Το πρόβλημα δεν είναι τα όργανά του, αλλά το δικό μας

ΑΠΟΨΗ /ΚΑΤΑ ΒΑΡΒΑΡΩΝ
Άξεστοι, αγάπη μου. Καλό; Και καθόλου Ευρωπαίοι. Μην κοιτάς εσύ που μεγάλωσες στο Quartier Latin, είσαι μες την αγωγή και έχεις και καρδιά μεγάλη!

Την ώρα που άρχισα να γράφω αυτό το κείμενο, ο Εμανουέλ Μακρόν είχε μόλις διορίσει ένα Υπουργικό με ίση εκπροσώπηση ανδρών και γυναικών.

Έξαλλος είναι, λέει, ο γενικός εισαγγελέας της Δημοκρατίας μετά και το νέο, ρατσιστικό –και όχι μόνο ρατσιστικό– παραλήρημα του Τύπου Β’ της Αρχιεπισκοπής. Σκέφτεται, λέει, επιτέλους να κάνει αυτό που πρέπει με βάση τον νόμο για τη ρητορική μίσους!

Φυσικά και δεν ισχύει. Είπα να γράψω και εγώ ένα πρωταπριλιάτικο με καθυστέρηση, μιας και δεν έγραψα φέτος. Η μόνη περίπτωση, νομίζω, να κάνει κάτι τέτοιο ο Kώστας Κληρίδης είναι οι όποιες δηλώσεις τού συγκεκριμένου να θίγουν τον ίδιο. Αλλά και πάλι, με τον Βήτα, χλομό το βλέπω.

Εδώ η Accept περιμένει απάντηση ακόμα στην επιστολή που του έστειλε για ένα από τα προηγούμενα ρατσιστικά ξεσπάσματα του εν λόγω ρασοφόρου. Ο κύριος γενικός δεν μπήκε καν στον κόπο να τους απαντήσει, σεβόμενος αν μη τι άλλο το γεγονός ότι όλοι φορολογούνται για να πληρώνεται, gay ή straight.

Για να κλείσουμε όμως το θλιβερό κεφάλαιο της σιωπηρής ασυλίας που απολαμβάνει ο Αχαρακτήριστος Β’ στις τουλάχιστον απογοητευτικές –από πολλές απόψεις– μέρες του Κώστα Κληρίδη, οφείλω να πω και το εξής: τουλάχιστον με την ασυλία αυτή θυμόμαστε ανά πάσα στιγμή σε τι κράτος ζούμε, σε ποια εποχή και κυρίως ποιου επιπέδου είναι οι πλείστοι από τους θεσμούς του.

Αναλόγως αυτού που κατέχει τη θέση συνήθως.

Τώρα, ο ίδιος ο βόθρος που άνοιξε ο CEO της Αρχιεπισκοπής ΛΤΔ, ελλείψει και της όποιας βούλησης από πλευράς των ανύπαρκτων εισαγγελικών μας αρχών για εφαρμογή του νόμου, νομίζω πως μπορεί να αντικριστεί με μια πιο… εύθυμη διάθεση. Δεν είναι αστείο, όχι. Αλλά ούτε και σοβαρό δεν το λες. Εκτός εάν θες να δεις πιο… επιστημονικά τα όσα είπε. Και εδώ δεν έχω την κατάρτιση.

Μιλάμε για μια τρικυμία εν κρανίω, με τη θάλασσα να είναι ωκεανός και μάλιστα περιττωμάτων, κρίνοντας από το αποτέλεσμα. Κάπου μεσοπέλαγα, με τη φορτούνα και τα τρικυμισμένα κύματα να δέρνουν το καράβι του, ο Τύπος με τα χρυσοφούστανα είπε πως είναι και υπέρ της δωρεάς οργάνων και πως ο ίδιος θα μπορούσε, λέει, να δωρίσει τα όργανά του.

Δεν διευκρίνισε σε ποια αναφερόταν. Και με τίποτα δεν θέλω να κάνω υποθέσεις, πέραν του μυαλού του το οποίο ο ίδιος, εκτιμώντας την αξία του, δεν θα το έδινε ποτέ δωρεάν και οιοσδήποτε εχέφρων άνθρωπος, κάνοντας ακριβώς το ίδιο, δεν θα το έπαιρνε ποτέ… Ούτε δωρεάν.

Υπάρχει και ένα άλλο το οποίο εάν έχει τηρήσει τον όρκο του πρέπει να είναι άθικτο, από κάθε άποψη. Δεν θα πω τι βλέπω εκ του αποτελέσματος επίσης εδώ, θα πω απλώς πως, σε αυτή την ηλικία, όσο κι αν η επιστήμη κάνει θαύματα, πάλι δεν νομίζω να θέλει να το πάρει κανείς. Αλλά περί ορέξεως...!

