Το μετέωρο βήμα της σχολικής χρονιάς

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ

Εντείνονται οι ανησυχίες για την κρίση στην Παιδεία - Απορρίφθηκε από τους εκπαιδευτικούς η νέα πρόταση του Προέδρου της Δημοκρατίας

Πώς θα λειτουργούν τα σχολεία χωρίς οι εκπαιδευτικοί να αναλαμβάνουν εξωδιδακτικό έργο; Θα μπορούν να παρέχουν ασφάλεια στους μαθητές; Ποιος θα αναλάβει την κατάρτιση του προγράμματος των μαθημάτων; Και ποιος θα το παρακολουθεί; Ερωτήματα τα οποία βασανίζουν γονείς και μαθητές λίγα μόνο 24ωρα πριν τα σχολεία υποδεχτούν τον εκπαιδευτικό κόσμο και μια μόνο βδομάδα πριν το πρώτο σχολικό κουδούνι κτυπήσει για τους μαθητές. Η κρίση στην παιδεία παραμένει και άσπρος καπνός δεν φάνηκε ούτε κατά τη χθεσινή κοινή συνεδρία των κοινοβουλευτικών Επιτροπών Παιδείας και Εργασίας. Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις ξεκαθαρίζουν ότι Δευτέρα πρωί όλοι οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται στα σχολεία. Έχουν ωστόσο αποφασίσει να προχωρήσουν σε λευκή απεργία, που αφορά σε αποχή από οποιαδήποτε εξωδιδακτική δραστηριότητα, ενώ ο κατάλογος με τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο πλαίσιο αυτό θα ανακοινωθεί πιθανότατα σήμερα. Εξ όσων ο «Π» πληροφορείται, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις δεν πρόκειται να λάβουν μέτρα τα οποία θα θέτουν με οποιονδήποτε τρόπο σε κίνδυνο την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών.Τα μέτρα, άλλωστε, έχουν καθοριστεί και από τις τρεις οργανώσεις, ωστόσο ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ επιφυλάσσονται να τα ανακοινώσουν αφού ενημερώσουν σήμερα τους διευθυντές μέσης και τεχνικής εκπαίδευσης. Η δε ΠΟΕΔ έχει ήδη ενημερώσει τους διευθυντές δημοτικής και προδημοτικής εισπράττοντας την πλήρη υποστήριξή τους στις αποφάσεις της. Πάντως, εξ όσων ο «Π» πληροφορείται υπάρχει δέσμευση προς το υπουργείο από τους οργανωμένους γονείς για στήριξη των σχολείων στην περίπτωση οι εκπαιδευτικοί δεν κάνουν πίσω από τη λευκή απεργία. Για παράδειγμα, ομάδες γονέων έχουν ήδη εκφράσει την προθυμία τους να βρίσκονται τα διαλείμματα στα σχολεία επιτηρώντας τους μαθητές ή συνοδεύοντας τα παιδιά στις εκδρομές.


Επίσημα χθες από τα έδρανα της Βουλής, οι ΟΕΛΜΕΚ, ΠΟΕΔ, ΟΛΤΕΚ απέρριψαν τη νέα πρόταση του Προέδρου Αναστασιάδη, η οποία ουσιαστικά επαναφέρει τις αποφάσεις της 23ης Αυγούστου και στηρίζεται στις εγκριθείσες από το Υπουργικό Συμβούλιο τέσσερις προτάσεις του υπουργού Παιδείας. «Ενόσω οι αποφάσεις της 4ης Ιουλίου βρίσκονται στο τραπέζι, εμείς δεν συζητούμε», διεμήνυσε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Γιάννος Σωκράτους, λέγοντας ξεκάθαρα ότι η νέα πρόταση του Προέδρου Αναστασιάδη δεν γίνεται αποδεκτή. Ο Φίλιος Φυλακτού, πρόεδρος της ΠΟΕΔ, ερωτηθείς από τους βουλευτές πώς η συντεχνία βλέπει τη νέα πρόταση απάντησε, εμμέσως πλην σαφώς, πως δεν την αποδέχεται. «Δεν μπορώ να πάω κόντρα στις χιλιάδες των εκπαιδευτικών που αξίωσαν την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου», είπε χαρακτηριστικά. Ο υπουργός Παιδείας - και παρά την έμμεση πίεση που άσκησε ο πρόεδρος της Βουλής (ο οποίος να σημειωθεί προήδρευσε της χθεσινής συνεδρίας) για απόσυρση μέρος των αποφάσεων- παρέπεμψε στη νέα πρόταση του Προέδρου, καλώντας τις οργανώσεις να την αποδεχτούν. «Θερμή παράκληση να μπούμε σε έναν εντατικό διάλογο για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε τα σχολεία μας με τους καλύτερους οιωνούς», είπε, για να προσθέσει ότι «διέξοδο σε αυτό είναι η βελτιωμένη πρόταση του Προέδρου της Δημοκρατίας».

