Προειδοποιεί ο Γ. Παντελή: Κίνδυνος προστίμου €60 εκατ. αν «κολλήσει» η μεταρρύθμιση αξιολόγησης των εκπαιδευτικών - Στο κόκκινο η σύγκρουση

ΑΝΤΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

Header Image

Εντείνονται οι παρασκηνιακές διεργασίες για να αναβληθεί η συζήτηση του νέου συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής. ΠΟΕΔ και ΟΕΛΜΕΚ προειδοποιούν με απεργίες, ενώ το υπουργείο υπερασπίζεται τις αλλαγές που έγιναν

Το κλίμα γύρω από τη μεταρρύθμιση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών παραμένει τεταμένο, με τις επαφές και τα παρασκήνια να κινούνται σε πυρετώδεις ρυθμούς ενόψει της συνεδρίας της κινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας την Τετάρτη, όπου έχει προγραμματιστεί να συζητηθεί το νέο σύστημα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι γίνονται παρασκηνιακές ενέργειες προκειμένου, έστω και την υστάτη, να αναβληθεί η συζήτηση, καθώς το χάσμα ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις παραμένει βαθύ. Ήδη, η ΠΟΕΔ και η ΟΕΛΜΕΚ έχουν προειδοποιήσει με απεργιακά μέτρα, κατηγορώντας το υπουργείο ότι κατέθεσε στη Βουλή αναθεωρημένη πρόταση χωρίς την απαιτούμενη διαβούλευση. Οι οργανώσεις μιλούν για έλλειψη θεσμικού διαλόγου, ζητώντας την απόσυρση των κανονισμών.

Απάντηση στα λεγόμενά τους δίνει ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου Παιδείας, Γιώργος Παντελή, με δύο επιστολές που απέστειλε στην Επιτροπή Παιδείας στις 17 Οκτωβρίου, όπου υπερασπίζεται τη διαδικασία που ακολουθήθηκε και παραθέτει τις αλλαγές που ενσωματώθηκαν στο τελικό κείμενο.

«Διεξήχθη εκτενής διάλογος»

Στην πρώτη επιστολή ο κ. Παντελή απορρίπτει τον ισχυρισμό περί ανύπαρκτου διαλόγου, υπογραμμίζοντας ότι κατά τον τελευταίο χρόνο έγιναν δεκάδες συναντήσεις με όλες τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, ανταλλαγές γραπτών θέσεων και δημόσια διαβούλευση. Παράλληλα, αναφέρει ότι πραγματοποιήθηκαν τρεις ανοικτές ενημερωτικές εκδηλώσεις, ενώ από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2025 ακολούθησε νέος κύκλος συζητήσεων για περαιτέρω τροποποιήσεις. «Ο διάλογος δεν σημαίνει αποδοχή κάθε πρότασης των εκπαιδευτικών οργανώσεων», σημειώνει ο γενικός διευθυντής, προσθέτοντας ότι πολλές εισηγήσεις «ήταν εκτός αντικειμένου ή αντικρουόμενες μεταξύ τους».

Οι κυριότερες αλλαγές

Στη δεύτερη επιστολή του, με θέμα τις τροποποιήσεις στους κανονισμούς αξιολόγησης, ο γενικός διευθυντής παραθέτει τις κυριότερες παραχωρήσεις που έκανε το υπουργείο:

Μείωση της συμμετοχής των διευθυντών στη βαθμολογία των εκπαιδευτικών από 30% σε 20%, με εφαρμογή μετά τη μεταβατική περίοδο.

Αναδιαμόρφωση του Δευτεροβάθμιου Σώματος Εξέτασης Ενστάσεων, με συμμετοχή πρώην δικαστικού και πρώην στελέχους του ΥΠΑΝ.

Διατήρηση της κλίμακας 1–100, με μετατροπή στο 40 για σκοπούς προαγωγής.

Αύξηση των ωρών επαγγελματικής μάθησης σε 50 ανά τριετία, σε εργάσιμο χρόνο.

Μείωση του ορίου «ικανοποιητικής» αξιολόγησης από 50% σε 40%.

Ανώνυμο ερωτηματολόγιο από υφισταμένους προς προϊσταμένους και δυνατότητα αυτοαξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς.

Μεταβατική εφαρμογή: τελικές αξιολογήσεις το 2027–2028 και πλήρης εφαρμογή το 2030–2031.

Το υπουργείο υπενθυμίζει ότι το κόστος της μεταρρύθμισης ανέρχεται στα €12,9 εκατομμύρια, ενώ η μη ψήφιση των κανονισμών θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόστιμο περίπου €60 εκατ. από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς η μεταρρύθμιση αποτελεί ορόσημο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης. 

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα