Το κυκλοφοριακό δεν λύνεται - Το τραμ μπήκε στα συρτάρια

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ
Καθημερινά οι είσοδοι της Λευκωσίας είναι μπλοκαρισμένες και τα κακά μαντάτα είναι πως δεν πρόκειται να γίνει σχεδόν τίποτα στο παρόν στάδιο...

Με ιώβεια υπομονή, η οποία έχει ξεπεράσει προ πολλού τα όρια της ανοχής, αντιμετωπίζουν οι Λευκωσιάτες το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

Καθημερινά οι είσοδοι της Λευκωσίας είναι μπλοκαρισμένες και τα κακά μαντάτα είναι πως δεν πρόκειται να γίνει σχεδόν τίποτα στο παρόν στάδιο για να αποφορτιστούν. Μπλοκαρισμένη κάθε πρωί είναι η είσοδος:

• Από τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Κοκκινοτριμιθιάς, ειδικά στα φώτα του Τσαγκαρίδη. Δεν προβλέπεται να γίνει κάτι για να αλλάξει η κατάσταση.

• Από τη λεωφόρο Λεμεσού, παρότι έχουν μειωθεί οι ουρές στον αυτοκινητόδρομο μετά την κατασκευή των τριών λωρίδων. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα πήζουν στα φανάρια του Καλησπέρα και του Αλουμίνιουμ. Όπως έχουμε πληροφορηθεί, βρίσκεται στη ναφθαλίνη ο ανισόπεδος κόμβος στο Αλουμίνιουμ που θα καταργούσε τα φανάρια και θα επέτρεπε την απρόσκοπτη διέλευση από τη λεωφόρο Λεμεσού προς τη Μακαρίου. Στα συρτάρια έμεινε επίσης ο παρακαμπτήριος των 3 χλμ. μόνο από τον κόμβο του νέου ΓΣΠ προς την Τσερίου, ο οποίος θα αποφόρτιζε την Τροόδους και θα εξυπηρετούσε τα οχήματα από αυτοκινητόδρομο προς Λακατάμια.

• Από την Τσερίου. Είναι κυριολεκτικά μαρτύριο καθημερινά να περιμένει κανείς στον κυκλικό κόμβο για να περάσει από τη μία πλευρά της Τσερίου στην άλλη. Βρίσκεται στον πάγο η κατασκευή ανισόπεδου ή υπόγειου κόμβου για απρόσκοπτη διέλευση των οχημάτων επί της Σπύρου Κυπριανού (πρώην Τροόδους). Η δε Τσερίου, που αποτελεί έναν από τους χειρότερους δρόμους της Λευκωσίας και ένα μελανό σημείο καθώς εκεί έχουν σκοτωθεί πολλοί πεζοί ενώ όλοι οι κανόνες οδικής κυκλοφορίας ακυρώνονται, έχει κατακυρωθεί για να ξεκινήσει αλλά υπάρχουν αντιδράσεις κατοίκων για τους σχεδιασμούς που την έχουν καθηλώσει. Άγνωστο δε πότε θα γίνει…

Οι ίδιοι δρόμοι και πολλοί άλλοι πήζουν κάθε απόγευμα με την επιστροφή των εργαζομένων στα σπίτια τους. Η λεωφόρος Στροβόλου. Η Λάρνακος προς Αγλαντζιά τα απογεύματα είναι απροσπέλαστη. Η Τροόδους στο σημείο από του Γάλλου πρέσβη μέχρι την Τσερίου πάντα έχει ουρές και αλίμονο να βρεθείς εκεί. Η Καλαμών, που αποτελεί έξοδο από το Mall και το Νοσοκομείο Λευκωσίας, στις ώρες αιχμής δεν παλεύεται. Η λεωφόρος Νίκης, ειδικά στον κόμβο με την Αθαλάσσης, έχει κομφούζιο.

Και για όλα αυτά λύσεις δεν υπάρχουν στον ορίζοντα. Μόνη εξαίρεση δύο έργα που προωθούνται: πρώτο η κατασκευή της λεωφόρου Αγλαντζιάς. Και δεύτερο η κατασκευή της λεωφόρου Καλλιπόλεως, η οποία θα προκηρυχθεί αυτό τον μήνα.

Άλλος ένας μόνος δρόμος που φαίνεται ότι θα προχωρήσει τα επόμενα χρόνια η κατασκευή του –εάν βρεθούν τα κονδύλια– είναι ο περιφερειακός Λευκωσίας. Το έργο ξεπάγωσε τον περασμένο Μάιο από το Υπουργικό. Θα συνδέει τους αυτοκινητόδρομους Λευκωσίας-Λεμεσού και Λευκωσίας-Κοκκινοτριμιθιάς. Άρχισε να σχεδιάζεται το 2007. Όταν ολοκληρωθεί, γιατί θα γίνει σταδιακά, θα μειώσει την κυκλοφοριακή κίνηση στην Τροόδους. Ο δρόμος θα εξυπηρετεί τα φορτηγά και τα ΙΧ τα οποία θα κινούνται από τους δύο αυτοκινητόδρομους προς Δευτερά, Τσερίου, Κοκκινοτριμιθιά και τις γύρω κοινότητες.

Τραμ – μονοδρομήσεις

Με τα δεδομένα που έχουμε σε ό,τι αφορά το οδικό δίκτυο, που δεν σηκώνει και πολλές-πολλές παρεμβάσεις, η αναβάθμιση των λεωφορείων δεν φαίνεται να βοήθησε σημαντικά την αποσυμφόρηση του δημόσιου οδικού δικτύου. Οι Κύπριοι δεν μπαίνουν σε λεωφορεία και πόσω μάλλον όταν αυτά περνούν κάθε 40 λεπτά.

Το τραμ της Λευκωσίας, ένα πιο αξιόπιστο μέσο μαζικής μεταφοράς, σχεδιάζεται εδώ και χρόνια, και ενώ σύμφωνα με τις πληροφορίες μας υπάρχουν ενδιαφερόμενοι επενδυτές για να το κατασκευάσουν και να το λειτουργήσουν, το κράτος δεν είναι διατεθειμένο να πληρώσει το 40% του κεφαλαιουχικού κόστους και το 40% του ετήσιου λειτουργικού κόστους για μια περίοδο 30 χρόνων για να μπορεί το έργο να είναι βιώσιμο. Άλλο ένα έργο της Λευκωσίας που μπήκε λοιπόν στα συρτάρια είναι το τραμ.

Μία λύση που προωθείται για το κυκλοφοριακό είναι οι μονοδρομήσεις στο πλαίσιο του master plan που έγινε για το κυκλοφοριακό της Λευκωσίας. Στο πλαίσιο αυτό θα προωθηθεί αρχικά η μονοδρόμηση της Καλλιπόλεως και της Μακαρίου από το Hilton μέχρι τα φώτα της Αστυνομίας Λυκαβηττού.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Επόμενο άρθρο:

Αφιέρωμα

Μία πρωτεύουσα χωρίς τουρίστες!

Αν και διοικητικό κέντρο με ιστορικά αξιοθέατα σε αντίθεση με άλλες πρωτεύουσες παγκόσμια δεν έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να αναδειχθεί τουριστικά.

04 / 08
Επιστροφή
στην αρχή