Το θυμάστε το Moskvich; Το θρυλικό σοβιετικό αυτοκίνητο  επιστρέφει στη Ρωσία

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 19.5.2022
Το θυμάστε το Moskvich; Το θρυλικό σοβιετικό αυτοκίνητο  επιστρέφει στη Ρωσία
Μετά την αποχώρηση της Renault από τη ρωσική αγορά αυτοκινήτων το εργοστάσιό της θα χρησιμοποιηθεί για την επανεκκίνηση της παραγωγής της μάρκας αυτοκινήτων από τη σοβιετική εποχή, Moskvich



Μετά την ανακοίνωση της Renault, αυτή την εβδομάδα για την αποχώρησή της από τη ρωσική αγορά αυτοκινήτων εν μέσω του πολέμου της χώρας με την Ουκρανία, ο δήμαρχος της Μόσχας Σεργκέϊ Σομπιάνιν ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιό της θα χρησιμοποιηθεί για την επανεκκίνηση της παραγωγής της μάρκας αυτοκινήτων από τη σοβιετική εποχή Moskvich. Ένα αυτοκίνητο όχι πολύ γνωστό εκτός της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και των χωρών-δορυφόρων της, αν και έκανε την εμφάνισή του στην  δυτική αγορά τη δεκαετία του΄70.

Η Moskvich ιδρύθηκε γύρω στο 1930 και λειτούργησε μέχρι το 1991. Όπως συμβαίνει με πολλές μάρκες αυτοκινήτων από χώρες του κομμουνιστικού μπλοκ, η Moskvich αντιμετώπιζε προβλήματα ποιότητας. Το Mοskvich 408 της δεκαετίας του 1960, το οποίο είχε κινητήρα 50 ίππων, παρουσίαζε πολλά προβλήματα τα οποία παραδέχθηκαν ακόμη και Σοβιετικοί αξιωματούχοι όπως αναφέρει και το βιβλίο «Αυτοκίνητα για συντρόφους» του Λιούις Ζίγκελμπάουμ.

Ο συγγραφέας το περιγράφει, απλά, ως ένα «φρικτό αυτοκίνητο».

Παρά τα σοβαρά αυτά ζητήματα, η σοβιετική κυβέρνηση έκανε συμφωνία με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, για τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου και την αύξηση της παραγωγής σε 200.000 αυτοκίνητα μέχρι το 1975, σύμφωνα με το βιβλίο.

Με τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης η παραγωγή σταμάτησε και στη Ρωσία μπήκαν δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Renault. Ένα τμήμα ενός πρώην εργοστασίου της Moskvich άνοιξε ξανά το 2005 ως κοινοπραξία μεταξύ της Renault και της πόλης της Μόσχας.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία είχε επίσης τον έλεγχο της Avtovaz, της μητρικής εταιρίας της δημοφιλούς ρωσικής μάρκας Lada. Σε δήλωσή της αυτή την εβδομάδα, η Renault είπε ότι η πλειοψηφία των μετοχών πουλήθηκε στην κυβέρνηση της Ρωσίας ενώ το πλειοψηφικό πακέτο του εργοστασίου της Μόσχας, όπου κατασκευάζονταν τα αυτοκίνητα της Renault, πουλήθηκε στην πόλη της Μόσχας. Η Renault πάντως άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής στη ρωσική αγορά αργότερα.

«Ο ξένος ιδιοκτήτης αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα. Αυτό είναι δικαίωμά τους, ωστόσο, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στις πολλές χιλιάδες ισχυρού εργατικού δυναμικού να βρεθούν άνεργοι. Ως εκ τούτου, πήρα την απόφαση να καταγράψω το εργοστάσιο ως περιουσιακό στοιχείο της πόλης και να ξαναρχίσω την παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων με την ιστορική μάρκα Moskvich», έγραψε ο δήμαρχος της Μόσχας Σεργκέι Σομπιάνιν, σε ανάρτησή του προσθέτοντας: «Το 2022, γυρνάμε μια νέα σελίδα στην ιστορία του Moskvich»

Η εταιρεία θα προσπαθήσει να κρατήσει όλους τους σημερινούς υπαλλήλους του εργοστασίου το οποίο θα  προμηθευτεί τα περισσότερα από τα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων από ρωσικές εταιρείες. Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει με την παραγωγή συμβατικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, αλλά κάποια στιγμή θα στραφεί στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με την ανάρτηση στο μπλογκ του Σομπιάνιν.