Ανησυχούν γονείς και μαθητές

Πιο ανήσυχοι έφυγαν από τη Βουλή χθες οι οργανωμένοι γονείς, οι οποίοι εξέφρασαν τις έντονες ανησυχίες τους για τη μη επίλυση των προβλημάτων στο παρά πέντε της νέας σχολικής χρονιάς. Ο Κυριάκος Νικηφόρου των οργανωμένων γονέων μέσης εκπαίδευσης ανέφερε πως «οι οποιεσδήποτε αλλαγές ενδεχομένως να οδηγήσουν σε ανετοιμότητα των σχολείων στο θέμα της στελέχωσης». Ο πρόεδρος των γονέων προδημοτικής έστρεψε τα πυρά του στον κ. Νικηφόρου, διαψεύδοντας τις αναφορές του περί μη παρουσίας των εκπαιδευτικών οργανώσεων σε συναντήσεις που είχαν προγραμματιστεί. Εξέφρασε τη στήριξή του στον αγώνα των εκπαιδευτικών, σημειώνοντας το όφελος για τα παιδιά από το μέτρο της ώρας υπευθύνου, κάτι που, όπως είπε, «ζητούσαμε εδώ και καιρό στην προδημοτική εκπαίδευση». Το χειροκρότημα όλων των παρευρισκόμενων στη χθεσινή κοινή συνεδρία των κοινοβουλευτικών Επιτροπών Παιδείας και Εργασίας δέχθηκε ο πρόεδρος της Παιδοβουλής Παρασκευάς Χατζήκκος, ο οποίος με τρόπο έντονο κάλεσε τις δύο πλευρές να παρακαθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου προς εξεύρεση των πιο σωστών λύσεων. «Να αντιληφθούν όλοι τη σοβαρότητα της κατάστασης και να πρυτανεύσει η σύνεση», είπε. Εκπροσωπώντας την ΠΣΕΜ, ο Μάριος Χατζηλίας δήλωσε τη στήριξη του μαθητικού κινήματος στον αγώνα των εκπαιδευτικών.


«Ασχοληθείτε με την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και όχι με τους αριθμούς», κάλεσε εκπρόσωπος της ΠΟΦΕΝ τον υπουργό Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη.

