Θυμάται κανείς τις λιμουζίνες;

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ
Μέχρι το τέλος του μήνα το υπουργείο Οικονομικών εντέλλεται να ετοιμάσει και να καταθέσει στη Βουλή τους κανονισμούς οι οποίοι, με βάση την περιβόητη πρόταση νόμου που ενέκρινε η Βουλή και ισχύει από 31 Ιανουαρίου, θα διέπουν τη διαδικασία, τους όρους και τον καθορισμό των δικαιούχων υπηρεσιακού οχήματος από την 1η Ιουλίου 2014.

Μέχρι το τέλος του μήνα το υπουργείο Οικονομικών εντέλλεται να ετοιμάσει και να καταθέσει στη Βουλή τους κανονισμούς οι οποίοι, με βάση την περιβόητη πρόταση νόμου που ενέκρινε η Βουλή και ισχύει από 31 Ιανουαρίου, θα διέπουν τη διαδικασία, τους όρους και τον καθορισμό των δικαιούχων υπηρεσιακού οχήματος από την 1η Ιουλίου 2014.

 

Αυστηρά ομιλούντες, η κυβέρνηση που είχε μπροστά της τρεις μήνες -βάσει του νόμου- για να ετοιμάσει τους κανονισμούς είναι ήδη εκπρόθεσμη, αφού λόγω των διακοπών του Πάσχα η Βουλή θα συνεδριάσει εκ νέου στις 8 Μαΐου, συνεπώς τότε θα γίνει η επόμενη επίσημη κατάθεση. Ωστόσο, όπως πληροφορείται ο «Π», το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει πρόθεση να καταθέσει τους κανονισμούς πριν από τον Ιούνιο.

 

 

Η καυτή πατάτα

Το ερώτημα βεβαίως δεν είναι πότε θα κατατεθούν οι κανονισμοί, αλλά τι αυτοί θα προβλέπουν -αν μάλιστα εφαρμοστεί τελικά η νομοθεσία από 1η Ιουλίου- αφού ήταν πρόδηλο από το παρασκήνιο που προηγήθηκε του όλου εγχειρήματος ότι η Βουλή δεν είχε διάθεση να τα βάλει με το κατεστημένο. Εξ ου και περιορίστηκε να θεσμοθετήσει για περιορισμό των κρατικών λιμουζινών επί 24ώρου βάσεως στους πρόεδρους της Δημοκρατίας, της Βουλής και του Ανωτάτου, στον γενικό και βοηθό εισαγγελέα, στον γενικό ελεγκτή (όχι όμως στον βοηθό) και τους πρώην προέδρους Δημοκρατίας και Βουλής, ρίχνοντας την καυτή πατάτα στον υπουργό Οικονομικών για τους υπόλοιπους.

 

 

Τι αναμένεται

Μεταξύ άλλων το τμήμα Δημόσιας Διοίκησης, που ετοιμάζει τους κανονισμούς για να τους θέσει ενώπιον του υπουργού Οικονομικών, καλείται να αποφασίσει αν θα εντάξει στον κατάλογο των δικαιούχων τον Χάρη Γεωργιάδη και τους συναδέλφους του υπουργούς, τους γενικούς διευθυντές υπουργείων, τον γενικό λογιστή, προέδρους ημικρατικών, επιτρόπους, την αρχιπρωτοκολλήτρια, τον αρχηγό αστυνομίας, ανεξάρτητους αξιωματούχους, δημάρχους και πολλούς πολλούς άλλους οι οποίοι έχουν τώρα αυτό το δικαίωμα. Θα κληθεί επίσης να αποφασίσει το καθεστώς με το οποίο θα έχουν αυτό το ωφέλημα (επί 24ώρου βάσεως ή για υπηρεσιακούς σκοπούς), την ώρα βεβαίως που θεωρείται αμφίβολο αν θα μπορεί κανείς να ελέγξει ότι η εξόρμηση, για παράδειγμα, ένα Σαββατοκύριακο με την κρατική λιμουζίνα και με καύσιμα που καταβάλλουν οι φορολογούμενοι αφορά υπηρεσιακό θέμα ή διακοπές του δικαιούχου...

