Τροφές που ενισχύουν την υγεία του δέρματος

BUZZLIFE /ΥΓΕΙΑ
Γνωρίζουμε σήμερα ότι η διατροφή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ποιότητα του δέρματος, στη σφριγηλότητά του, στην ευκαμψία του και στην αντοχή...

Γνωρίζουμε σήμερα ότι η διατροφή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ποιότητα του δέρματος, στη σφριγηλότητά του, στην ευκαμψία του και στην αντοχή του στα σημάδια της γήρανσης.

 

Δράση σε δυο επίπεδα

Τι είναι αυτό, μέσα στη διατροφή μας, που προκαλεί την επιτάχυνση της γήρανσης του δέρματος; Δυο χημικές διαδικασίες που απαντούν στα ονόματα οξειδωτικό στρες και γλυκοζυλίωση.

Το οξειδωτικό στρες επέρχεται όταν οι ελεύθερες ρίζες, παραγόμενες από συγκεκριμένες τροφές, επιτίθενται στα υγιή κύτταρα του οργανισμού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τη μείωση της έκκρισης στο δέρμα κολλαγόνου, ελαστίνης και υαλουρονικού οξέος, με συνέπεια την εμφάνιση ρυτίδων. Τα δερματικά κύτταρα αποδομούνται και πεθαίνουν γρηγορότερα χωρίς να ανανεώνονται με την ίδια απαιτούμενη ταχύτητα. Ως εκ τούτου, τα σημάδια της γήρανσης ξεκινούν να κάνουν την εμφάνισή τους.

Η γλυκοζυλίωση είναι μια χημική αντίδραση αρκετά πολύπλοκη, η οποία προωθείται από μια διατροφή πλούσια σε σάκχαρα και πρωτεϊνες και η οποία προκαλεί απώλεια της ευλυγισίας, χαλάρωση του δέρματος και σχηματισμό ρυτίδων.

 

Οι τροφές που πρέπει να αποφεύγονται

Για να διατηρήσετε ένα σώμα σε πλήρη φόρμα καθώς και ένα λαμπερό υγιές δέρμα, κρατηθείτε μακριά από τροφές που τροχιοδρομούν την αντίδραση του οξειδωτικού στρες και της γλυκοζυλίωσης. Αναφέρομαι στα κόκκινα κρέατα και στα αλλαντικά, τα οποία  μπορείτε να αντικαταστήσετε με άσπρο κρέας και αυγά για λήψη «καλών» πρωτεϊνών. Αποφύγετε, επίσης, τα προϊόντα με βάση το άσπρο αλεύρι (ψωμί, μπισκότα, ζυμαρικά) και προτιμήστε αυτά που έχουν ως βάση τους σιτηρά ολικής αλέσεως, τα οποία θα σας κρατήσουν χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αποφύγετε τα πρόσθετα σάκχαρα: κρύβονται κυρίως μέσα στα έτοιμα ποτά και φαγητά: χυμούς, επιδόρπια, είδη φούρνου και ζαχαροπλαστικής.

Να θυμάστε ότι τα βιομηχανοποιημένα πιάτα είναι γεμάτα από σάκχαρα, αλάτι, προσθετικά και συντηρητικά τα οποία δεν προσφέρουν τίποτα θετικό στο δέρμα σας! Εάν αισθάνεστε κάπως χαμένοι, όταν κάνετε τα ψώνια σας, τα πράγματα είναι απλά: επιλέξτε τις τροφές εκείνες που είναι λιγότερο τροποποιημένες. Για παράδειγμα, ένα φυσικό γιαούρτι με μέλι είναι πολύ καλύτερο από ένα βιομηχανοποιημένο γιαούρτι με περισσότερα πρόσθετα σάκχαρα απ’ ότι τα φρούτα!

 

Επικεντρωθείτε στα αντιοξειδωτικά!

Το σώμα, γενικά, δεν παράγει από μόνο του αρκετά αντιοξειδωτικά, για να αγωνιστεί ενάντια στις ελεύθερες ρίζες, μοριακούς σχηματισμούς που επιτίθενται στο DNA που αφορά τα δερματικά κύτταρα, προκαλώντας, έτσι, πρώιμη γήρανση. Επομένως, αυτά τα αντιοξειδωτικά πρέπει να παρέχονται στο σώμα μέσω ορισμένων τροφών.

