Στα χέρια αναδόχων για τη νέα εποχή το Λιμάνι Λεμεσού

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 27.1.2017
Στα χέρια αναδόχων για τη νέα εποχή το Λιμάνι Λεμεσού
Στα χέρια των αναδόχων εταιρειών περνά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου το λιμάνι της Λεμεσού, το οποίο εισέρχεται σε μια νέα εποχή.

Στα χέρια των αναδόχων περνά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου το λιμάνι της Λεμεσού, το οποίο εισέρχεται σε μια νέα εποχή, κατά την οποία θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που δημιουργεί το νέο καθεστώς, την ώρα που εμπλεκόμενοι φορείς, όπως ο Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων, εκφράζουν ανησυχίες για την ετοιμότητα του, αλλά και για τη νέα τιμολογιακή πολιτική.


Τις τελευταίες μέρες γίνονται πυρετώδεις προετοιμασίες για παράδοση των υπηρεσιών του λιμανιού στις τρεις ιδιωτικές εταιρείες, δηλαδή την Eurogate Container Terminal Limassol Limited, που θα αναλάβει τη διαχείριση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, την DP World Limassol Limited, που θα αναλάβει τη διαχείριση του τερματικού σταθμού γενικού εμπορίου και επιβατικού και την P&O Maritime Cyprus Ltd, που θα έχει την ευθύνη για τις θαλάσσιες υπηρεσίες.

Σε δηλώσεις του, ο Αναπληρωτής Διευθυντής του λιμανιού, Παναγιώτης Αγαθοκλέους, ανέφερε πως "μια νέα εποχή ξεκινά για την ΑΛΚ και το λιμάνι Λεμεσού, μετά από μια μακρόχρονη προσφορά στην οικονομία του τόπου", προσθέτοντας πως "θα παραμείνουμε εδώ ως εποπτική αρχή για να ελέγχουμε τις διαδικασίες και τις υπηρεσίες που θα παρέχουν οι ιδιώτες".

Σήμερα και αύριο, συνέχισε, θα ολοκληρωθεί η καταγραφή φορτίων και περιουσιακών στοιχείων ώστε να γίνει με επιτυχία, τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, η παράδοση στους νέους διαχειριστές, ενώ το λιμάνι θα παραμείνει κλειστό και την Κυριακή για ολοκλήρωση του προγραμματισμού των συστημάτων των αναδόχων.

Αυτή τη μεταβατική περίοδο των εννέα μηνών, είπε ο κ. Αγαθοκλέους "έχουμε επιτύχει αρκετά, παραμένουν μικρές εκκρεμότητες, τις οποίες θα διευθετήσουμε και αύριο, ούτως ώστε η παράδοση να γίνει επιτυχώς τα μεσάνυχτα του Σαββάτου", ενώ εξέφρασε την ετοιμότητα της ΑΛΚ να παρέχει κάθε βοήθεια από τη Δευτέρα το πρωί, ώστε το λιμάνι να λειτουργήσει απρόσκοπτα.

Την ίδια ώρα, ανησυχίες εκφράζει ο Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων, ο οποίος θεωρεί πως το λιμάνι Λεμεσού δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει στους κανονικούς του ρυθμούς, εκφράζοντας παράλληλα προβληματισμούς από τις αυξήσεις στα τέλη που ανακοινώθηκαν από τους νέους διαχειριστές .

Όπως δήλωσε ο Διευθυντής του Συνδέσμου, Λευτέρης Κουζαπάς, "όπως φαίνεται και όπως εξελίσσονται τα πράγματα, έχουν μπει όλων μας τα πόδια σε ένα παπούτσι, γιατί σε ό,τι αφορά στο θέμα προετοιμασίας των εργασιών μέσα στο λιμάνι από τους τρεις νέους διαχειριστές, τουλάχιστον η εξυπηρέτηση των πλοίων και των φορτίων δεν θα μπορεί να γίνει όπως την αναμέναμε".

