Το όραμα της Volvo είναι αυτόνομα αυτοκίνητα χωρίς τιμόνι

AUTO /ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Το σημαντικότερο όλων είναι ότι το μοντέλο της Volvo θα είναι ένα απόλυτα ασφαλές όχημα, αξιοποιώντας στο έπακρο την τεχνολογία

Τα επόμενα χρόνια η κάλυψη των μεγάλων αποστάσεων θα είναι εύκολη υπόθεση, καθώς δεν θα μεσολαβούν αεροδρόμια, έλεγχοι ασφαλείας, ατελείωτες ώρες στην αναμονή, συνωστισμός στις ουρές και οι θορυβώδεις, στενόχωρες καμπίνες των αεροπλάνων.

Αυτό ακριβώς το όραμα για το μέλλον του αυτόνομου ταξιδιού αποκαλύπτει σήμερα η Volvo με το μοντέλο της 360c concept. Πρόκειται για ένα πρωτότυπο όχημα που εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ελευθερία σχεδιασμού που δημιουργείται από την απουσία τιμονιού και κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτι που δίνει τη δυνατότητα εφαρμογής νέων ιδεών για τη διάταξη των καθισμάτων των επιβατών σε σειρές των δύο ή των τριών. Στο μοντέλο οι επιβάτες μπορούν να κοιμούνται, να το χρησιμοποιούν ως κινητό γραφείο, ως καθιστικό ή ως και χώρο ψυχαγωγίας.

Ιδιαίτερα οι πιο μικρές διαδρομές, όπου η απόσταση ανάμεσα στην αφετηρία και τον προορισμό είναι περίπου 300 χιλιόμετρα, είναι ένα πεδίο που θέτει υποψηφιότητα για επαναστατικές αλλαγές χάρη σε αυτόν τον εναλλακτικό τρόπο ταξιδιού. Για παράδειγμα, σε αρκετές πτήσεις εντός των Ηνωμένων Πολιτειών όπου παρατηρείται συνωστισμός, όπως η γραμμή Νέας Υόρκης-Ουάσινγκτον, εκτιμάται ότι το ταξίδι με αεροπλάνο είναι πιο χρονοβόρο από το ταξίδι με αυτοκίνητο, όταν ληφθούν υπόψη παράγοντες όπως η διαδρομή προς το αεροδρόμιο, οι έλεγχοι ασφαλείας και οι χρόνοι αναμονής. Ένα αυτόνομο όχημα που παραλαμβάνει τον επιβάτη από το σπίτι του για ένα ταξίδι «πόρτα-πόρτα» θα ήταν ελκυστική επιλογή και σε σύγκριση με άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως το λεωφορείο και το τρένο.

Το σημαντικότερο όλων είναι ότι το μοντέλο της Volvo θα είναι ένα απόλυτα ασφαλές όχημα, αξιοποιώντας στο έπακρο την τεχνολογία και τις πρωτοποριακές βελτιώσεις των συστημάτων ασφαλείας. Καθώς η αυτόνομη τεχνολογία θα εφαρμοστεί σταδιακά, τα πλήρως αυτόνομα οχήματα χωρίς οδηγό θα κινούνται σε ένα μικτό περιβάλλον, όπου θα μοιράζονται το δρόμο με χρήστες συμβατικών οχημάτων. Σε αυτές τις κυκλοφοριακές συνθήκες, όπου δεν θα υπάρχει οπτική επαφή μεταξύ των οδηγών, ώστε να δηλώνουν ο ένας στον άλλον τις προθέσεις τους, είναι πολύ σημαντικό το πώς τα οχήματα θα επικοινωνούν μεταξύ τους.

Κατά την εξέλιξη του 360c, οι μηχανικοί ασφαλείας της Volvo αντιμετώπισαν αυτή την πρόκληση εξοπλίζοντας το πρωτότυπο με ένα σύστημα που περιλαμβάνει εξωτερικούς ήχους, χρώματα, οπτικά βοηθήματα και συνδυασμό όλων των παραπάνω, ώστε το αυτοκίνητο να επικοινωνεί τις προθέσεις του στους άλλους χρήστες του δρόμου. Η Volvo πιστεύει ότι αυτή η μέθοδος πρέπει να αποτελέσει πρότυπο για όλους τους κατασκευαστές αυτόνομων οχημάτων, ώστε όλοι οι χρήστες του δρόμου να επικοινωνούν εύκολα με τα αυτόνομα οχήματα.

Επιπλέον, οι ειδικοί της Volvo εξέτασαν το πώς οι διαφορετικές θέσεις επιβατών μπορούν να επιδράσουν στην ασφάλεια. Όταν το 360c λειτουργεί ως περιβάλλον για ύπνο, μια ειδική κουβέρτα ασφαλείας παίζει το ρόλο ενός μελλοντικού συστήματος πρόσδεσης που δουλεύει όπως η ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, με τη διαφορά ότι προσαρμόζεται σε ανθρώπους που ταξιδεύουν ξαπλωμένοι.

Σε όλα αυτά θα πρέπει να επισημάνουμε τα μεγάλα περιβαλλοντικά οφέλη, όπως μικρότερη μόλυνση και μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αλλά και καλύτερη υγεία και βελτιωμένο τρόπο ζωής για όσους ζουν στις πόλεις. Δημιουργεί νέες δυνατότητες στην επιλογή κατοικίας, κάτι που μπορεί να αποσυμπιέσει τις τιμές των ακινήτων και να καταστήσει πιο προσιτή την απόκτηση σπιτιού. Η αύξηση του παραγωγικού χρόνου στη διάρκεια του ταξιδιού θα κάνει τους ανθρώπους να εξαρτώνται λιγότερο από την εγγύτητα της κατοικίας τους στον τόπο εργασίας τους.


Επιστροφή
στην αρχή