Με τα φρούτα και τα λαχανικά, είναι σίγουρο ότι δε θα κάνετε λάθη: είναι γεμάτα από αντιοξειδωτικά. Αυτά τα οποία περιέχουν βιταμίνη C και καροτενοειδή θεωρούνται ταυτόχρονα οι καλύτεροι φίλοι του δέρματός σας και οι χειρότεροι εχθροί των ελεύθερων ριζών. Η καλή επιλογή τους δεν είναι ιδιαίτερα περίπλοκη, διαλέξτε τα πιο ζωηρόχρωμα: φρέσκο μαϊντανό, φρέσκο φραγκοστάφυλο, κόκκινες και πράσινες πιπεριές, μπρόκολο, μαύρα ραπανάκια, καρότα, ακτινίδια, πορτοκάλια, λεμόνια, κουνουπίδι, μάνγκο, κλεμεντίνες, φράουλες, σταφίδες... στη δική σας διάθεση και φαντασία τα σμούθις και οι σαλάτες!

Μικρή συμβουλή: προσθέστε στις σαλάτες σας όσπρια πλούσια σε ψευδάργυρο (φακές, ρεβύθια, κόκκινα φασόλια...) και ραντίστε τις με βινεγκρέτ με βάση φυτικά έλαια (ηλιέλαιο, έλαιο από κουκούτσια σταφυλιού, ελαιόλαδο, φυστικέλαιο), που περιέχουν βιταμίνη Ε. Έτσι, θα έχετε στο πιάτο σας μια απολαυστική «βόμβα» αντιοξειδωτικών.

Μικρή λιγούρα κατά το απόγευμα; Μια σοκολάτα ή μια χούφτα καρύδια, φουντούκια ή αμύγδαλα θα ανακουφίσουν την πείνα στο στομάχι σας μέχρι την ώρα του δείπνου, λαμβάνοντας ταυτόχρονα ικανοποιητική ποσότητα φλαβονοειδών και μαγνησίου, μεγάλων αντιοξειδωτικών αρετών.

 

Φροντίστε να έχετε ποικιλία στο πιάτο σας

Τα αντιοξειδωτικά δεν είναι τα μόνα διατροφικά στοιχεία που ευνοούν τη σφριγηλότητα και την ευλυγισία του δέρματος.  Δεν πρέπει να αφήσουμε στο περιθώριο τα γνωστά πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία εισχωρούν στις κυτταρικές μεμβράνες συνεισφέροντας στη δόμησή τους, ενισχύουν το λιπιδικό στρώμα της επιδερμίδας και προωθούν την καλή ενυδάτωση. Μπορούμε να τα βρούμε σε μεγάλες ποσότητες στα λιπαρά ψάρια (σολωμό, σκουμπρί) καθώς επίσης και στα μαλακόστρακα, τα φύκια, τα καρύδια και σε διάφορα έλαια (σογιέλαιο, λινέλαιο, καρυδέλαιο, ηλιέλαιο, καλαμποκέλαιο και λάδι από κουκούτσια σταφυλιού).

Φρούτα, λαχανικά, σιτηρά, καρύδια, αυγά, λιπαρά ψάρια, άσπρο κρέας...: καταναλώστε τα σε μικρές ποσότητες, για να εξασφαλίσετε μια ισορροπημένη λήψη βιταμινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών.

Επισκεφτείτε σήμερα ένα από τα καταστήματα Holland & Barrett, όπου θα βρείτε τεράστια ποικιλία από έλαια, δυσεύρετα στις κοινές υπεραγορές καθώς επίσης και άλλα προϊόντα κατάλληλα για τη φροντίδα της δερματικής σας υγείας.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

BUZZLIFE

Πούλησε τα δάκρυά της έναντι του ποσού των 12.000 δολαρίων

BUZZLIFE , 25.09.2018

BUZZLIFE

Συγκλονίζει ο Βαλάντης: «Διαγνώστηκα με όγκο στο νεφρό...»

BUZZLIFE , 25.09.2018

BUZZLIFE

Το όνειρο της για διεθνή καριέρα κυνηγά η Ελένη Φουρέιρα

BUZZLIFE , 25.09.2018

Επιστροφή
στην αρχή