Τηλεόραση για ένα… γερασμένο κοινό

BUZZLIFE /REWIND
Σε δείγμα 680 εκατ. τηλεθεατών από 20 χώρες, η έρευνα δείχνει πως η τηλεόραση αποτελεί ένα μέσο που αφορά κάθε χρόνο όλο και λιγότερους

 

  • Αν θα έπρεπε κανείς να συνοψίσει την Ιστορία της Ελλάδας των τελευταίων 50 ετών, θα έλεγε κανείς πως η χώρα πέρασε από τη δικτατορία σε κάποιες εκλάμψεις δημοκρατίας κι από κει στην απόλυτη μιντιοκρατία. Κι αυτή την τελευταία φάση της Ιστορίας της χώρας είναι που προσπαθεί να «σπάσει» η κυβέρνηση Τσίπρα, η οποία γλυκάθηκε από την εξουσία. Και για να την αντέξει το σκοινί δεν της αρκεί το χειροκρότημα. Πρέπει να εξοντώσει τον βασικότερό της εχθρό: Τα μέσα ενημέρωσης.

 

  • Η αποχώρηση του επιχειρηματία Καλογρίτσα δείχνει πως τα κανάλια στην Ελλάδα ανεβοκατέβαζαν για… πλάκα κυβερνήσεις. Τα κανάλια Star και Alpha Ελλάδας, που δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν άδεια, μετέτρεψαν σε μονοθεματικά τα δελτία ειδήσεών τους, σφυροκοπώντας ανελέητα τον επιχειρηματία (και φίλο της κυβέρνησης) επειδή… τόλμησε να μπει στο παιχνίδι της τηλεόρασης. Οι δημοσιογράφοι των δύο σταθμών ανέβηκαν βουνά και λαγκάδια, βρήκαν βοσκοτόπια που είχε βάλει ως εγγύηση ο Καλογρίτσας για να πάρει την άδεια, προκάλεσαν πολιτικό σάλο, ενέπλεξαν και μια τράπεζα. Βούτυρο στο ψωμί των καναλιών τους η υπόθεση, που τέλειωσε πριν καν αρχίσει!

 

  • Από την ιστορία του Καλογρίτσα, αντιλαμβάνεται κανείς πως η Ελλάδα θα έπρεπε να είχε διαλύσει αυτό το σύστημα διαπλοκής εδώ και χρόνια. Μόνο που η κυβέρνηση Τσίπρα, η μοναδική που επιχειρεί αυτή τη διάλυση του συστήματος, ατύχησε για δύο βασικούς λόγους. Πρωτίστως, αποτελεί ψευδαίσθηση για όποιον νομίζει πως η Ελλάδα κυβερνάται. Εδώ και χρόνια η χώρα έχει παραδοθεί αμαχητί στη μοίρα της και τους δανειστές, άρα η όλη η ιστορία για τις τηλεοπτικές άδεις γίνεται περί όνου σκιάς.

 

  • Ο δεύτερος και βασικότερος λόγος εξαιτίας του οποίου αποτυγχάνει η όλη ιστορία των τηλεοπτικών αδειών είναι η ίδια η τηλεόραση. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφεύγει να επέμβει στο ζήτημα, επειδή… μοιάζει ανέκδοτο να ασχολείται κανείς το 2016 με ένα μέσο που κοντεύει να ξεχαστεί!

 

  • Τα αποτελέσματα έρευνας που έγινε από την εταιρεία Ericsson μιλούν από μόνα τους. Σε δείγμα 680 εκατ. τηλεθεατών από 20 χώρες, η έρευνα δείχνει πως η τηλεόραση αποτελεί ένα μέσο που αφορά κάθε χρόνο όλο και λιγότερους. Οι ηλικίες 23-55 προτιμούν σε 50% το video on demand για να απολαύσουν τα προγράμματα που τους αφορούν. Το 71% των ηλικιών 16-34 ετών προτιμά να αφιερώνει χρόνο για να δει ένα βίντεο ή πρόγραμμα μέσω κινητού, tablet ή laptop, ενώ αφιερώνουν περισσότερες ώρες σε αυτά τα τρία μέσα παρά στην τηλεόραση.

 

  • Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, δύο βασικοί παράγοντες κρατούν ακόμη την τηλεόραση στη ζωή. Ο πρώτος είναι οι ζωντανές μεταδόσεις αθλητικών ή και άλλων γεγονότων (ειδήσεων), αφού ακόμη δεν έχει βρεθεί τρόπος να γίνεται η μετάδοση μέσω ίντερνετ. Ο δεύτερος είναι φυσικά τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, που παραμένουν τεχνολογικά αναλφάβητα. Έτσι, το 80% της ηλικιακής ομάδας 60-69 ετών δηλώνει ότι παρακολουθεί καθημερινά ένα κλασικό κανάλι, σε αντίθεση με το 60% των ηλικιών 16-34 ετών.