Συγκεκριμένα, όπως υποστήριξε "δεν είμαστε έτοιμοι σε σχέση με τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν, αφού μέχρι σήμερα ακόμα συζητούσαμε πώς θα πρέπει να μπαίνουν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι", ενώ σημείωσε ότι, "ούτε στο θέμα εξυπηρέτησης των πλοίων υπάρχει πλήρης συμφωνία για το ποια διαδικασία θα ακολουθείται".

Παράλληλα, συνέχισε, "παρά τις υποσχέσεις που δόθηκαν πως θα έρθει νέος εξοπλισμός, εντούτοις δεν έχει αλλάξει τίποτα, παραμένει ο πεπαλαιωμένος εξοπλισμός, τόσο για την εξυπηρέτηση των εμπορευματοκιβωτίων όσο και για την εξυπηρέτηση των άλλων γενικών φορτίων".

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Κουζαπάς στο θέμα των χρεώσεων από τους νέους διαχειριστές, κάνοντας λόγο για σοβαρές στρεβλώσεις και αυξήσεις που θα επιφέρουν αλυσιδωτές επιπτώσεις, οι οποίες στο τέλος θα πλήξουν την κυπριακή οικονομία και τον ίδιο τον καταναλωτή.

"Υπάρχουν κατηγορίες πλοίων που συγκριτικά με τα σημερινά δεδομένα, το κόστος τους θα είναι 100% με 150% αυξημένο, υπάρχουν πλοία που υποχρεωτικά θα χρεώνονται δεύτερο ρυμουλκό για να αποπλεύσουν ή να εισέλθουν στο λιμάνι, που σημαίνει επιπρόσθετο κόστος 6 με 7 χιλιάδες ευρώ", είπε και υπέδειξε ότι "αυτό σημαίνει πως τα πλοία που έρχονταν με μικρή ποσότητα εμπορευματοκιβωτίων θα αναγκαστούν ή να μην έρχονται ή θα προσθέσουν το κόστος στο ναύλο και αυτός που θα τα πληρώσει είναι ο Κύπριος εμπορευόμενος και εν τέλει το καταναλωτικό μας κοινό".

Ανέφερε δε πως, με τις νέες χρεώσεις που ανακοινώθηκαν μόλις πριν λίγες μέρες από τους διαχειριστές, για ένα 20αρι εμπορευματοκιβώτιο θα υπάρχει χρέωση περί τα 185 ευρώ, σε σύγκριση με 70-80 ευρώ που χρεωνόταν μέχρι σήμερα, ενώ το 40αρι εμπορευματοκιβώτιο θα έχει χρέωση 277 περίπου ευρώ αντί 130 ευρώ.

Αυξήσεις, πρόσθεσε, υπάρχουν και στην τιμολογιακή πολιτική για τα επιβατικά πλοία και προειδοποίησε πως κάτι τέτοιο θα αποβεί καταστροφικό για τον κλάδο, "που ήδη υποφέρει, αφού βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο της η επιβατική κίνηση στο λιμάνι της Λεμεσού".

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων είπε πως θα πρέπει να βρεθεί λύση για τις περιπτώσεις που οι αυξήσεις είναι πολύ μεγάλες, σημειώνοντας πως ο Σύνδεσμος είχε προτείνει όπως συνεχιστεί για τουλάχιστον τρεις μήνες η υφιστάμενη τιμολογιακή πολιτική, κάτι που δεν έγινε αποδεκτό.

Διαμήνυσε παράλληλα πως "εμείς δεν είμαστε εναντίον της αποκρατικοποίησης, αλλά θέλουμε να δουλεύει σωστά το λιμάνι, με το σωστό τρόπο και με το σωστό κόστος".

Πάντως από πλευράς της DP World Limassol, που θα αναλάβει τη διαχείριση του τερματικού σταθμού γενικού εμπορίου και επιβατικού, ο Διευθυντής Ασφάλειας Νίκος Καμακιώτης δήλωσε πως έχουν γίνει όλες οι προετοιμασίες, "ακόμα και σε επίπεδο πλάνου Β`, σε περίπτωση που οι βασικοί μας σχεδιασμοί δεν αποδώσουν τα αναμενόμενα".

