Χιλιάδες είναι οι οικογένειες, παρά τη διαφαινόμενη -σε αριθμούς- οικονομική ανάκαμψη, οι οποίες για την όσο γίνεται αξιοπρεπή διαβίωσή τους παραμένουν εξαρτώμενες από το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, η συνολική δαπάνη για το οποίο ήταν αυξημένη πέρσι συγκριτικά με το 2017.
Χιλιάδες είναι οι οικογένειες, παρά τη διαφαινόμενη -σε αριθμούς- οικονομική ανάκαμψη, οι οποίες για την όσο γίνεται αξιοπρεπή διαβίωσή τους παραμένουν εξαρτώμενες από το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, η συνολική δαπάνη για το οποίο ήταν αυξημένη πέρσι συγκριτικά με το 2017. Σύμφωνα με το στρατηγικό σχέδιο 2020-22 του Υπ. Εργασίας, που αποτελεί συνοδευτικό έγγραφο του κρατικού προϋπολογισμού του 2020, ο αριθμός των δικαιούχων οικογενειών (αφορούν Κύπριους πολίτες, πολίτες της ΕΕ και υπηκόους τρίτων χωρών) για το έτος 2018 κυμάνθηκε μεταξύ 25.078 - 27.453, ενώ οι συνολικές δαπάνες ανήλθαν πέρσι στο ποσό των 236.321.837 ευρώ. Σημειώνεται πως ο αριθμός των δικαιούχων οικογενειών του ΕΕΕ δεν είναι σταθερός αλλά μεταβάλλεται μηνιαίως, όπως και το ύψος του επιδόματος για βασικές ανάγκες, το οποίο διαφοροποιείται ανάλογα με τα εισοδήματα της οικογενειακής μονάδας, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται αυξομειώσεις από μήνα σε μήνα.
Σύμφωνα με το περσινό στρατηγικό σχέδιο, όπου τα ποσά που καταβλήθηκαν για το ΕΕΕ παρουσιάζονται ανά είδος επιδόματος (πέραν από αυτό για βασικές ανάγκες και για ενοίκιο, χριστουγεννιάτικο επίδομα κ.λπ.) η συνολική δαπάνη ανήλθε το 2017 στα 220, 8 εκατ. ευρώ. Το αντίστοιχο συνολικό ποσό για το 2016 ήταν 194,2 εκατ. γεγονός που δεικνύει πως χρόνο με τον χρόνο αυξάνονται οι ανάγκες που πρέπει να καλυφθούνν ενώ σε αυτό συμβάλει και η συνεχής αύξηση του κόστους ενοικίασης διαμερισμάτων και κατοικιών.
ΧαμηλοσυνταξιούχοιΕκτός από την εξέταση αιτήσεων και παροχή του ΕΕΕ, η Υπηρεσία Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας έχει τα τελευταία χρόνια αναλάβει και τη διαχείριση των επιδομάτων που παρέχονταν από την Υπηρεσία Χορηγιών και Επιδομάτων του ΥΠΟΙΚ, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης του Συστήματος Κοινωνικής Πρόνοιας. Και από αυτά τα στοιχεία προκύπτει αύξηση τόσων των δικαιούχων όσο και της δαπάνης επιδομάτων (βλ. πίνακα). Κυριότερα, προκύπτει πως ενώ το 2017 οι χαμηλοσυνταξιούχοι μειώθηκαν συγκριτικά με το 2016, πέρσι αυξήθηκαν εκ νέου και ανήλθαν σε 34.020 με συνολική δαπάνη για το συγκεκριμένο επίδομα 49,7 εκατ. (από 33.252 και 47,2 εκατ. αντίστοιχα για το 2017). Επιπρόσθετα, μέσω του Ταμείου Ανακουφίσεως Παθόντων παραχωρούνται, με βάση τον περί Ανακουφίσεως Παθόντων Νόμο του 1988, ειδικές συντάξεις και άλλα επιδόματα σε αναπήρους και σε εξαρτωμένους πεσόντων ή εξαφανισθέντων του αγώνα της ΕΟΚΑ, των διακοινοτικών ταραχών του 1963-64, λόγω της δράσης της παράνομης οργάνωσης ΕΟΚΑ Β’, του πραξικοπήματος και της τουρκικής εισβολής. Το ταμείο είναι, επίσης, αρμόδιο για την παροχή ειδικών μηνιαίων συντάξεων και άλλων ωφελημάτων σε εξαρτωμένους μελών της Εθνικής Φρουράς που φονεύονται, και σε μέλη της Εθνικής Φρουράς που τραυματίζονται και παραμένουν ανάπηρα, κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας τους.
Προωθείται από... πέρσι το μόνιμο προσωπικόΣτο μεταξύ, συγκρίνοντας κανείς τα στρατηγικά σχέδια που κατέθεσε με τον κρατικό προϋπολογισμό πέρσι και φέτος, το Υπουργείο Εργασίας διαπιστώνει τη στασιμότητα όσον αφορά την κάλυψη των αναγκών στελέχωσης της Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας, με τις θέσεις να περνάνε από «την πρόνοια» στην «έγκριση». «Μέχρι στιγμής, η ΥΔΕΠ στελεχώνεται εξ ολοκλήρου με προσωπικό από άλλα τμήματα και υπηρεσίες. Για την αποτελεσματική υλοποίηση των δραστηριοτήτων της ΥΔΕΠ προωθείται η στελέχωσή της με μόνιμο προσωπικό», σημειώνεται και στις δυο εκθέσεις, ενώ η θέση του προϊσταμένου ΥΔΕΠ (Α15) που είχε προκηρυχθεί από πέρσι ακόμη εκκρεμεί. Οι άλλες θέσεις που εγκρίθηκαν και προωθούνται είναι:
- Ανώτερος λειτουργός Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας (Α13(ii)) (1 θέση από 2 το 2018).
- Λειτουργός Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας Α’ (Α11(ii)) (2 θέσεις από 4)
- Λειτουργός Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας (Κλ. Α8, Α10 και Α11) (8 θέσεις από 14).
Όπως περαιτέρω σημειώνεται, υλοποιείται μέσω δημόσιας σύμβασης η ψηφιοποίηση, αποθήκευση, φύλαξη και διαχείριση των φακέλων/αιτήσεων της υπηρεσίας. Η σύμβαση έχει χρονική διάρκεια δύο έτη από την έναρξή της τον Φεβρουάριο του 2018. Καταληκτικά, έχουν ήδη τροχοδρομηθεί οι ενέργειες για προώθηση της ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων (online application) για τα επιδόματα ΕΕΕ και επίδομα τέκνου.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.