Τούρκικα...γιοκ στη δευτεροβάθμια

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ
Μόνο επτά μόνιμοι καθηγητές τουρκικών έχουν απομείνει στο δυναμικό του Υπουργείου Παιδείας για την εκμάθηση της δεύτερης επίσημης γλώσσας της ΚΔ

Μόνο επτά μόνιμοι καθηγητές τουρκικών έχουν απομείνει στο δυναμικό του Υπουργείου Παιδείας για την εκμάθηση της δεύτερης επίσημης γλώσσας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η τουρκική ουσιαστικά τυγχάνει της μεταχείρισης που έχουν και οι άλλες ξένες γλώσσες (πέραν των αγγλικών), των οποίων η παρουσία στο ωρολόγιο πρόγραμμα έχει δραστικά μειωθεί τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες του «Π», κάποιοι από τους καθηγητές αυτούς έχουν αποσπαστεί, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο μετεκπαίδευσής τους για αξιοποίηση σε άλλους τομείς. Οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως από την εισαγωγή της στην εκπαίδευση ως μαθήματος επιλογής στο ενιαίο λύκειο, το 2003, η τουρκική γλώσσα δεν προτιμήθηκε από μεγάλο αριθμό μαθητών ως μία από τις δύο ξένες γλώσσες που μπορούσαν να επιλέξουν.
Η τουρκική δεν εθεωρείτο ελκυστικό μάθημα καθώς δεν βοηθούσε στην εισαγωγή σε ανώτερα πανεπιστημιακά ιδρύματα, ενώ ακόμα και το Τμήμα Τουρκικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κύπρου δεν ζητά την τουρκική γλώσσα ως μάθημα εισαγωγής, με τη λογική πως όλοι οι φοιτητές πρέπει να μπορούν να ξεκινήσουν από το μηδέν.
Το υπουργείο εργοδοτούσε 12 καθηγητές, από τους οποίους έχουν μείνει μόνο οι επτά μόνιμοι, που είτε έχουν αποσπαστεί είτε διδάσκουν στα λιγοστά σχολεία που υπάρχει ανάγκη για εκμάθηση της τουρκικής.
Αυτό σημαίνει πως τη στιγμή που η τ/κ «κυβέρνηση» ενισχύει τη διδασκαλία των ελληνικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση των κατεχομένων, προκαλώντας την οργή των εθνικιστικών πολιτικών δυνάμεων και αντιδράσεις από την Τουρκία, στην ε/κ πλευρά η δεύτερη επίσημη γλώσσα της Κυπριακής Δημοκρατίας απλώς έχει υποβαθμιστεί όπως και οι υπόλοιπες ξένες γλώσσες.

Καμία γλωσσική πολιτική

Όπως δήλωσε στον «Π» ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Γιάννος Σωκράτους, η ρίζα του ζητήματος που υπάρχει εντοπίζεται στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα και στη νέα δομή του λυκείου (δηλαδή τις κατευθύνσεις) που εφαρμόζονται τα τελευταία τρία χρόνια. «Δεν υπάρχει γλωσσική πολιτική που να συνάδει με τις ευρωπαϊκές πολιτικές», σημειώνει ο κ. Σωκράτους, επισημαίνοντας πως ειδικά για το ζήτημα των τουρκικών υπάρχει και πολιτική διάσταση.
Ερωτηθείς αν το θέμα αυτό έχει συμπεριληφθεί στην τρέχουσα διαπραγμάτευση για την παιδεία, ο κ. Σωκράτους απάντησε αρνητικά, αλλά ανέφερε πως γίνεται μια πρώτη συζήτηση στην επιτροπή παρακολούθησης του ωρολόγιου προγράμματος, χωρίς όμως εμβάθυνση. Σύμφωνα με τον ίδιο, η θέση που έχει μεταφέρει στην ΟΕΛΜΕΚ το Υπουργείο Παιδείας είναι πως το όλο θέμα θα εξεταστεί κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης του νέου ωρολόγιου προγράμματος.

Πακέτο με τη λύση τα Τούρκικα 

Πριν από τέσσερα χρόνια, όταν γινόταν η διαπραγμάτευση για τη διαμόρφωση του ωρολόγιου προγράμματος που εφαρμόζεται σήμερα, η κυβέρνηση, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, συνέδεε την εκμάθηση της τουρκικής γλώσσας με την προσπάθεια για λύση του Κυπριακού. Όμως αν και από κυβερνητικής πλευράς φαίνεται να ήταν δεδομένο πως το μάθημα των τουρκικών θα αποτελούσε μέρος του συνολικού πακέτου της λύσης, δεν έγινε τότε κάποια περαιτέρω κίνηση για εφαρμογή σχετικού μέτρου οικοδόμησης εμπιστοσύνης πριν από τη λύση.
Αν και αυτή η προσέγγιση είχε μια λογική την περίοδο Έρογλου, δεν φαίνεται να έγινε καμία συζήτηση για ενίσχυση του μαθήματος ούτε κατά την περίοδο που οι εξελίξεις στις διαπραγματεύσεις με τον Μουσταφά Ακιντζί ήταν θετικές.
Υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του «υπουργείου» παιδείας, το μάθημα των θρησκευτικών στις τελευταίες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κατεχομένων μετατράπηκε σε μάθημα επιλογής, ενώ αποφασίστηκε η ενίσχυση των ελληνικών, τα οποία προσφέρονται πλέον ως μάθημα επιλογής σε περισσότερα λύκεια.

Στην πιο πρόσφατη έκθεσή του για την UNFICYP, που κυκλοφόρησε τον Ιούλιο, ο γ.γ. του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες κάνει συγκεκριμένες αναφορές στη σημασία της παιδείας, εξαίροντας τον ρόλο της Τεχνικής Επιτροπής για την Εκπαίδευση στη διοργάνωση του προγράμματος γνωριμιών και επαφών μαθητών «Imagine».
Αν και δεν γίνεται αναφορά στην εκμάθηση της γλώσσας της άλλης κοινότητας, ο γ.γ. του ΟΗΕ ενθαρρύνει την εφαρμογή ΜΟΕ, ενώ χαιρετίζει τα μαθήματα τουρκικών και ελληνικών για κληρικούς και κοσμικούς που εργάζονται σε θρησκευτικούς οργανισμούς.
Ο γ.γ. πάντως κάνει ειδική αναφορά στο ότι οι τουρκόφωνοι μαθητές στη Λεμεσό είχαν πρόσβαση σε μαθήματα στη γλώσσα τους, αν και δεν υπήρξε εξέλιξη όσον αφορά τη δημιουργία ενός τ/κ δημοτικού στην πόλη.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φαίδωνας: Γιατροί παρέχουν ψεύτικα πιστοποιητικά ασθενείας

Πολίτης News, 16:09 (τελευταία ενημέρωση 16:09)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Θανατηφόρο με θύμα 47χρονο στο Παραλίμνι

Πολίτης News, 15:54 (τελευταία ενημέρωση 15:54)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τέλη Νοεμβρίου η έκθεση της Κομισιόν για τα διαβατήρια

Πολίτης News, 15:48 (τελευταία ενημέρωση 15:48)

Επιστροφή
στην αρχή