Λεμεσός/Κυκλοφοριακό πρόβλημα : Υπέργεια γέφυρα το αντίδοτο; Αυτή είναι η πρόταση Καρούσου

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΖΟΥΡΟΣ Δημοσιεύθηκε 28.10.2022
Λεμεσός/Κυκλοφοριακό πρόβλημα : Υπέργεια γέφυρα το αντίδοτο; Αυτή είναι η πρόταση Καρούσου
Πρόκειται για ένα έργο που συζητείται εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια και αφορά δύο δήμους, τον Λεμεσού και Μέσα Γειτονιάς.

Στο κάδρο μπαίνει για ακόμα μια φορά στη Λεμεσό η δημιουργία υπέργειας γέφυρας η οποία θα περνά πάνω από τον αυτοκινητόδρομο και θα παρακάμπτει την κίνηση στους κυκλικούς κόμβους. Με το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη να οξύνεται μέρα με τη μέρα και περισσότερο, εντείνονται και οι διάφοροι σχεδιασμοί, μελέτες αλλά και απλές σκέψεις, τόσο του αρμόδιου Υπουργείου Μεταφορών όσο και των δήμων της Λεμεσού, για άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο κυκλικός κόμβος με τη μεγαλύτερη κίνηση, δηλαδή αυτός της Αγίας Φύλας, ενώ στους διάφορους σχεδιασμούς λαμβάνονται υπόψη ποια σενάρια είναι εφικτά και ποια όχι. Βασική ιδέα είναι να βρεθεί τρόπος μεγάλο μέρος του κόσμου που διαμένει βόρεια του αυτοκινητόδρομου να μπορεί να παρακάμπτει τους κυκλικούς κόμβους για να μεταβεί προς το κέντρο της πόλης.

Μία τέτοια περίπτωση είναι η σύνδεση μέσω υπέργειας γέφυρας των οδών Έλλης Λαμπέτη, βόρεια του αυτοκινητόδρομου, με την οδό Κωστή Παλαμά που βρίσκεται νότια του αυτοκινητόδρομου. Πρόκειται για ένα έργο που συζητείται εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια και αφορά δύο δήμους, τον Λεμεσού και Μέσα Γειτονιάς. Σε πρόσφατή του μάλιστα επίσκεψη στη Λεμεσό, ο υπουργός Γιάννης Καρούσος έκανε συγκεκριμένη δήλωση για το εν λόγω έργο, εκφράζοντας την πρόθεση του υπουργείου του να το προωθήσει άμεσα, με τη θέση του να είναι ότι θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για λεωφορεία και άλλα δημόσια μέσα μεταφοράς και όχι για όλα τα ιδιωτικά οχήματα, ρίχνοντας το μπαλάκι στους δήμους για να αποφασίσουν.

Μόνο για λεωφορεία;

Το θέμα τέθηκε για συζήτηση στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο Λεμεσού, το οποίο και ομόφωνα συμφωνεί ότι θα πρέπει να γίνει η υπέργεια γέφυρα, ενώ ακολούθως έγινε συζήτηση σχετικά με την πρόταση του υπουργού να εξυπηρετεί μόνο λεωφορεία και άλλα δημόσια μέσα μεταφοράς. Ο λόγος για αυτήν την πρόταση του υπουργού είναι διάφορες κυκλοφοριακές μελέτες που έδειξαν ότι σε περίπτωση υλοποίησης της γέφυρας και για τα ιδιωτικά οχήματα, αναμένεται να προκληθεί κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Κωστή Παλαμά, ενώ υπάρχουν και οι κατευθυντήριες γραμμές του ΣΒΑΚ για να δοθεί προτεραιότητα στα μέσα μεταφοράς και όχι στα ιδιωτικά οχήματα. Ο Δήμος Λεμεσού πρότεινε επίσης την απαλλοτρίωση συγκεκριμένων τεμαχίων για τη δημιουργία χώρων park and ride, έτσι ώστε οι πολίτες να αφήνουν εκεί τα αυτοκίνητά τους και να κινούνται με τα λεωφορεία. Σημειώνεται πως στο παρελθόν έγιναν διάφορες σχετικές μελέτες που κοστολογούν το έργο (γέφυρα) κάπου στα δύο εκατομμύρια. Παρόλες τις διαφορετικές προσεγγίσεις και απόψεις, ομόφωνα συμφώνησαν να προχωρήσει το έργο και να καταδείξουν οι μελέτες αν πρέπει να περνούν μόνο λεωφορεία.