 

 

Τι προηγήθηκε

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο αρχικό προσχέδιο της πρότασης δεν γινόταν αναφορά σε κανονισμούς, τουλάχιστον κανονισμούς που θα αφορούν τους δικαιούχους, αφού οι βουλευτές ήταν αποφασισμένοι να περιορίσουν αισθητά τη χρήση των λιμουζινών πρωτίστως για να δώσουν θετική εικόνα στους πολίτες και να ικανοποιήσουν το περί δικαίου αίσθημα. Αν η πρόθεση της Βουλής ήταν εξαρχής ο περιορισμός αυτού του ωφελήματος και όχι οι εντυπώσεις που θα δημιουργούσε στην κοινωνία, της οποίας ήταν απαίτηση, θα ξεκινούσε εξετάζοντας περίπτωση ανά περίπτωση τους δικαιούχους, τους λόγους για τους οποίους απέκτησαν το εν λόγω ωφέλημα και αν θα πρέπει ή όχι να το απολέσουν. Δίκαια, δημοκρατικά και υπεύθυνα. Θα ζητούσε να πληροφορηθεί ποιοι ήδη έχουν ζητήσει από μόνοι τους να αποποιηθούν το δικαίωμα χρήσης υπηρεσιακού οχήματος, όπως έπραξε ο νυν πρόεδρος του Ανωτάτου κ. Δ. Χατζηχαμπής και η επίτροπος Διοικήσεως κ. Ε. Σαββίδου, και να διερωτηθεί γιατί, έτσι ώστε να πιέσει να το πράξουν και άλλοι και άρα να αποκτήσει προηγούμενο η θέση και να καταστήσει πιο εύκολη την κατάργηση του συνδεδεμένου με αυτήν ωφελήματος. Θα ζητούσε διάλογο με το υπουργείο Οικονομικών, να ακούσει τις δικές του θέσεις για να μην αιωρείται το ενδεχόμενο ο Χάρης Γεωργιάδης να πράξει ως έπραξε και με το Ταμείο Αλληλεγγύης, καθηλώνοντας άλλη μία δήθεν προσπάθεια της Βουλής, πάλιν υπό την πίεση των πολιτών, να συνεισφέρει στις ευάλωτες ομάδες με το αιτιολογικό ότι "δεν ξέρετε τι θέλετε". Ακόμη καλύτερα, θα απαιτούσε η Βουλή η πρωτοβουλία να ξεκινήσει από την ίδια την κυβέρνηση παρά να υπόκειται η ίδια τον δημόσιο εξευτελισμό προσθέτοντας συνεχώς στον κατάλογο των δικαιούχων, που η ίδια η επιτροπή Οικονομικών ετοίμασε αρχικά, όσους με επιστολές ή με παρασκηνιακές πιέσεις το απαιτούσαν. Για να καταλήξει, μετά τη διαπίστωση ότι το ναυάγιο που θα την απαξίωνε εντελώς στα μάτια του κόσμου ήταν ορατό, να πασάρει την καυτή πατάτα για προσθήκες στον υπουργό Οικονομικών.

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τρ. Κύπρου: Δεκέμβριο ολοκληρώνεται η επιστροφή χρημάτων λόγω Cobalt

Πολίτης News, 08:49 (τελευταία ενημέρωση 08:49)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

EK: Καλύτερες συνθήκες εργασίας για όλους

Πολίτης News, 08:39 (τελευταία ενημέρωση 08:39)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κυβ. Εκπρόσωπος: Το ενεργειακό πρόγραμμα συνεχίζεται κανονικά

Πολίτης News, 08:36 (τελευταία ενημέρωση 08:36)

Επιστροφή
στην αρχή