Δεν διευκρίνισε ωστόσο ποια μοντέλα οχημάτων θα κατασκευαστούν με το όνομα Moskvich στο πρώην εργοστάσιο της Renault στο άμεσο μέλλον.

Από το 1920

Οι ρίζες του Moskvich αποτυπώνονται στη γραμμή του και στα πρώτα σοβιετικής σχεδίασης αυτοκίνητα των δεκαετιών του 1920 και του ’30. Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η εταιρεία άρχισε να παράγει αυτοκίνητα με το όνομα Moskvich, που σημαίνει «Μοσχοβίτης», ή ιθαγενής της Μόσχας.

Σήμερα, περίπου 200.000 αυτοκίνητα Moskvich συνεχίζουν να είναι ταξινομημένα στη Ρωσία.

Σε γενικές γραμμές, τα αυτοκίνητα που παράγονταν στις κεντρικά ελεγχόμενες οικονομίες της Σοβιετικής Ένωσης και των δορυφορικών της χωρών δεν φημίζονταν για την ποιότητά τους.

Ορισμένα αυτοκίνητα κατασκευασμένα σε χώρες του κομμουνιστικού μπλοκ, όπως το ανατολικογερμανικό Trabant, βρήκαν φανατικούς οπαδούς στη Δύση. Το σασί του Trabant κατασκευαζόταν από ένα υλικό που ονομάζεται Duroplast και έμοιαζε με πλαστικό, αλλά ήταν κατασκευασμένο από μείγμα ξυλοπολτού, ινών βαμβακιού και ρητίνης.

Η Skoda, η οποία κατασκευάζε τα ομώνυμα αυτοκίνητα στην τότε κομουνιστική Τσεχοσλοβακία, εξαγοράστηκε από τον Όμιλο Volkswagen μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης. Τώρα με έδρα την Τσεχική Δημοκρατία, έχει γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς και κερδοφόρες μάρκες του Γερμανικού Ομίλου.

Πηγή: CNN





Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ο Υπουργός Δικαιοσύνης διέταξε έρευνα για ολιγωρία Αστυνομίας στη γυναικοκτονία στην Πάφο
ΚΥΠΡΟΣ

Ο Υπουργός Δικαιοσύνης διέταξε έρευνα για ολιγωρία Αστυνομίας στη γυναικοκτονία στην Πάφο

Ο Υπουργός Δικαιοσύνης διέταξε έρευνα για ολιγωρία Αστυνομίας στη γυναικοκτονία στην Πάφο

Σε πυρόπληκτες περιοχές της Πάφου ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης: Στο Υπουργικό Συμβούλιο της Τετάρτης οι αποζημιώσεις
ΚΥΠΡΟΣ

Σε πυρόπληκτες περιοχές της Πάφου ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης: Στο Υπουργικό Συμβούλιο της Τετάρτης οι αποζημιώσεις

Σε πυρόπληκτες περιοχές της Πάφου ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης: Στο Υπουργικό Συμβούλιο της Τετάρτης οι αποζημιώσεις

Ο S&P
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο S&P's αναβάθμισε την αξιολόγηση της Κύπρου σε «BBB+» - Το σκεπτικό του οίκου και οι προοπτικές

Ο S&P's αναβάθμισε την αξιολόγηση της Κύπρου σε «BBB+» - Το σκεπτικό του οίκου και οι προοπτικές

Αντεξέταση με έκρηξη Γενικού Εισαγγελέα - Απέρριψε ισχυρισμούς για συγκάλυψη και υπονοούμενα για διαφθορά
ΚΥΠΡΟΣ

Αντεξέταση με έκρηξη Γενικού Εισαγγελέα - Απέρριψε ισχυρισμούς για συγκάλυψη και υπονοούμενα για διαφθορά

Αντεξέταση με έκρηξη Γενικού Εισαγγελέα - Απέρριψε ισχυρισμούς για συγκάλυψη και υπονοούμενα για διαφθορά

Η Χριστίνα Γιαννάκη είναι όντως 64 χρονών και ομιλεί πολύ καλά την αγγλική γλώσσα
ΚΥΠΡΟΣ

Η Χριστίνα Γιαννάκη είναι όντως 64 χρονών και ομιλεί πολύ καλά την αγγλική γλώσσα

Η Χριστίνα Γιαννάκη είναι όντως 64 χρονών και ομιλεί πολύ καλά την αγγλική γλώσσα