 

  • Από τα πιο πάνω κρίνει κανείς πως αυτό που η κυβέρνηση Τσίπρα προσπαθεί, έχει αρχίσει να γίνεται εδώ και καιρό. Δηλαδή, η μιντιοκρατία έχει ήδη καταρρεύσει προτού η κυβέρνηση ρυθμίσει το τηλεοπτικό τοπίο στη χώρα. Και τα πρόσφατα γεγονότα δείχνουν πως το κοινό δεν αρκείται στην τηλεόραση για την ενημέρωσή του. Το twitter και το facebook την έχουν αντικαταστήσει.

 

  • Αν προσέξει κανείς και τους πίνακες τηλεθέασης στην Κύπρο, θα επιβεβαιώσει αυτή την πραγματικότητα. Τα ποσοστά τηλεθέασης καθορίζονται κυρίως από ένα κοινό ηλικίας 55 ετών και άνω. Το δε δημοφιλέστερο πρόγραμμα στις ηλικίες 18-44 την περασμένη εβδομάδα δεν ξεπέρασε τους 25 χιλιάδες τηλεθεατές. Το δε ΡΙΚ, που το αγαπούν οι 55 και άνω, γράφει 35% σε αυτή την ηλικιακή ομάδα, 3-4% στα νεανικά κοινά, αλλά ανεβάζει τον μέσο του όρο στο 15%. Ο λόγος; Οι νέοι αποφεύγουν την τηλεόραση.

 

  • Άρα, γιατί Ελλάδα και Κύπρος επιμένουν να επενδύουν σε ένα μέσο που νομίζουν πως ακόμη έχει μέλλον; Θα σας γελάσουμε και δεν το θέλουμε… Ίσως ελπίζουν πως οι πολίτες των δύο χωρών θα καθυστερήσουν να βγάλουν από τη ζωή τους την τηλεόραση. Μόνο που την έχουν βγάλει. Απλά δεν το έχουν καταλάβει ακόμη οι ιθύνοντες των καναλιών.

 

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ (ΤΗΛΕΘΕΑΣΗΣ) Πηγή: Nielsen

 

26,5%

Το δημοφιλέστερο πρόγραμμα των πρώτων εβδομάδων της νέας σεζόν είναι η σειρά της Βάνας Δημητρίου «Δίδυμα φεγγάρια» που μεταδίδει ο ΑΝΤ1. Η σειρά ξεπερνά το 25% καθημερινά (την Τετάρτη 28/09 έπιασε το 26%), άρα με ευκολία η σειρά θα πάρει το ok και για έναν τρίτο κύκλο επεισοδίων, παρά το ότι βρισκόμαστε στην αρχή της χρονιάς για να παίρνονται τέτοιες αποφάσεις.

 

6,2%

Κολλημένη στα μονοψήφια έμεινε η πρωινή εκπομπή του Παναγιώτη Δημόπουλου «Κάθε μέρα άλλη μέρα» που μεταδίδει ο Alpha, και ο μόνος λόγος που φανταζόμαστε πως συνεχίζει είναι επειδή η πολύ πρωινή ζώνη ενός σταθμού δεν επηρεάζει τον μέσο του όρο (δες τα 40άρια που γράφει ο Δημητρόπουλος, που δεν βοηθούν τον μέσο όρο του Σίγμα).

 

 

 12,9%

Μουδιασμένα ξεκίνησε η σειρά του ΡΙΚ1 «Όσα δεν ξέρεις» τη Δευτέρα 26/09. Η σειρά καταφέρνει να πιάσει το διψήφιο, χάρη στο πρώτο τέταρτο της ώρας που τα υπόλοιπα κανάλια μεταδίδουν διαφημίσεις ή ένθετα-υποχρεώσεις (καιρός, συνάλλαγμα κ.λπ.). Στα δε νεανικά κοινά το εγχείρημα απέτυχε παταγωδώς, αφού η σειρά μετά βίας πιάνει 3%.

 

10,8%

Άμα μια βραδινή ενημερωτική εκπομπή πιάνει διψήφιο στη Nielsen, τότε σίγουρα κάνει πάρτι. Έτσι και οι του Mega πρέπει να είναι απόλυτα ικανοποιημένοι από το ξεκίνημα της Αιμιλίας Κενεβέζου με την εκπομπή Βέτο, τη Δευτέρα 26/09. Και να σκεφτεί κανείς πως η πρώτη εκπομπή αφορούσε τις εξελίξεις στο Κυπριακό, ένα θέμα που δεν το λες και δημοφιλές.

 

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

BUZZLIFE

Μ. Λεβίνσκι: κάνει αποκαλύψεις για τον περίφημο λεκέ στο φόρεμά της

BUZZLIFE , 15:34 (τελευταία ενημέρωση 15:34)

BUZZLIFE

Γιάννης Σπαλιάρας: η συγκινητική ανάρτηση για τον πατέρα του

BUZZLIFE , 15:12 (τελευταία ενημέρωση 15:12)

BUZZLIFE

Σύζυγος παρουσιαστή στο κρεβάτι με την κουμπάρα της...

BUZZLIFE , 13:24 (τελευταία ενημέρωση 13:24)

Επιστροφή
στην αρχή