Το πρόβλημα είναι σοβαρό και στην Κύπρο. Το 2018 είχαμε 49 νεκρούς από τροχαία – ως ποσοστό ανά 100.000 κατοίκους παραμένει υψηλότερο από τον μέσο όρο στην ΕΕ
Το 2018, 25.100 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Η κατάσταση έχει σαφώς βελτιωθεί σε σχέση με δέκα χρόνια πριν – το 2008 οι νεκροί από τροχαία στην Ευρωπαϊκή Ένωση είχαν ξεπεράσει τις 39.500. Αλλά, κανείς δεν μπορεί να επαναπαύεται.
«Οι 25.100 νεκροί που είχαμε πέρσι» λέει ο επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο Ιερόθεος Παπαδόπουλος
«είναι ο ίδιος αριθμός θυμάτων που θα είχαμε αν επί ένα χρόνο στην Ευρώπη έπεφτε ένα επιβατικό αεροσκάφος κάθε δυο μέρες. Και εκτός από τους θανάτους έχουμε και δεκάδες χιλιάδες σοβαρά τραυματίες – 135.000 το 2017 – με το κοινωνικό κόστος για την ιατρική περίθαλψη, την αποκατάσταση της υγείας τους και την απώλεια της εργασίας τους να αγγίζει τα 120 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως».Το πρόβλημα είναι σοβαρό και στην Κύπρο. Το 2018 είχαμε 49 νεκρούς από τροχαία – ως ποσοστό ανά 100.000 κατοίκους παραμένει υψηλότερο από τον μέσο όρο στην ΕΕ.
Με στόχο να υπάρξει καλύτερη ενημέρωση και να συζητηθούν λύσεις για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας,
η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο και η Αστυνομία Κύπρου διοργανώνουν την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2019 ημερίδα με θέμα: «Στρατηγική και Καλές Πρακτικές για την Οδική Ασφάλεια στην ΕΕ». Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο
Σπίτι της ΕΕ, Λεωφόρος Βύρωνος 30, Λευκωσία, από τις 09:30 έως τις 12:30.
Στην ημερίδα θα απευθύνουν χαιρετισμούς οι:
Γιώργος Σαββίδης, Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως, Γεώργιος Προκοπίου, Πρόεδρος Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Κύπρος Μιχαηλίδης, Αρχηγός Αστυνομίας Κύπρου και Ιερόθεος Παπαδόπουλος, Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο. Παρουσιάσεις θα γίνουν από ειδικούς εμπειρογνώμονες στον τομέα της οδικής ασφάλειας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Αστυνομία Κύπρου, το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και το ελληνικό Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας. Θα υπάρχει ταυτόχρονη διερμηνεία στα ελληνικά και αγγλικά.
Τα θεσμικά όργανα της ΕΕ έχουν ήδη υιοθετήσει αποφάσεις για την λήψη πρόσθετων μέτρων στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Με τα μέτρα αυτά εισάγονται 30 νέες τεχνολογικές προδιαγραφές ασφαλείας για τα οχήματα οι οποίες και θα καταστούν υποχρεωτικές από το 2022. Παραδείγματα τέτοιων τεχνολογιών είναι τα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου της ευστάθειας των οχημάτων, τα συστήματα προειδοποίησης για απόκλιση από την λωρίδα κυκλοφορίας για φορτηγά και λεωφορεία, το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης και άλλα. Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλουν στη μείωση του αριθμού των δυστυχημάτων στους δρόμους, το 90 % των οποίων οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, και να αποτρέψουν μέσα στην επόμενη 20ετία, έως το 2038, 25.000 θανάτους και 140.000 τραυματισμούς.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.