Οι ευνοϊκές προοπτικές οφείλονται σε συνδυασμό εγχώριων και εξωτερικών παραγόντων,όπως οι ικανοποιητικοί ρυθμοί αύξησης της δραστηριότητας και της απασχόλησης στην Κύπρο τα προηγούμενα τρίμηνα
Η πραγματική οικονομική δραστηριότητα στην Κύπρο εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να αυξάνεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς το 2019 και 2020, αν και κάπως χαμηλότερους συγκριτικά με το 2018, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κέντρου Οικονομικών Ερευνών του Πανεπιστημίου Κύπρου. Ο ρυθμός μεγέθυνσης του πραγματικού ΑΕΠ προβλέπεται να επιβραδυνθεί από 4,1% το 2018 σε 3,6% το 2019. Ο ρυθμός μεγέθυνσης αναμένεται να επιβραδυνθεί περαιτέρω το 2020, καθώς το πραγματικό ΑΕΠ προβλέπεται να αυξηθεί κατά 3,1%. Οι ευνοϊκές προοπτικές οφείλονται σε συνδυασμό εγχώριων και εξωτερικών παραγόντων,όπως οι ικανοποιητικοί ρυθμοί αύξησης της δραστηριότητας και της απασχόλησης στην Κύπρο τα προηγούμενα τρίμηνα, τα χαμηλά εγχώρια επιτόκια δανεισμού και οι υποβοηθητικές χρηματοπιστωτικές συνθήκες στο εξωτερικό, ο υποτονικός πληθωρισμός και η ισχυρή δημοσιονομική επίδοση τηςΚύπρου. Βασικό στοιχείο των σχετικά ψηλών ρυθμών μεγέθυνσης που προβλέπονται, κυρίως για το 2019, είναι η αναθεώρηση των στοιχείων για το ΑΕΠ. Συγκεκριμένα, η ανοδική αναθεώρηση των ρυθμών αύξησης του ΑΕΠ για το πρώτο τρίμηνο του 2019 και για το 2018 συνολικά δημιούργησε ισχυρότερη δυναμική, επηρεάζοντας ευνοϊκά τις προοπτικές.
Οι κίνδυνοι
Οι αναλυτές του Κέντρου Οικονομικών Ερευνών του Πανεπιστημίου Κύπρου ότι "κίνδυνοι για χαμηλότερους από τους προβλεπόμενους ρυθμούς μεγέθυνσης θα μπορούσαν να προκύψουν από βραδύτερη πρόοδο στην απομόχλευση του ιδιωτικού τομέα και στη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, ειδικότερα καθώς η ανταπόκριση στο σχέδιο Εστία φαίνεται να είναι περιορισμένη, προκαλώντας προβληματισμό για την έκταση του φαινομένου των στρατηγικών κακοπληρωτών και την αποτελεσματικότητα του νομικού πλαισίου των εκποιήσεων. Το ψηλό δημόσιο χρέος σε συνάρτηση με την ισχυρότερη διασύνδεση μεταξύ τραπεζικού τομέα και κράτους, επίσης,ενέχει κινδύνους για τις προοπτικές. Επιπρόσθετα, αυξητικές πιέσεις στις δημόσιες δαπάνες (π.χ. από δικαστικές αποφάσεις σχετικά με παλαιότερες αποκοπές μισθών και συντάξεων στον δημόσιο τομέα, από την εφαρμογή του ΓΕΣΥ) ενδέχεται να επηρεάσουν αρνητικά τις προοπτικές. Άλλοι κίνδυνοι για τις προοπτικές ενδεχομένως να προκύψουν από την παρατεταμένη αβεβαιότητα σχετικά με την συμφωνία για έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ, χαμηλότερους από τους αναμενόμενους ρυθμούς μεγέθυνσης στην ευρωζώνη, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Ρωσία, καθώς και από γεωπολιτικές εντάσεις.Θετικότερες από τις προβλεπόμενες προοπτικές μπορούν να διαμορφωθούν από μεγαλύτερο βαθμό υλοποίησης επενδύσεων από ό,τι αντανακλάται στους οικονομικούς δείκτες".
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.