"Η αλλαγή σίγουρα είναι μεγάλη, αποτελεί όμως βασικό μας στόχο να εφαρμόσουμε τις αλλαγές που απαιτεί το γκρουπ μας με σταδιακό τρόπο, έτσι ώστε να μην δημιουργηθεί μεγάλη όχληση στη λειτουργία του λιμανιού, καθώς έχει δημιουργηθεί ένας τρόπος λειτουργίας εδώ και δεκαετίες", ανέφερε ο κ. Καμακιώτης και σημείωσε πως η εταιρεία έχει ένα μακρόπνοο σχεδιασμό όσον αφορά την εφαρμογή των δικών της προδιαγραφών και αλλαγών.

Είπε ακόμη πως αυτό που κάποιος θα δει από τη Δευτέρα είναι αλλαγή στο κομμάτι που αφορά την ασφάλεια "στην οποία δίνουμε άμεση προτεραιότητα" και τόνισε πως "είμαστε απόλυτα προετοιμασμένοι από όλες τις απόψεις και όσον αφορά τα συστήματα διαχείρισης, τον εξοπλισμό, το ανθρώπινο δυναμικό και κυρίως την προετοιμασία της λιμενικής κοινότητας στον νέο τρόπο λειτουργίας του λιμανιού".

Σήμερα, συνέχισε, ολοκληρώνεται και η εκπαίδευση δυο και πλέον χιλιάδων χρηστών του λιμανιού της Λεμεσού, σε ό,τι αφορά στους βασικούς κανόνες ασφάλειας που εφαρμόζει η DP WORLD, ενώ υπέδειξε πως "η ανταπόκριση όλων ήταν άμεση και μας βοήθησαν πολύ ώστε να ολοκληρωθεί με επιτυχία αυτό το πρόγραμμα".

Εξάλλου, σε σημερινή ανακοίνωση της, η DP World Limassol αναφέρει πως έχει ως βασικό της στόχο την περαιτέρω βελτίωση της αποδοτικότητας της συνολικής λειτουργίας του λιμανιού της Λεμεσού εξασφαλίζοντας παράλληλα τη μακροπρόθεσμα βιώσιμη ανάπτυξή του και πως οραματίζεται, το λιμάνι Λεμεσού, να αποτελέσει σύντομα την πρώτη επιλογή των εμπλεκομένων στο διαμετακομιστικό εμπόριο, καθιστώντας το άκρως ελκυστικό, παρέχοντας υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας, ανταγωνιζόμενοι επάξια τα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής.

"Επενδύουμε άμεσα στη βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών αλλά και στην προσθήκη νέων ώστε να προσαρμόσουμε το λιμάνι στις απαιτήσεις του σύγχρονου διεθνούς εμπορίου, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας πάντα σε μακροπρόθεσμη βάση", αναφέρει ακόμη η ανακοίνωση και σημειώνει πως προσδοκία είναι η άμεση και έμμεση ενίσχυση της κοινωνίας "που μας υποδέχεται ένθερμα", μέσω της οικονομικής ανάπτυξης, της αλλαγής του οικονομικού μοντέλου προς την κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης και της δημιουργίας νέων σύγχρονων θέσεων εργασίας.

Η επένδυσή μας, συνεχίζει η ανακοίνωση, δεν θα περιοριστεί μόνο στην οικονομική πτυχή, καθώς έχουμε ήδη επενδύσει και θα εξακολουθήσουμε να επενδύουμε στο υψηλής κατάρτισης ανθρώπινο δυναμικό της Κύπρου εντάσσοντας στην ομάδα μας ταλαντούχους επαγγελματίες.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη
ΚΟΣΜΟΣ

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου
ΚΟΣΜΟΣ

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες
ΚΥΠΡΟΣ

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία
ΚΟΣΜΟΣ

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας
ΚΥΠΡΟΣ

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας