Τραγική η κατάσταση στο τμήμα δασών

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ
Συνεχίζουν να βγαίνουν στην επιφάνεια τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Τμήμα Δασών, μετά τον ασκό που άνοιξε η τεραστίων διαστάσεων πυρκαγιά.

Να σου πω μόνο ότι είμαστε στολοφόρο τμήμα το Τμήμα Δασών και τα τελευταία τέσσερα χρόνια δεν μας δίνονταν οι στολές, δεν μιλώ για τις αντιπυρικές που μας δίνονται μια φορά και τις φοράμε για 5-6 χρόνια», καταγγέλλει στον «Π» υπάλληλος του Τμήματος Δασών σε συνέχεια των όσων προκύπτουν για ελλείψεις στο τμήμα, μετά την τεράστια πυρκαγιά στην περιοχή Σολιάς που στοίχησε τη ζωή δύο συναδέλφων του.


Τα τελευταία χρόνια δαπανάται μόλις το 12,9% των πραγματικών αναγκών, σε λεφτά, για την αγορά στολών, την ίδια ώρα που έχουν την απαίτηση να φοράμε καθημερινά τη στολή», συνεχίζει. «Εγίναμεν όλοι καραγκιόζηδες γιατί φορούμε τα παλιά, τα σχισμένα, τα ξηφτισμένα. Αναγκαζόμαστε να αγοράσουμε από μόνοι μας πράσινα ρούχα που να μοιάζουν με τη στολή. Ντρεπόμαστε όλοι οι συνάδελφοι», μας λέει, για να προσθέσει ότι αυτό είναι μόνο «ένα μικρό παράδειγμα που αποδεικνύει τις περικοπές που έγιναν τα τελευταία χρόνια στο προϋπολογισμό του τμήματος».
Άλλος υπάλληλος αναφέρει ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και με τα πυροσβεστικά οχήματα. «Πέντε-έξι χρόνια που φωνάζει το τμήμα για αγορά, έδωσαν φέτος έγκριση για τέσσερα μεγάλα οχήματα. Με δεδομένο ότι κάηκαν τρία στην τελευταία αυτή πυρκαγιά, έχουμε σοβαρό πρόβλημα», παρατηρεί, ενώ αναφέρεται και στα οχήματα μεταφοράς προσωπικού που είναι άνω των 15 ετών...

 

Η προφητεία...

Στις 20 Μαρτίου 2016 η κλαδική του Τμήματος Δασών της ΠΑΣΥΔΥ εξέδωσε δελτίο Τύπου εξ αφορμής της Διεθνούς Ημέρας Δασών, σημειώνοντας ότι με πρόφαση την οικονομική κρίση «γινόμαστε μάρτυρες εξελίξεων που τείνουν να υποβαθμίσουν τον δασικό τομέα, με σοβαρότατες επιπτώσεις στην προστασία των δασών και στις υπηρεσίες που αυτά παρέχουν στην κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον». Ακολούθως απαριθμούνταν οι εξελίξεις. Μεταξύ αυτών, το κλείσιμο του Δασικού Κολλεγίου, η αποδόμηση της μονάδας πτητικών μέσων, η υποστελέχωση του τμήματος (κενές 67 οργανικές θέσεις, ενώ έχουν καταργηθεί 27), η αποδυνάμωση του συστήματος ετοιμότητας για δασικές πυρκαγιές, η υποβάθμιση του πυροσβεστικού εξοπλισμού και του στόλου των μηχανοκίνητων οχημάτων, η συρρίκνωση των εκστρατειών διαφώτισης του κοινού, η υποβαθμισμένη λειτουργία των κέντρων περιβαλλοντικής ενημέρωσης και, τέλος, η ανεπάρκεια των στεγαστικών συνθηκών της δασικής υπηρεσίας. «Όλα τα πιο πάνω καταγράφονται και μέσα από τα συρρικνωμένα κονδύλια στον προϋπολογισμό του Τμήματος Δασών», αναφερόταν στην ανακοίνωση. Σημειώνεται ότι από 43,4 εκατ. ευρώ το 2011, το 2016 ο προϋπολογισμός μειώθηκε στα 30,6 εκατ. ευρώ. Το δ.σ. της κλαδικής κατέληγε στα εξής: «Ως εργαζόμενοι στον δασικό τομέα, ως επαγγελματίες και παράλληλα ως φορολογούμενοι πολίτες αυτού του τόπου, έχουμε την απαίτηση να δοθεί επιτέλους η δέουσα σημασία και υποστήριξη για να διατηρηθεί ο δασικός τομέας και τα δάση μας σε αειφόρο πορεία και διαχείριση». Δεν πέρασαν τρεις μήνες και όλοι σήμερα συζητάμε για το τι πήγε λάθος και κάηκαν 15 τετραγωνικά χιλιόμετρα δασικής γης, ενώ χάθηκαν δύο ζωές...

 

Φύλαξη σε ώρες Δημοσίου!

Εν αναμονή των εκθέσεων που ζητήθηκαν για τυχόν ευθύνες, επικοινωνήσαμε και με τον πρόεδρο του δ.σ. του κλάδου Αντώνη Σαρρή για να μας διευκρινίσει αν όντως οι δασικοί υπάλληλοι απέχουν από υπερωρίες και ποιοι είναι οι λόγοι. Όπως προκύπτει, υπάρχει διαφορά μεταξύ διεύθυνσης και υπαλλήλων για το σύστημα ετοιμότητας, που πάει πίσω στο 2004. «Ενώ είχαμε 54 άτομα κάθε μέρα 24 ώρες το 24ωρο επιφυλακή, έριξαν τον αριθμό στα 23 και μόνο μέχρι τις 7μισι το βράδυ. Παρόλο που οι υπάλληλοι ξαλάφρωσαν, τα δάση έμεναν αφύλακτα», αναφέρει ο κ. Σαρρής. Το 2009, μετά την αλλαγή διεύθυνσης, προτάθηκε στη νέα διεύθυνση να φέρει νέα πρόταση. «Το πρόβλημα διαιωνιζόταν μέχρι το 2014, όταν άλλαξε το σύστημα υπολογισμού των αποζημιώσεων, και από τις 3 μέχρι τις 5 το απόγευμα προβλέπεται μηδενική χρηματική αποζημίωση. Από τις 5 μ.μ. και μετά η αποζημίωση για μας ήταν 50% σε χρήμα και 50% σε χρόνο. Το 2015 μας είπαν ότι θα μας δίνουν την αποζημίωση 100% σε χρήμα, ενώ από προηγούμενα χρόνια είχαν αποφασίσει να υπάρχει επιφυλακή μέχρι τις έξι για εξοικονόμηση», συνεχίζει ο κ. Σαρρής, δίνοντας ένα παράδειγμα για να αντιληφθεί κανείς τι συνεπάγεται αυτό. «Ένας υπάλληλος στην κλίμακα Α5, που είναι πλειοψηφία στο τμήμα, ο οποίος μένει στη Λεμεσό και εργάζεται στα Πλατάνια, πληρώνει 40 ευρώ τον μήνα στο λεωφορείο που τον μεταφέρει. Την ημέρα που ήταν επιφυλακή, μένοντας επιπλέον τρεις ώρες, του αναλογούσαν 11,02 ευρώ τη μια ώρα μεταξύ 5-6 μ.μ. ως αποζημίωση, την ίδια ώρα που με βάση τη φόρμουλα του κράτους πλήρωνε για το ιδιωτικό του όχημα 21 ευρώ καύσιμα. Από τα 11,02 ευρώ», καταλήγει ο κ. Σαρρής, «του αποκοβόταν το 42% για τις οριζόντιες περικοπές που ισχύουν στο Δημόσιο και έβαζε στην τσέπη 6 ευρώ. Πείτε μου πού μπορεί να σταθεί αυτός ο υπάλληλος», διερωτάται ο κ. Σαρρής, ο οποίος υπογράμμισε ωστόσο ότι τα κινητά του προσωπικού είναι στη διάθεση της διεύθυνσης και ότι όταν προκύψει κάτι «ενημερωνόμαστε πάραυτα και πάμε μέσα. Για αυτό ήταν όλο το προσωπικό μέσα στην τελευταία πυρκαγιά», καταλήγει επί τούτου.

 

Σκέφτονται  τα μωρά τους!

Ο πρόεδρος της κλαδικής του Τμ. Δασών εξηγεί στον «Π» ότι από την ανακοίνωση που εξεδόθη τον περασμένο Μάρτιο το μόνο που προέκυψε ήταν η πλήρωση των δύο κενών θέσεων χειριστών πτητικών μέσων. Ωστόσο, εξακολουθεί να παραμένει μέγα ζήτημα τo γεγονός ότι «τα αεροπλάνα πετούν χωρίς κανένα νομικό πλαίσιο εν γνώσει του τμήματος πως εάν εγγραφούν θα καθηλωθούν για πολλούς και διάφορους λόγους», ανέφερε τότε η ανακοίνωση, «σχετικούς με την ασφάλεια πτήσεων». «Ως πλήρωμα καμπίνας στα δυο αεροπλάνα μας ανέβαιναν δασικοί λειτουργοί. Ένας-ένας αποχώρησαν αποκτώντας οικογένεια. Πολλοί μας ανέφεραν ότι όταν βλέπουν αυτές τις χρήσεις, βλέπουν τα παιδιά τους σαν οπτασία και δεν θέλουν να ανεβαίνουν», εξηγεί ο κ. Σαρρής. Όσον αφορά τις προσλήψεις των δύο χειριστών, σημειώνει πως χρειάζονται δύο χρόνια για να μπορούν να χειριστούν τα αεροπλάνα του τμήματος. «Και συνεχίζουμε να αγοράζουμε υπηρεσίες από το εξωτερικό για τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ έχουμε αποδείξει με στοιχεία ότι η αγορά υπηρεσιών στοίχιζε στο κράτος κάθε χρόνο 50 χιλ. ευρώ περισσότερα από το εάν είχε προσλάβει και εκπαιδεύσει τους δικούς του πιλότους». Καταληκτικά, ο κ. Σαρρής αναφέρει ότι κενή είναι και η θέση του μηχανικού πτητικών μέσων. «Αγοράζουμε υπηρεσίες από 77χρονο συνταξιούχο και έναν πρώην μηχανικό των Κυπριακών Αερογραμμών», καταλήγει.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Άρχισε η υποβολή αιτήσεων για κρατικές υποτροφίες-Όλες οι λεπτομέρειες

Πολίτης News, 19:23 (τελευταία ενημέρωση 19:23)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πολιτικό άσυλο από την Ουγγαρία πήρε ο Γκρουέφσκι

Πολίτης News, 19:04 (τελευταία ενημέρωση 19:04)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

«CHOOSE HOPE»Φοράμε και φέτος τη μπλε μυτούλα και μοιράζουμε χαμόγελα

Πολίτης News, 18:39 (τελευταία ενημέρωση 18:39)

Επιστροφή
στην αρχή