Τα ψυχολογικά των δασκάλων....

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Τελικά, το κράτος επέδειξε την πολυπόθητη νηφαλιότητα; Κατέληξαν όλοι να μιλούν με άποψη ισχυρή για τον εκπαιδευτικό της Κύπρου

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, σε μια πρώτη του (ελπίζω) εκτίμηση των τελευταίων εκρήξεων στην παιδεία, δήλωσε πως είχαμε ένα τραγικό γεγονός και πως πρέπει να το δούμε ως τέτοιο και να μην ισοπεδώνουμε τα σχολεία και, βασικά, να σιωπήσουν οι συνδικαλιστές γιατί μιλούν πολλά. Στην περίπτωση που γίνει αποδεχτή η πρώτη του προσέγγιση περί μεμονωμένου τραγικού συμβάντος, κάλλιστα μπορεί να αναρωτηθεί κανείς για το ποιος αλήθεια έβαλε λάδι στη φωτιά της παιδείας, εκμεταλλευόμενος άτσαλα το… «μεμονωμένο» περιστατικό. Ποιος είναι αυτός άραγε που για περίεργους και ακατανόητους λόγους βιάστηκε να βγάλει συμπεράσματα περί εκπαιδευτικών με ψυχολογικά; Ποιος είναι αυτός που με τυμπανοκρουσίες ανακοίνωνε έρευνες και προσωπικά στοιχεία του ερευνώμενου;

Τελικά, το κράτος επέδειξε την πολυπόθητη νηφαλιότητα; Κατέληξαν όλοι να μιλούν με άποψη ισχυρή για τον εκπαιδευτικό της Κύπρου. Τα μμε ανακάλυψαν πως η ιστορία πουλάει και δίνουν λόγο στους γονείς να πούνε τον πόνο τους. Το σήριαλ δεν έχει ,ούτε θα έχει τελειωμό.

Μέσα σε όλο αυτό το σενάριο του παραλόγου, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις μίλησαν. Και είπαν το αυτονόητο. Ότι κανένας δεν προστατεύει τον Κύπριο εκπαιδευτικό. Από τον επερχόμενο διασυρμό. Γιατί το εκπαιδευτικό σύστημα, με τις άπειρες αδυναμίες του και με την έλλειψη βούλησης και οράματος για μεγάλες αλλαγές, αφήνει αυτόν που ασχολείται με τα παιδιά σου μετέωρο. Και βορά στα στομάχια των επιπόλαιων σχολιαστών.

Είναι τραγικό ένας τόσο πολύτιμος θεσμός, όπως η παιδεία, να γίνεται άρτος και θέαμα. Σωστά μιλά ο Φυλακτού, σε καλό δρόμο βρίσκεται μάλλον και η ΟΕΛΜΕΚ των καθηγητών.

Πραγματικά πιστεύει κανείς πως αυτοί βλέπουν μόνο το στενό τους συμφέρον; Κατάσκοποι της στήλης όταν ήρθαν σε επαφή με μέλη των εκπαιδευτικών οργανώσεων διαπίστωσαν την αληθινή τους απόγνωση. Απόρροια ενός συσσωρευμένου για χρόνια συναισθήματος απομόνωσης. Όσοι το κρύβουν κάτω από το χαλί, απλώς διαιωνίζουν το τεράστιο πρόβλημα. Και στις δύο περιπτώσεις μιλάμε για ένα ψυχολογικό σύμπλεγμα που δύσκολα αναλύεται. Αν το δούμε λοιπόν έτσι, τότε πράγματι οι εκπαιδευτικοί έχουν ψυχολογικά και κανονικά θα πρέπει να απολυθούν όλοι. Και τότε θα γεμίσουμε τα σχολεία με τους νέους. Μα δεν θα έχουμε πειράξει το σύστημα. Και οι νέοι θα γίνουν κομμάτι του και θα βαλτώσουν. Γιατί ναι, για βάλτο πρόκειται. Με τη δυσωδία του συγκεντρωτισμού. Σε μια εποχή σύγχρονη που ποτέ δεν θα τη φτάσει. Γιατί της λείπει η φαντασία. Δεν υπάρχει ούτε ένας εκπαιδευτικός που να μην νοιάζεται για τα παιδιά που έχει απέναντί του. Κάποιοι με αληθινά κλινικά προβλήματα είναι εύκολο να εντοπιστούν και να βοηθηθούν με τον έναν ή τον άλλον, πολιτισμένο, τρόπο.

Η συντριπτική πλειονότητα των δασκάλων δίνουν όχι μόνο τον εαυτό τους στην τάξη, μα κόβουν και κομμάτια από την απειροελάχιστη ρεζέρβα της αυτοεκτίμησής τους, υπομένοντας στωικά τον εξευτελισμό. Γι’ αυτούς μιλούν και υπάρχουν οι οργανώσεις. Στο τέλος-τέλος για τα παιδιά σας, τα παιδιά μας μιλάμε. Γι’ αυτό ας σοβαρευτούμε Πρόεδρε μια φορά και ας δούμε την κρίση που δυστυχώς τώρα ξεκινά με μεγάλη επιμονή. Να ζητήσουμε βοήθεια. Από τους Γερμανούς ας πούμε, που τις τάξεις τις καθαρίζουν οι γονείς και τα παιδιά τους. Που μια φορά τον μήνα κάνει μάθημα ο γονιός στους μαθητές. Αν είναι αρχιτέκτονας τούς μιλά για αρχιτεκτονική, μηχανικός για μηχανική κ.λπ. Και βλέπει έτσι μια μέρα πως λειτουργεί το σχολείο και βλέπει έτσι μια μέρα τον γιο και την κόρη του και τους φίλους των παιδιών τους.

Είναι τόσα πολλά αυτά που πρέπει να σκεφτούμε, μα εσείς πριν τα σκεφτείτε βγήκατε να δικαιολογήσετε τον προϊστάμενο της παιδείας σάμπως και δέχεται το κυβερνητικό κάστρο εισβολή. Οι μεγάλοι ηγέτες χαρακτηρίζονται από μεγάλα οράματα. Ας γίνουν πέντε καζίνα και άλλοι δέκα ουρανοξύστες. Αυτά τα κυνηγάμε και τα θεωρούμε επίτευγμα. Μα την παιδεία την έχουμε παρατήσει. Και τόπος χωρίς παιδεία είναι τόπος χωρίς επιτεύγματα, τόπος δανεισμένος που τον ελέγχει ο άλλος και όχι ο εαυτός του. Ένας τόπος άτοπος που ποτέ δεν θα μάθει να διαβάζει, να λέει τουλάχιστον ένα ευχαριστώ σ’ αυτούς τους τρελούς με τα ψυχολογικά που πιστά τον υπηρετούν.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Τα σιωπηλά δάκρυα της Δέσποινας

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 16:12 (τελευταία ενημέρωση 16:12)

ΑΠΟΨΗ

Στην Φινλανδία τα παιδιά γελούσαν με την ψυχή τους...

ΜΑΡΙΝΑ ΚΟΥΜΑΣΤΑ, 15:08 (τελευταία ενημέρωση 15:08)

ΑΠΟΨΗ

Κόντρες ταχύτητας: Αδιαφορία που σκοτώνει

ΜΙΡΑΝΤΑ ΛΥΣΑΝΔΡΟΥ, 13:27 (τελευταία ενημέρωση 13:27)

Επιστροφή
στην αρχή