Φόρμα αναζήτησης

ΑΚΤΗ και Coca-Cola στη μάχη κατά της θαλάσσιας ρύπανσης

 

  • Το Πρόγραμμα «Zero Waste Beach» συνεχίζεται με νέες πρωτοβουλίες κατά της θαλάσσιας πλαστικής ρύπανσης και νέο οικολογικό λογότυπο!
  • Πέρυσι, το Δίκτυο Υπεύθυνων Παράκτιων Επιχειρήσεων αριθμούσε 130 επιχειρήσεις, ενώ φέτος η προσπάθεια θα στοχεύσει στη συμμετοχή τουλάχιστον 250.

 Ακόμη πιο δυναμικά συνεχίζουν τη μάχη κατά της θαλάσσιας πλαστικής ρύπανσης, το Κέντρο Μελετών και Έρευνας AKTH και η Coca-Cola/ Α/φοι Λανίτη, αφού προχώρησαν στην ανανέωση της συνεργασίας τους, η οποία ξεκίνησε πέρυσι με το πρωτοποριακό Πρόγραμμα «Zero Waste Beach» και τη στήριξη του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation).

Το Πρόγραμμα που πέρυσι ξεκίνησε πιλοτικά, γίνεται πλέον παγκύπριο. Το Ίδρυμα της Coca-Cola, ακολουθώντας το παγκόσμιο όραμα και δέσμευση της εταιρείας για «Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα», στηρίζει και φέτος οικονομικά το «Zero Waste Beach», που στόχο έχει την κινητοποίηση των παράκτιων επιχειρήσεων στη μάχη κατά της θαλάσσιας πλαστικής ρύπανσης και την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης. Πριν από ένα χρόνο ακριβώς, ΑΚΤΗ και Coca-Cola εγκαινίασαν τη μεταξύ τους συνεργασία, πετυχαίνοντας να συνεργαστούν με δεκάδες παράκτιες επιχειρήσεις και να δημιουργήσουν ένα δίκτυο υπεύθυνων παράκτιων επιχειρήσεων, με στόχο την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών για μείωση της χρήσης πλαστικού και την καταπολέμηση της θαλάσσιας ρύπανσης και ιδιαίτερα της πλαστικής θαλάσσιας ρύπανσης. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε διαγωνισμός, με την επιβράβευση πέντε παράκτιων επιχειρήσεων για τις βιώσιμες πρακτικές που εφαρμόζουν και δύο τοπικών αρχών για την υποστήριξη που προσέφεραν στο έργο. Στο πλαίσιο του Προγράμματος, τοποθετήθηκαν πενήντα κάδοι ανακύκλωσης σε παραλιακούς πεζόδρομους της Πάφου, ενώ πραγματοποιήθηκαν 15 καθαρισμοί παραλιών και βυθού με τη συμμετοχή 500 εθελοντών και 13 τοπικών αρχών.

Οι δράσεις που θα αναληφθούν φέτος στο πλαίσιο του «Zero Waste Beach» επικεντρώνονται στην ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από το ζήτημα της θαλάσσιας πλαστικής ρύπανσης και στην περαιτέρω ενίσχυση του Δικτύου Υπεύθυνων Παράκτιων Επιχειρήσεων. Πέρυσι, το Δίκτυο Υπεύθυνων Παράκτιων Επιχειρήσεων αριθμούσε 130 επιχειρήσεις, ενώ φέτος η προσπάθεια θα στοχεύσει στη συμμετοχή τουλάχιστον 250 επιχειρήσεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το «Zero Waste Beach» απέκτησε νέο λογότυπο, που σχεδιάστηκε με βάση τις αρχές της βιωσιμότητας. Το νέο οικολογικό λογότυπο αντανακλά τις αρχές της κυκλικής οικονομίας και το παγκόσμιο όραμα της Coca-Cola για έναν κόσμο χωρίς απορρίμματα. Για τον σχεδιασμό του χρησιμοποιήθηκαν δύο γραμματοσειρές που καταναλώνουν λιγότερο μελάνι, και κατ’ επέκταση λιγότερη ενέργεια.

Η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της Α/φοι Λανίτη, Κάλια Πατσιά, δήλωσε ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα πραγματοποιηθεί μία σειρά από νέες δράσεις στο πλαίσιο της προσπάθειας αντιμετώπισης της θαλάσσιας πλαστικής ρύπανσης. «Στόχος μας είναι να πετύχουμε μια θετική αλλαγή, για το περιβάλλον και την κοινωνία. Κορυφαίος στόχος παραμένει η ευαισθητοποίηση του κοινού μέσα από το «Zero Waste Beach», αλλά και να γίνουν μέρος της καθημερινότητας οι υπεύθυνες και βιώσιμες πρακτικές για ακόμη περισσότερες παράκτιες επιχειρήσεις», σημείωσε η κ. Πατσιά. Η πρόεδρος του Δ.Σ. του Κέντρου Μελετών και Έρευνας ΑΚΤΗ, Ξένια Λοϊζίδου, ανέφερε ότι η ΑΚΤΗ ξεκίνησε τη μάχη κατά της θαλάσσιας πλαστικής ρύπανσης πριν από δέκα χρόνια. «Δεν υπάρχει άλλος δρόμος για την αντιμετώπιση του προβλήματος από τη μείωση των πλαστικών σκουπιδιών που φθάνουν στις θάλασσες και προς αυτήν την κατεύθυνση ενώσαμε δυνάμεις με το Ίδρυμα της Coca-Cola. Είναι σημαντικό το ότι θα συνεχίσουμε να δίνουμε μαζί αυτή τη μάχη», επεσήμανε.