Τουρίστας στην Κύπρο (Από το protagon.gr)

ΑΠΟΨΗ /ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
«Τι γίνεται εκεί; Υπάρχει κρίση;». Η απορία ενός φίλου όταν επέστρεψα από ένα ολιγοήμερο ταξίδι στην Κύπρο. Δεν ήξερα πώς να του απαντήσω. Υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες στην απάντηση τέτοιας ερώτησης.

«Τι γίνεται εκεί; Υπάρχει κρίση;». Η απορία ενός φίλου όταν επέστρεψα από ένα ολιγοήμερο ταξίδι στην Κύπρο. Δεν ήξερα πώς να του απαντήσω. Υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες στην απάντηση τέτοιας ερώτησης. Πώς αναγνωρίζεις τα σημάδια της κρίσης σε μία χώρα εάν είναι η πρώτη φορά που την επισκέπτεσαι; Δεν ξέρεις το πριν για να το συγκρίνεις με το τώρα. Ναι, βλέπεις κάποια κλειστά μαγαζιά με «ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ» στη Λεμεσό. Μπορεί να δείχνει κρίση, μπορεί να σημαίνει και τέλος τουριστικής περιόδου.

 

Μετά αναρωτιέμαι τι να σημαίνουν οι πινακίδες στα ρώσικα και τα κινέζικα -αλήθεια, πόσοι Ρώσοι έφυγαν μετά του «κούρεμα»; Αν, από την άλλη, βλέπεις μόνο τα έργα υποδομής, τότε λες ότι ακόμα και αν υπάρχει κρίση, υπάρχουν και οι προοπτικές για να ξεπεραστεί.

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτών είναι η Μαρίνα Λεμεσού. Πρόκειται για μία επένδυση 350 εκ. ευρώ εκ των οποίων έχουν δαπανηθεί τα 210, με το 75% του έργου να έχει παραδοθεί μέχρι σήμερα. Προσφέρει 650 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη έως 115 μέτρα, ενώ οι οικιστικές αναπτύξεις αφορούν 162 διαμερίσματα, 74 επαύλεις, 12 εστιατόρια και 40 καταστήματα (που συνεπάγεται με δημιουργία θέσεων εργασίας). Δεδομένου ότι το leasing είναι για 125 χρόνια και οι τιμές για τα διαμερίσματα και τις επαύλεις κυμαίνονται από 370.000 έως 8.435.000 ευρώ (οι δύο πιο μεγάλες πωλήθηκαν για 15 εκ. ευρώ έκαστη, ενώ συνολικά τα έσοδα από τις πωλήσεις έχουν φτάσει τα 110 εκ.), αντιλαμβάνεστε πως υπάρχει στόχευση όσον αφορά το επενδυτικό κοινό. Δεν θα σας κουράσω άλλο με νούμερα.

 

Θα σας μεταφέρω όμως αυτό που μας είπε η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της κατασκευάστριας εταιρίας, Limassol Marina Ltd: «Για εμάς, το μεγαλύτερο στοίχημα ήταν να πείσουμε τους επιχειρηματίες και τους κατοίκους της Λεμεσού για τα οφέλη της επένδυσης και την αναβάθμιση αυτής της πρώην βιομηχανικής περιοχής. Συνέβη σιγά-σιγά. Από τον Μάιο έχουμε φιλοξενήσει 100 πλοία. Για παράδειγμα, πριν λίγες μέρες ένα πλοίο που προσέδεσε για ανεφοδιασμό πριν συνεχίσει το ταξίδι του στη Μεσόγειο, δαπάνησε 100.000 ευρώ σε καύσιμα, ενώ ο σεφ με τους βοηθούς του ξόδεψε κάμποσες χιλιάδες ευρώ για τρόφιμα στις επιχειρήσεις της πόλης».

 

 

Δεν είναι όμως μόνο η Μαρίνα Λεμεσού. Υπάρχουν και μικρότερες ιδιωτικές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που κάνουν τη διαφορά, με μεγάλη έμφαση στον αγροτουρισμό. Στην περιοχή της Τόχνης, ο συνεταιρισμός Cyprus Villages έχει καταφέρει να διαθέτει πλέον 200 κλίνες συνοδευόμενες με μία σειρά από οργανωμένες δραστηριότητες, όπως ιππασία, ποδηλασία, θεραπευτικό μασάζ, spa, γιόγκα και επίδειξη κατασκευής τυριού, χαλουμιού και ελαιόλαδου. Αλλά και στην άλλη πλευρά του νησιού, στην περιοχή ’καμα, κινούνται στο ίδιο πνεύμα, με το Ζωντανό Μουσείο και Πάρκο Αγροτικής Ζωής Δρούσιας, το «Δίτζιμιν», ως χαρακτηριστικό παράδειγμα προώθησης του παραδοσιακού στοιχείου. Σωστά ίσως υποθέτετε. Οι επισκέπτες που προτιμούν αυτού του είδους τουρισμό προέρχονται κυρίως από την Κεντρική Ευρώπη. «Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Κύπρου είναι ότι μπορεί να σου προσφέρει την πολυτέλεια και τη φυγή στη φύση, το μοντέρνο και το παραδοσιακό, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις χιλιόμετρα. Είναι όλα δίπλα σου, προσβάσιμα και διαθέσιμα» λέει ο Δημήτρης Δημητρίου, διευθυντής ενός ξεχωριστού ξενοδοχείου, του Royal Apollonia, στη Λεμεσό.

 

 

Τι συμβαίνει όμως με τους Έλληνες τουρίστες; Τι προτιμούν; Γιατί να επισκεφθούν την Κύπρο; Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού, μόνο το 10% αυτών προτιμούν οργανωμένα πακέτα διακοπών.

 

Όσο για το γιατί, δεν ξέρω τι απάντηση να σας δώσω που να μην πατάει στα γνωστά κλισέ. Ναι, το καλό και πολύ φαγητό, τα μνημεία με τους κοινούς ιστορικούς δεσμούς, τα τοπία που είναι οικεία ως θέαμα, μα συνάμα πρωτόγνωρα. Αυτό όμως που μπορώ να σας συμβουλεύσω είναι πως αν τελικά επισκεφθείτε την Κύπρο και νοικιάσετε αυτοκίνητο, να κάνετε μία βόλτα από τα Κρασσοχώρια. Υπάρχουν τόσοι οινοπαραγωγοί που μετά χαράς θα σας ξεναγήσουν στις εγκαταστάσεις τους και θα γευτείτε τα κρασιά τους συνοδεία τυριών και ενδιαφέρουσας συζήτησης. Κι αν τύχει να περάσετε από το οινοποιείο του κ. Ζαμπάρτα, φέρτε ένα μπουκάλι από το ροζέ του και για μένα. Θα σας το πληρώσω, φυσικά.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Νεκατωμένα στομάχια (Του Μιχάλη Θεοδώρου)

ΜΙΧΑΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ, 21.09.2018

ΑΠΟΨΗ

Συνείδηση, τιμή και υπερηφάνεια

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 21.09.2018

ΑΠΟΨΗ

Για να φτιάχνει φραπέ χρειάζεται, για Πρόεδρος όχι;

ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, 21.09.2018

Επιστροφή
στην αρχή