Ένθερμος υποστηρικτής της ιδέας για υπέργεια γέφυρα παρουσιάζεται ο δήμος Μέσα Γειτονιάς. Ο δήμαρχος Δώρος Αντωνίου αποστέλλει σχετικές επιστολές με το αίτημα αυτό από το 2013 σε όλους τους υπουργούς, ενώ κατά καιρούς το έχει θέσει επανειλημμένα και σε συναντήσεις. Όμως, με τη θέση για χρήση μόνο από λεωφορεία φαίνεται ότι διαφωνεί ο Δώρος Αντωνίου, ο οποίος μιλώντας στον «Π» εξέφρασε τη θέση ότι «δεν είναι συμφέρουσα μια τέτοια υλοποίηση», προσθέτοντας πως δεν θεωρεί σωστό «να γίνει μία γέφυρα που θα κοστίσει εκατομμύρια μόνο για να εξυπηρετεί 30-40 λεωφορεία την ημέρα, στην καλύτερη περίπτωση». Ερωτηθείς σχετικά με το ζήτημα των πιθανών κυκλοφοριακών προβλημάτων που θα προκύψουν στην οδό Κωστή Παλαμά, ο κ. Αντωνίου μας μετέφερε ότι δεν έχει υπ' όψιν του κάποια μελέτη πρόσφατη και απέδωσε το ζήτημα σε παράπονα κατοίκων, λέγοντας πως μπορούν να υπάρξουν εναλλακτικές επιλογές.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Πολιτικές προεκτάσεις πίσω από τη μεγάλη σύγκρουση με αφορμή την οικονομία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πολιτικές προεκτάσεις πίσω από τη μεγάλη σύγκρουση με αφορμή την οικονομία

Πολιτικές προεκτάσεις πίσω από τη μεγάλη σύγκρουση με αφορμή την οικονομία

Λάρνακα: Άγριες συμπλοκές ανηλίκων με Αστυνομία - Επιθέσεις με μολότοφ και πυροτεχνήματα (βίντεο)
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Λάρνακα: Άγριες συμπλοκές ανηλίκων με Αστυνομία - Επιθέσεις με μολότοφ και πυροτεχνήματα (βίντεο)

Λάρνακα: Άγριες συμπλοκές ανηλίκων με Αστυνομία - Επιθέσεις με μολότοφ και πυροτεχνήματα (βίντεο)

Ο παιδεραστής προπονητής που δεν έχει όνομα… Ο ΚΟΑ αποτάθηκε στην Επίτροπο για να το δημοσιοποιήσει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο παιδεραστής προπονητής που δεν έχει όνομα… Ο ΚΟΑ αποτάθηκε στην Επίτροπο για να το δημοσιοποιήσει

Ο παιδεραστής προπονητής που δεν έχει όνομα… Ο ΚΟΑ αποτάθηκε στην Επίτροπο για να το δημοσιοποιήσει

Σε κρίσιμη κατάσταση 15χρονος μοτοσικλετιστής μετά από τροχαίο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε κρίσιμη κατάσταση 15χρονος μοτοσικλετιστής μετά από τροχαίο

Σε κρίσιμη κατάσταση 15χρονος μοτοσικλετιστής μετά από τροχαίο

Στο κελί για εννέα μήνες η «θανάσιμη πεθερά»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στο κελί για εννέα μήνες η «θανάσιμη πεθερά»

Στο κελί για εννέα μήνες η «θανάσιμη πεθερά»