Θα αντιδράσουν σε περίπτωση που δεν τους προωθηθεί η τελική πρόταση του Υπουργείου Παιδείας επί του νέου σχεδίου αξιολόγησης, πριν πάει στην Βουλή, προειδοποιούν οι καθηγητές (ΟΕΛΜΕΚ), με την υπουργό Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου να σηκώνει το γάντι και να υπερασπίζεται τις διαδικασίες που ακολουθεί το Υπουργείο της σε σχέση με τον διάλογο που αυτή την στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη.
Στην επιστολή που έστειλε σήμερα το πρωί η ΟΕΛΜΕΚ, χαρακτηρίζει λανθασμένη τη διαδικασία που ακολουθεί το υπουργείο στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το σοβαρό αυτό ζήτημα, και αναμένει ολοκληρωμένες προτάσεις και θέσεις από την επίσημη πλευρά καθώς και οικονομική μελέτη για τα όσα θα προτείνονται και θα περιλαμβάνονται στην πρόταση.
Η οργάνωση των καθηγητών, χαρακτηρίζει τη μεθοδολογία και τη διαδικασία που ακολουθείται λανθασμένη, εστιάζοντας στο ότι «τα σχετικά κείμενα που μας αποστέλλετε (σημ. απευθύνεται στην Υπουργό) δεν είναι ολοκληρωμένες προτάσεις, ούτε καν για τα επί μέρους στάδια». Σύμφωνα με την ΟΕΛΜΕΚ, δεν θα έπρεπε η διαδικασία να διαχωριστεί σε στάδια/κεφάλαια, κάτι το οποίο έχει πράξει η αρμόδια Υπουργός από την αρχή του διαλόγου. Ακόμη κάνουν λόγο για έντονη αντίδρασή στην περίπτωση που το υπουργείο Παιδείας παρακάμψει το θεσμικό διάλογο μαζί της και προωθήσει μονομερώς το ζήτημα με το νέο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών στη Βουλή, «όπως αφήνεται να εννοηθεί μέσα από δημόσιες τοποθετήσεις σας». Επίσης, ξεκαθαρίζεται από πλευράς εκπαιδευτικών πως δεν θα αποδεχτούν οποιεσδήποτε προσπάθειες εκβιασμού επί του θέματος, με επίκληση τα Ευρωπαϊκά Ταμεία, όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στην ανακοίνωση της ΟΕΛΜΕΚ. Στην επιστολή καταγράφεται και μια σειρά από θέσεις της ΟΕΛΜΕΚ με την σημείωση « για να αποφευχθούν δυσάρεστες εξελίξεις», με την οργάνωση να προειδοποιεί την ίδια στιγμή την υπουργό ότι θα αναμένει το συνολικό και ολοκληρωμένο κείμενο της για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, το οποίο θα πρέπει να συνοδεύεται από οικονομική μελέτη για τον διδακτικό/διοικητικό χρόνο, ούτως ώστε να είναι σε θέση να τοποθετηθεί και η ίδια ολοκληρωμένα.
Απαντώντας στην ΟΕΛΜΕΚ, η υπουργός επισημαίνει ότι η διαδικασία που ακολουθεί το ΥΠΑΝ είναι η ενδεδειγμένη και έχει στόχο τη δυναμική και συνεχή συνδιαμόρφωση της νέας πρότασης, ενώ παράλληλα κάνει λόγο για στάση της οργάνωσης που δεν είναι παραγωγική.
Αναφερόμενη στα στάδια, στα οποία είναι διαχωρισμένη η διαδικασία, η κ. Μιχαηλίδου τονίζει πως κατά τη συζήτηση του πρώτου σταδίου που αφορά την περίοδο πριν από την μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών, «λήφθηκε υπόψη η πλειονότητα των εισηγήσεων της ΟΕΛΜΕΚ, ενώ οι υπόλοιπες εισηγήσεις τυγχάνουν περαιτέρω μελέτης, προκειμένου αυτές να αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης σε μεταγενέστερο στάδιο, κάτι το οποίο σας έχει κοινοποιηθεί μέσω αναλυτικού πίνακα».
Ως εκ τούτου, «μας προβληματίζει έντονα η θέση της ΟΕΛΜΕΚ ότι δεν αποδέχεται σε αυτή τη φάση τη συμμετοχή στην κατά στάδιο διαβούλευση και διαμόρφωση της πρότασης, αναμένοντας την κατάθεση από μέρους του ΥΠΑΝ μιας ολοκληρωμένης πρότασης, προκειμένου να τοποθετηθεί. Θεωρούμε ότι η στάση αυτή δεν είναι παραγωγική και στερεί από την εκπαιδευτική κοινότητα της Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης τη δυνατότητα για ουσιαστική συμμετοχή της στον διάλογο, στη διαμόρφωση του νέου συστήματος και στην κατάληξη σε ένα όσο το δυνατόν κοινά αποδεκτό αποτέλεσμα», αναφέρει χαρακτηριστικά η Αθηνά Μιχαηλίδου.
Ταυτόχρονα, δηλώνει πως το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει μια μοναδική ευκαιρία να ξεφύγει από αναχρονιστικές πρακτικές και αντιλήψεις και, κυρίως, να γίνει πιο αποτελεσματικό, προς όφελος των μαθητών και μαθητριών.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.