Παρασκήνιο πίνοντας καφέ στο γραφείο του προέδρου της Βουλής

Μετά το ΔΗΚΟ επίσημη πρόταση και από τον Συλλούρη

Πίστωση χρόνου μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη ζήτησε ο πρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Συλλούρης με σκοπό να καταθέσει τη δική του πρόταση στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Ο Δ. Συλλούρης μετά το πέρας της κοινής συνεδρίας των Επιτροπών Παιδείας και Εργασίας ζήτησε από τους προέδρους των εκπαιδευτικών οργανώσεων και τον υπουργό Παιδείας να προσέλθουν στο γραφείο τους για… καφέ. Εκεί, όπως ο «Π» πληροφορείται, τους ζήτησε να τον πιστώσουν με 2-3 μέρες χρόνο για να ετοιμάσει την πρόταση και να την καταθέσει στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Νωρίτερα στην επιτροπή ο πρόεδρος της Βουλής ανέφερε πως «βρίσκεται ακόμη σε σκέψη σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο της πρότασής του». Σύμφωνα με πληροφορίες που είχε ο «Π» τα όσα προφορικώς ο Δ. Συλλούρης ανακοίνωσε ως μέτρα για εξομάλυνση της κρίσης της Παιδείας έχουν απορριφθεί από το Προεδρικό και έχουν γίνει αποδεκτά από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Στο μεταξύ, κι ενώ στο τραπέζι υπάρχει η πρόταση της αντιπολίτευσης που αφορά την απόσυρση των μέτρων και από τις δύο πλευρές και έναρξη εντατικού διαλόγου, χθες το ΔΗΚΟ παρουσιάστηκε στη Βουλή με νέα πρόταση με την οποία εξοικονομούνται 135 θέσεις. Η πρόταση αφορά:


1. Παγοποίηση/αναστολή της απόφασης της κυβέρνησης που παρεμβαίνει στο συνδικαλιστικό δικαίωμα των εκπαιδευτικών. Να είναι αντικείμενο συζήτησης, εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, ήτοι μέχρι το τέλος του 2018.
2. Παγοποίηση/αναστολή της μείωσης των διδακτικών περιόδων ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας. Να είναι αντικείμενο συζήτησης εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού εξορθολογισμού.
3. Αναφορικά με τον θεσμό του υπεύθυνου τμήματος σε κάθε τμήμα κάτω των 12 μαθητών να παραχωρείται σταθερά μία διδακτική περίοδος στον υπεύθυνο τμήματος. Στα υπόλοιπα τμήματα, δηλαδή στα τμήματα 13 μαθητών και άνω, ως λύση ανάγκης για τη σχολική χρονιά 2018/2019, να παραχωρηθεί στους υπεύθυνους τμημάτων μία διδακτική περίοδος. Η διδακτική περίοδος η οποία δεν θα δοθεί στους υπεύθυνους τμημάτων κατά τη σχολική χρονιά 2018/2019, να παραχωρηθεί στους επηρεαζόμενους εκπαιδευτικούς εντός των δύο επόμενων σχολικών ετών.

Συλλούρης

Εδιωξε τον Νικολαΐδη


Στη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή καλεσμένος ήταν και ο γενικός ελεγκτής Οδυσσέας Μιχαηλίδη,ς ο οποίος μίλησε εκ νέου για την ανάγκη εξορθολογισμού της παιδείας και για τα εκατομμύρια που χάνονται, όπως υποστήριξε, συνέπεια των απαλλαγών που δικαιούνται οι εκπαιδευτικοί. Μάλιστα, επικαλέστηκε επικοινωνία του με τον γενικό εισαγγελέα για το θέμα, αναφέροντας ότι εξ όσων έχει πληροφορηθεί από την Εισαγγελία, «οι απαλλαγές δεν είναι ισχυρά νομικά κατοχυρωμένες». «Η παιδεία δεν είναι λογιστική πράξη και τα παιδιά δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται ως αριθμοί», απάντησε στον ελεγκτή ο Φίλιος Φυλακτού. Κι ενώ ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης ανέλυε τις θέσεις της υπηρεσίας του, μια ανάρτηση του αντιπροέδρου της ΟΕΛΜΕΚ Παντελή Νικολαΐδη στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook προκάλεσε αναστάτωση, με τον γεν. ελεγκτή να την αναγιγνώσκει και τον Δημήτρη Συλλούρη να τον καλεί να βγει έξω από την αίθουσα. Στην ανάρτησή του ο κ. Νικολαΐδης έκανε λόγο, μεταξύ άλλων, για «ασυναρτησίες» του γενικού ελεγκτή στη Βουλή. Τις επισημάνσεις του γενικού ελεγκτή υποστήριξε ο υπουργός Παιδείας, λέγοντας ότι αποτελούν για το υπουργείο οδηγό, σε συνδυασμό με άλλες μελέτες που έχουν γίνει, για τον εξορθολογισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος.


Επιστροφή
στην αρχή