειοι δρομολογούν παράτυπη τηλεφωνική κίνηση σε επικίνδυνους προορισμούς υψηλής χρέωσης στο εξωτερικό.
Η Cyta διαθέτει προληπτική «φραγή» για προστασία των συνδρομητών. Χρειάζεται όμως και η συνεργασία του κοινού για αντιμετώπιση της τηλεφωνικής απάτης που προκαλεί ζημιές εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο.
Ανοίγεις το κινητό σου και βλέπεις προσφορά για καταναλωτικό δάνειο των 100 χιλ. ευρώ, με τους καλυτέρους όρους. Άλλες φορές ενημερώνεσαι πως κέρδισες κινητό τηλέφωνο ή και κληρονομιά εκατομμυρίων! Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να προωθήσεις τα στοιχεία σου ή να πάρεις τηλέφωνο σε αριθμό του εξωτερικού. Με αποτέλεσμα, αντί της κληρονομιάς, να καταλήγεις με ένα φουσκωμένο λογαριασμό εκατοντάδων ευρώ. Οι επιτήδειοι καραδοκούν εκεί έξω και όσο η τεχνολογία προχωρεί, τόσο αναπτύσσεται και η ηλεκτρονική απάτη.
Μάλιστα, οι αναπάντητες κλήσεις στο κινητό μας από χώρες του εξωτερικού, θα ήταν πολύ περισσότερες, αν δεν υπήρχαν οι προληπτικοί φραγμοί που εφαρμόζουν οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί, όπως η Cyta.
Η Cyta όπως και η Αστυνομία προειδοποιούν σε τακτά χρονικά διαστήματα για διάφορα περιστατικά παραπλάνησης πελατών ιδιαίτερα για τις γνωστές, πια, αναπάντητες κλήσεις από το εξωτερικό. Ωστόσο, δεκάδες συμπολίτες μας συνεχίζουν να πέφτουν στην παγίδα και να χάνουν χρήματα.
Κι όμως, μπορείτε εύκολα να το αποφύγετε εάν
- δεν απαντάτε και να δεν καλείτε πίσω τους άγνωστους αριθμούς
- δεν δίνετε, σε καμία περίπτωση, τα προσωπικά σας ή άλλα ευαίσθητα στοιχεία
- ενημερώνετε αμέσως τις αρμόδιες Αρχές και τον τηλεπικοινωνιακό σας πάροχο
Επιπρόσθετα, οι πελάτες της Cyta που γνωρίζουν ή απλά υποψιάζονται ότι έχουν πέσει θύμα απάτης, μπορούν να καλούν δωρεάν στον αριθμό 132 (Κέντρο Επαφής Πελατών) και να το αναφέρουν. Από πλευράς της, η Cyta προβαίνει σε προληπτικούς φραγμούς «ύποπτων» κλήσεων και αριθμών, ενώ ανταποκρίνεται, σε πραγματικό χρόνο, σε περιπτώσεις κλοπής κινητών ή άλλων μορφών Τηλεπικοινωνιακής Απάτης.
Ασπίδα προστασίας ενάντια στις απάτες η CytaΟ επικεφαλής της Μονάδας Διαχείρισης Τηλεπικοινωνιακής Απάτης Cyta, Πέτρος Παντζαρής, αναφέρει .«οι επιτήδειοι προσπαθούν να δημιουργήσουν τηλεφωνική κίνηση προς προορισμούς υψηλής χρέωσης στο εξωτερικό με σκοπό το δικό τους οικονομικό όφελος. Το επιτυγχάνουν κάνοντας πολλές ταυτόχρονες κλήσεις σε πελάτες μας προσπαθώντας να τους ξεγελάσουν για να καλέσουν πίσω ή με hacking Τηλεφωνικών Κέντρων πελατών μας, που ακολούθως διενεργούν την παράτυπη τηλεφωνική κίνηση προς τους προορισμούς υψηλής χρέωσης». Αν ο τηλεπικοινωνιακός πάροχος έχει θέσει σε λειτουργία τις προληπτικές φραγές και είναι σε θέση να το αντιληφθεί και να αντιδράσει έγκαιρα, τότε μπορεί να συγκρατήσει με επιτυχία το μέγεθος της ζημιάς. Η αξιολόγηση πρόσφατης επίθεσης που δέχτηκε η Cyta, κατέδειξε πως χωρίς τις φραγές και την άμεση αντίδραση, το κόστος της ζημιάς θα μπορούσε να φτάσει το 1 εκ. ευρώ. Περιορίστηκε, όμως, με ευκολία στο ελάχιστο. Σύμφωνα με τον κ. Παντζαρή, οι προληπτικές ενέργειες της Cyta σε συνδυασμό με την άμεση αντίδραση, «εξοικονομούν» πολλά εκατ. ευρώ ετησίως από δυνητικές απάτες σε βάρος συνδρομητών, είτε πρόκειται για φυσικά είτε για νομικά πρόσωπα.
Κορυφαία τεχνολογία για πρόληψη Το «οπλοστάσιο» της Cyta για αντιμετώπιση και καταπολέμηση της ηλεκτρονικής απάτης δημιουργήθηκε σε νέα οργανωμένη βάση το 2000 και έκτοτε αναβαθμίζεται και εξοπλίζεται, προκειμένου να αντιμετωπίζει τις απάτες στα τηλεπικοινωνιακά και ηλεκτρονικά δίκτυα. Όπως αναφέρει ο κ. Παντζαρής, η ειδική μονάδα προστασίας του δικτύου και των πελατών της Cyta από την καταδολίευση, διαθέτει τα πιο εξελιγμένα και εξειδικευμένα συστήματα εντοπισμού και διαχείρισης τηλεπικοινωνιακής απάτης, με βασικότερο το σύστημα Fraud Management System (FMS).
Πρόκειται για ένα λογισμικό που εντοπίζει σε σχεδόν πραγματικό χρόνο κάθε ύποπτη συμπεριφορά στο δίκτυο που δυνητικά μπορεί να συνιστά απάτη.
Παρέχει, επίσης, τη δυνατότητα ανάλυσης της απάτης για διευκόλυνση της λήψης αποφάσεων για εφαρμογή κατασταλτικών μέτρων και διορθωτικών ενεργειών. Το προσωπικό της Cyta στη μονάδα προστασίας του δικτύου και των πελατών της εταιρείας, εργάζεται ολόκληρο το 24ωρο προκειμένου οι απάτες να αντιμετωπίζονται έγκαιρα.
Εξακολουθεί, όμως, η συνδρομή του κοινού να είναι καθοριστική στην αντιμετώπιση της απάτης. Η μέθοδος είναι εντελώς απλή: Μην απαντάτε σε ύποπτες ή περίεργες κλήσεις και επικοινωνείτε άμεσα με τους λειτουργούς εξυπηρέτησης της Cyta στο 132 για να αναφέρετε αναπάντητες κλήσεις από άγνωστους αριθμούς του εξωτερικού.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.