Συνεπώς, δεν ξέρω τι θέλει να δωρίσει ο Φιλάργυρος Β’. Ίσως τη μεγάλη του καρδιά, αυτήν που κατάφερε να δείξει τόσες και τόσες φορές, μέσα από τις αμέτρητες αγαθοεργίες του και τον αδιάκοπο αγώνα του για να ανακουφίζει τον κόσμο που υποφέρει. Ως πνευματικός ποιμήν.

Μια ζωή η καρδιά αυτή τον έκανε τόσο καλό χριστιανό και άνθρωπο, που το φιλανθρωπικό του έργο θα μείνει ως παράδειγμα. Προς αποφυγήν τουλάχιστον και νοουμένου ότι κάποιος μπορεί να μιλήσει έστω για κάτι που μπορεί να χαρακτηριστεί τέτοιο: και φιλανθρωπικό και έργο.

Μιλάμε για τον άνθρωπο που άνοιξε τελευταίος και έκλεισε πρώτος τα κοινωνικά του παντοπωλεία και ο οποίος, μεταξύ πολλών άλλων λαμπρών, θα μείνει στην Ιστορία για τη φοβερή ατάκα του υπό το βάρος της αντίδρασης της κοινωνίας για το γελοίο ποσό που είχε δώσει για τους κατοίκους της Πελοποννήσου μετά τις πυρκαγιές.

Για όσους την ξέχασαν: «Τα χρήματα της Εκκλησίας δεν είναι μπαουλιασμένα σε τράπεζες, αλλά ούτε και για να τα πετάς στον αέρα ή στον γάμο του Καραγκιόζη, που λέει η παροιμία». Άλλωστε ο Καραγκιόζης δεν παντρεύεται πάντα.

Είπε και άλλα πολλά, μεταξύ αυτών και οι άθλιες αναφορές του στην Αριστερά, όπως βεβαίως και τα όσα ρατσιστικά είπε για τους εποίκους. Τους χαρακτήρισε άξεστους και απολίτιστους οι οποίοι, όπως είπε, δεν θα γίνουν Ευρωπαίοι ποτέ, ενώ τους κατηγόρησε ότι «γεννοβολούν» συνεχώς.

Πρώτον, δεν γεννοβολούν, υπάρχει υπογεννητικότητα και απέναντι και στους εποίκους.

Δεύτερον, ο «θεός» τον οποίο εκπροσωπεί είπε –δήθεν, με βάση το παραμύθι– αυξάνεστε και πληθύνεστε και εννοούσε το ανθρώπινο είδος, όχι μια εθνικότητα ή θρησκεία ειδικά. Και ο ίδιος παρέβη, εξ όσων γνωρίζω τουλάχιστον, την οδηγία αυτή του «θεού».

Συνεπώς, ο παραβάτης δεν μπορεί να κατηγορεί τους τηρητές.

Και τρίτον, ο ίδιος λησμονεί ότι γεννήθηκε σε παρόμοιες συνθήκες από μια οικογένεια εξίσου αμόρφωτη, φτωχή και «άξεστη», όπως θα την περιέγραφαν τότε κάποιοι άλλοι σαν την αφεντιά του, και πως δεν ξεκόλλησε ποτέ από εκεί. Αλλά από επιλογή. Ειδικά εάν μιλάμε για την εποχή στην οποία ζει το μυαλό του.

Τα της όποιας σχέσης του με την… Ευρώπη δεν θα τα αγγίξω. Μιλάμε για ανέκδοτο να το σκεφτεί κανείς και μόνο.

Ο συγκεκριμένος είναι αυτός που είναι. Ένας ακαλλιέργητος καλόγηρος ο οποίος νομίζει ότι είναι και… διάνοια στις μπίζνες –το αποτέλεσμα απαντά αφ’ εαυτού–, ένας τύπος θρασύς και αδίστακτος ο οποίος λέει ό,τι θέλει και όπως θέλει.

Συνήθως φαιδρότητες ή αθλιότητες. Ή και φαιδρότατες αθλιότητες.

Πείτε μου όμως σε ποια άλλη χώρα συνέβηκε ποτέ –δεν μιλάω για το Αφγανιστάν τις μέρες των Ταλιμπάν– τα κανάλια να βγάζουν έναν παπά ή μουλά, έστω και τον προκαθήμενο, για να μιλά επί παντός επιστητού, από τα πολιτικά, μέχρι την οικονομία, την παγκόσμια επικαιρότητα και τις… δωρεές οργάνων.

Αν αυτό αφορά την ανεπάρκεια του κλάδου μας; Μα αναμφίβολα!

Αλλά κυρίως αφορά τη μορφωτική, πολιτισμική και ευρύτερη ανεπάρκεια όλων μας.


Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Η επιφυλακή έληξε νωρίς... Του Γιώργου Κασκάνη

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΣΚΑΝΗΣ, 18.11.2017

ΑΠΟΨΗ

«Γιατί, πολιτική δεν είναι οι λοβιτούρες»

ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, 18.11.2017

ΑΠΟΨΗ

Ακούτε τον θόρυβο των τζετ και δεν ακούτε τα ουρλιαχτά των λύκων;

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 17.11.2017

Επιστροφή
στην αρχή