Το τέρας στη γωνία?

ΑΠΟΨΗ /ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα έπρεπε να ήταν πάνω απ? όλα παραμυθάδες. Τη στιγμή που οι μαθητές μπαίνουν στην τάξη να μην θέλουν να τελειώσει η ώρα. Να αγωνιούν για την επόμενη κουβέντα, για τον επόμενο στίχο, για το επόμενο παραμύθι του φυσικού για τη μαγεία του φωτός, του ήλιου, και την απέραντη βαρύτητα. Μα όχι, όχι, αυτό καθόλου δεν συμβαίνει. Το αντίθετο μάλιστα.

Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα έπρεπε να ήταν πάνω απ? όλα παραμυθάδες. Τη στιγμή που οι μαθητές μπαίνουν στην τάξη να μην θέλουν να τελειώσει η ώρα. Να αγωνιούν για την επόμενη κουβέντα, για τον επόμενο στίχο, για το επόμενο παραμύθι του φυσικού για τη μαγεία του φωτός, του ήλιου, και την απέραντη βαρύτητα. Μα όχι, όχι, αυτό καθόλου δεν συμβαίνει. Το αντίθετο μάλιστα. Οι μαθητές βαριούνται αφόρητα. Ο παραμυθιακός τρόπος διδασκαλίας απαιτεί φαντασία και Πλατωνικό θαυμασμό και τέτοια πράματα είναι δύσκολο να τα βρεις στα πανεπιστήμια και στα σχολεία. Και λέμε εδώ για τα πανεπιστήμια γιατί κι αυτά αποτελούν σοβαρό μέρος του προβλήματος. Πες μου πέντε καθηγητές πανεπιστημίων που ξέρεις και αρθρογραφούν, που παρεμβαίνουν στο δημόσιο γίγνεσθαι, που ο λόγος τους ανατρέπει το καθιερωμένο. Τώρα νομίζω μου έρχεται στο μυαλό ένας. Όμως συχνά-πυκνά ακούμε για τα απέραντα ποσά που ξοδεύονται σε έρευνες για το οτιδήποτε, για χρήματα που καταλήγουν σε τσέπες μάλλον πολύ συγκεκριμένων ακαδημαϊκών (μακάρι όλα να είναι μόνο ψίθυροι - sic). Γιατί η παιδεία είναι μηχανή από την πρώτη δημοτικού. Γιατί η γενική παιδεία που θα λάβει η Σταυρούλλα έως και το πανεπιστήμιο είναι μόνο ένα γρανάζι ενός μη δημιουργικού δημόσιου συστήματος που βαριανασαίνει. Που ζει με Viagra και βιταμίνες. Θα με πεις υπερβολικό και μπορεί να έχεις και δίκαιο, θα πεις πως βιαζόμαστε για αλλαγές, βιαζόμαστε να γίνουμε ιδανικοί και αυτό δεν γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη. Σας απαντώ. Γίνεται, αρκεί να καταλάβουμε πως κανένας δεν είναι ιδανικός και αναντικατάστατος. Πως κανένας δεν τα κατάφερε από μόνος του, πως κανένας δεν πήγε μπροστά χωρίς το παραμύθι, τους αδύναμους ήρωες, το τέρας στη γωνιά του σπιτιού, τις νεκρές στυμφαλίδες. Ο Παναγιώτης μέχρι και την πρώτη δημοτικού ήταν ένα παιδάκι με φωτεινό και γεμάτο ευτυχία και φαντασία βλέμμα. Οι γονείς του του διάβαζαν πολλά παραμύθια. Ξέρει απ? έξω τον Andersen και τους αδελφούς Γκριμ. Σήμερα η κυρία Μυρούλλα τον σκοτώνει με την τσιριχτή φωνή της. ΠΙ ΠΙ ΤΟ ΠΑΠΙ. Στο σπίτι του το παιδάκι επιστρέφει άνευρο και λυπημένο. Οι γονείς του κατάλαβαν τι πάει λάθος και ξανάπιασαν τον Όμηρο και τον πολυμήχανο Οδυσσέα. Κάποτε διάβασαν αυτό που είπε ο τεράστιος Μπόρχες. Αν καταστραφεί όλη η παγκόσμια τυπογραφία απ? την αρχή της και κρατήσουμε μόνο τον Όμηρο και τη Βίβλο, μπορούμε να ξαναγεννήσουμε όλη την παγκόσμια λογοτεχνία. Μεγάλη κουβέντα, το μέγεθος της οποίας αν κατανοούσε ο καθένας δεν θα ?χαμε σχολεία αλλά παράδεισους της γνώσης και της δημιουργίας, δεν θα ?χαμε πανεπιστήμια σαν μοναστήρια αλλά ελεύθερους τόπους εναλλακτικής έκφρασης και ανατροπής, δεν θα ?χαμε την κυρία Μυρούλλα, ούτε τον Παναγιώτη λυπημένο, και εγώ δεν θα ?γραφα ούτε μια λέξη.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

O Λιλλήκας, ο χωρισμός και όσα πρέπει να μάθει ο τόπος

ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, 18:05 (τελευταία ενημέρωση 18:05)

ΑΠΟΨΗ

Οι «εσωτερικοί εχθροί» μας...Του Γιώργου Κουμουλλή

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΜΟΥΛΛΗΣ, 16:47 (τελευταία ενημέρωση 16:47)

ΑΠΟΨΗ

Γιατρέ, τι είναι η ψυχή;...Του Γιώργου Τζίβα

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΙΒΑΣ, 14:53 (τελευταία ενημέρωση 14:53)

Επιστροφή
στην αρχή